Nowa Mazda 6 w końcu doczekała się polskich cen. Kosztuje więcej niż Tesla Model 3 i mniej niż Volkswagen ID.7. Przy dopłacie z programu NaszEauto zapłacimy za nią mniej więcej tyle, co za aktualnego Volkswagena Passata.
Mazda 6e w najnowszym wydaniu nie jest już samochodem spalinowym, ale elektrycznym. Co więcej, do Europy trafia nie z Japonii, a z Państwa Środka. Stanowi bowiem owoc współpracy z chińskim Changanem.
O ile poprzednie wcielenie „szóstki” było oferowane jako sedan lub kombi, o tyle najnowsze to duży, rodzinny liftback. Mierzy 492 cm długości, 189 cm szerokości oraz 149 cm wysokości.
Mazda 6 mierzy ponad 4,9 m długości. W obecnym wcieleniu jest liftbackiem.
fot. Mazda
Jak na swoje pokaźne wymiary, bagażnik Mazdy 6e jest zaskakująco skromny. Główny, czyli tylny zapewnia pojemność 330-1074 l. Sytuację nieco ratuje jednak frunk, który pomieści bagaż o pojemności 70 l.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-mazda-ez-60-rywal-tesli-model-y,aid,5106Dwie opcje układu napędowego
O ile Mazda 6e w Chinach występuje zarówno z napędem hybrydowym, jak i elektrycznym, o tyle w Polsce dostępna jest wyłącznie z tym drugim. W podstawowym wariancie ma baterię trakcyjną o pojemności 68,8 kWh, zapewniającą zasięg 479 km, zgodnie z cyklem WLTP.
Przyjmuje ona prąd z maksymalną mocą 200 kW (ładowanie 10-80% w 22 minuty). Do napędu tej wersji służy 258-konny silnik, umieszczony przy tylnej osi. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do do 100 km/h w 7,6 s i prędkość maksymalną 175 km/h.
Cena? Za Mazdę 6e z takim układem napędowym trzeba zapłacić 198 200 zł w odmianie Takumi oraz 206 600 zł w Takumi Plus.
Mazda 6e ma zawsze napęd na tylne koła.
fot. Mazda
Wariant Long Range, a więc z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 80 kW (zasięg – 552 km), kosztuje z kolei od 203 600 zł (212 000 zł – Takumi Plus).
Dysponuje on silnikiem o mocy 244 KM, oferującym nieco gorsze osiągi niż podstawowa Mazda 6e. Od 0 do 100 km/h takie auto rozpędza się bowiem w 7,8 s. Również tutaj prędkość maksymalna to 175 km/h.
Wariant Long Range in minus wyróżnia się jednak swoimi możliwościami ładowania. Zdawałoby się większy akumulator powinien szybciej przyjmować prąd. Tutaj jest jednak na odwrót i bateria takiej „szóstki” ładuje się z maksymalną mocą 95 kW. Czyli 44 minuty w zakresie 10-80%. Ładowarka pokładowa zawsze ma moc 11 kW.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/mazda-626-ii-gc-prezentacja-z-motoru-nr-15-1983,aid,4992Znakomite wyposażenie
Niezależnie od wersji Mazda 6e oferuje bardzo bogate wyposażenie. Odmiana Takumi seryjnie zapewnia m.in.:
- szklany dach panoramiczny
- reflektory LED
- podświetlaną osłonę chłodnicy
- 19-calowe obręcze z lekkich stopów
- tapicerkę ze sztucznej skóry
- oświetlenie nastrojowe
- kompletny zestaw systemów wsparcia kierowcy
- adaptacyjny tempomat
- 9 poduszek powietrznych
- dostęp bezkluczykowy
- podgrzewane i wentylowane fotele
- ogrzewaną kierownicę
- pompę ciepła
- ładowarkę indukcyjną
- zestaw kamer 360
- system audio Sony z 14 głośnikami
- centralny ekran o przekątnej 14,6”
- ekran zegarów (10,2”)
- nawigację satelitarną
Dodatkowo odmiana Takumi Plus jest wyposażona w:
- tapicerkę skórzaną Nappa
- dwukolorową, skórzaną kierownicę
- czarną podsufitkę
- zamszowe wykończenie drzwi
- elementy dekoracyjne imitujące drewno
- elektrycznie sterowaną roletę dachu panoramicznego
Nowoczesny kokpit
Wewnątrz nowej Mazdy 6e znajdują się dwa ekrany. Ten po stronie kierowcy ma przekątną 10,2”, natomiast centralny – 14,6”. Stanowi on centrum dowodzenia tego samochodu i dysponuje menu wzorowanym na telefonach. Do jego obsługi służą dotyk, gesty i komendy głosowe.
W odmianie Takumi Plus dominuje skórzana tapicerka Nappa.
fot. Mazda
Ciekawostkę stanowią tryby smart, które automatycznie dostosowują ustawienia samochodu. Jest ich 6. To: zaraz wracam, wypoczynek, relaks, wjazd na myjnię, prywatne połączenie i czyste powietrze.
Przykładowo w ustawieniu czyste powietrze Mazda 6e otwiera okno kierowcy i uruchamia funkcję oczyszczania powietrza w układzie klimatyzacji.
https://magazynauto.pl/testy/mazdy-rx-8-i-mx-30-e-skyactiv-r-ev-dwa-sposoby-na-wankla-porownanie,aid,3818Cena na tle rywali
Pod względem cen Mazda 6e wypada drożej niż Tesla Model 3 (od 184 990 zł), ale taniej niż BYD Seal (215 900 zł), Volkswagen ID.7 (227 690 zł) czy BMW i4 (248 000 zł).
Spalinowy Volkswagen Passat B9, oferowany wyłącznie jako kombi, w podstawowej wersji, wprawianej w ruch przez 150-konny silnik TSI mHEV stanowi z kolei wydatek od 171 790 zł. Doskonale wyposażoną Mazdę 6e przy bonusie w ramach programu NaszEauto można nabyć taniej lub w zbliżonej cenie.
1796

7 miesięcy temu












