Toyota pochwaliła się wynikami na pierwsze pół roku. Ten jeden model króluje w Europie

5 godzin temu
Toyota Motor Europe może pochwalić się wyjątkowymi wynikami za pierwsze sześć miesięcy 2025 roku. Mimo ogólnego spadku na europejskim rynku samochodowym o 1,54 proc. firma odnotowało wzrost sprzedaży o 1 proc., osiągając liczbę 635 328 sprzedanych samochodów.


Kluczem do tak dobrego wyniku okazały się pojazdy z bez- lub niskoemisyjnymi napędami sygnowane markami Toyota i Lexus. Od stycznia do czerwca 2025 roku w Europie sprzedano aż 491 197 takich samochodów, co stanowi 6-procentowy wzrost rok do roku i jest najlepszym półroczem w historii firmy pod tym względem.

Co więcej, w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, samochody zelektryfikowane stanowią aż 80 proc. wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. W skali całej Europy ich udział w sprzedaży Toyoty osiągnął 77 proc.

Yaris Cross na Szczycie


Wśród modeli Toyoty niekwestionowanym liderem sprzedaży w Europie okazał się Yaris Cross. Od stycznia do czerwca z salonów wyjechało aż 103 580 egzemplarzy tego miejskiego crossovera. Na drugim miejscu uplasował się klasyczny Yaris z wynikiem 90 549 sprzedanych sztuk, a podium zamyka Corolla, która znalazła 78 920 nabywców.

Wśród pozostałych popularnych modeli warto wymienić Toyotę C-HR (76 432 egz.), Aygo X (50 083 egz.) oraz RAV4 (43 558 egz.), które również przyczyniły się do świetnych wyników marki.

Sprzedaż Toyot ze zelektryfikowanymi napędami wzrosła o 6 proc. rok do roku, osiągając poziom 449 374 samochodów, co stanowi aż 76 proc. całkowitej sprzedaży marki w regionie.

Najpopularniejszymi modelami w tej kategorii są oczywiście Yaris Cross Hybrid (103 574 egz.) i Yaris Hybrid (90 074 egz.), potwierdzając dominację Yarisa w ofercie hybrydowej. Zaraz za nimi plasują się Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (76 432 egz.), Corolla Hybrid (64 812 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (43 024 egz.).

Co ciekawe, dynamicznie rośnie także sprzedaż bateryjnych samochodów elektrycznych (+46 proc.) oraz hybryd plug-in (+272 proc.). Szczególnie w segmencie aut z możliwością ładowania z gniazdka, Toyota C-HR Plug-in Hybrid okazała się najczęstszym wyborem, znajdując 22 405 nabywców.

Warto również odnotować 12-procentowy wzrost sprzedaży samochodów z linii Toyota Professional. Klienci w pierwszej połowie 2025 roku kupili 80 449 tych aut, a liderem wśród nich jest PROACE CITY z wynikiem 29 850 egzemplarzy. Pick-up Hilux sprzedał się w liczbie 25 712 sztuk, a van PROACE osiągnął 18 611 sprzedanych aut. Coraz większą popularność zdobywa również największy w gamie model PROACE MAX, który do oferty dołączył w drugiej połowie ubiegłego roku, osiągając już sprzedaż na poziomie 6276 egzemplarzy.

Te wyniki umacniają Toyotę na pozycji numer 2 jeżeli chodzi o sprzedaż aut w Europie.

Idź do oryginalnego materiału