Takie będzie zupełnie nowe Polo. Volkswagen szykuje ofensywę w Europie i Chinach

4 godzin temu

Volkswagen na przyszły rok zapowiada prawdziwą ofensywę modelową. W Europie pojawi się m.in. nowe ID.Polo, natomiast w Chinach do sprzedaży wejdą pierwsze auta tego wytwórcy powstałe wspólnie z tamtejszymi partnerami. Zapowiadają one wysyp 20 zupełnie nowych modeli typu NEV.

Volkswagen w Europie radzi sobie coraz lepiej. W Ameryce Północnej – po tegorocznym zwiększeniu ceł – jego sprzedaż się stabilizuje, a w Kanadzie i Meksyku pozostaje na wysokim poziomie. W Chinach ta niemiecka marka jest numerem jeden na rynku modeli spalinowych, ale ma dużo do nadrobienia w temacie aut typu NEV.

Pod tym pojęciem kryją się zarówno hybrydy plug-in i samochody ze spalinowym przedłużaczem zasięgu, jak i pełne elektryki. w tej chwili Volkswagen opracowuje zupełnie nową gamę modeli tego typu razem ze swoimi partnerami z Państwa Środka.

Volkswagen ID.Unyx 08 mierzy 5 m długości. fot. Volkswagen

Pierwszym gotowym do produkcji autem jest ID.Unyx 08, który powstał we współpracy z Xpengiem. Ten duży SUV ma napęd czysto elektryczny, architekturę 800V i jeden lub dwa silniki elektryczne.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/takiego-vw-jeszcze-nie-bylo-id-unyx-08-to-owoc-wspolpracy-z-chinskim-xpengiem,aid,5710

6 nowych elektryków dla Europy

Na Starym Kontynencie w przyszłym roku zadebiutuje przede wszystkim zupełnie nowe ID.Polo. Będzie ono 1 z 6 aut na prąd tego wytwórcy, jakie ujrzą światło dzienne. Spodziewać się należy m.in. także gruntownie odświeżonych ID.3 i ID.4.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/udoskonalone-elektryczne-suv-y-volkswagena-id-4-oraz-id-5,aid,3582

„ID.Polo ma być początkiem nowej generacji Volkswagena. Ze świeżym designem, intuicyjną obsługą, topową jakością i pierwszorzędnymi adekwatnościami jezdnymi – i wreszcie z konkretną nazwą. Z ceną startową od 25 000 euro (ok. 106 000 zł) udostępnimy elektromobilność wielu osobom w Europie” – mówi Thomas Schafer, szef Volkswagena.

Zupełnie nowe, elektryczne ID.Polo zadebiutuje na wiosnę 2026 roku. fot. Volkswagen

Debiut tego auta zaplanowano na wiosnę 2026 roku. Początkowo ID.Polo będzie oferowane w trzech podstawowych wersjach mocy. Najsłabsza ma mieć 116 KM, wyżej pozycjonowana ze swojego silnika będzie wyciskać 135 KM, a topowa – 211 KM.

Sportowa odmiana GTI dołączy do gamy również w 2026 roku, ale nieco później. Otrzyma ona nowy, lżejszy i mniej złożony układ napędowy niż dotychczasowe elektryczne konstrukcje Volkswagena. Jednostka ta ma rozwijać 226 KM. Producent nie podał jeszcze oficjalnych osiągów, jednak należy się spodziewać przyspieszenia od 0 do 100 km/h pomiędzy 6 a 7 s.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/oto-peugeot-e-208-gti-hot-hatch-na-miare-naszych-czasow,aid,5298

Bateria LFP lub NMC

Podstawowe wersje ID.Polo, czyli o mocy 116 lub 135 KM, będą korzystać z baterii trakcyjnej LFP o pojemności użytkowej 37 kWh. Maksymalna moc ładowania wyniesie 90 kW.

Dla najmocniejszych odmian przewidziano akumulator NMC o pojemności 52 kWh, który zapewni zasięg do 450 km oraz ładowanie z mocą do 130 kW.

W przestrzeni pomiędzy osiami znajdzie się akumulator LFP lub NMC. fot. Volkswagen

Ogniwa w większej baterii mają być łączone bezpośrednio w pakiet, bez klasycznych modułów. Według Volkswagena takie rozwiązanie obniża koszt produkcji, oszczędza miejsce i masę, a jednocześnie zwiększa gęstość energii o około 10%.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/masz-auto-elektryczne-musisz-jezdzic-dynamicznie,aid,5390

MEB+ i zaawansowane wsparcie kierowcy

ID.Polo będzie bazować na nowej odsłonie platformy MEB+, która w przeciwieństwie do dotychczasowej architektury, oferuje napęd na przednie koła, zamiast tylnego lub 4x4. Wraz z MEB+ do auta trafią nowe systemy wspomagania kierowcy, z których najważniejszy jest Travel Assist.

Układ ten ma wspierać utrzymywanie zadanej prędkości i środka pasa ruchu oraz umożliwiać automatyczną zmianą pasa na autostradzie. Co istotne, po raz pierwszy Travel Assist zaoferuje rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej i znaków stop, co pokazuje kierunek rozwoju półautonomicznych systemów Volkswagena.

Nowe ID.Polo imponuje przede wszystkim pojemnością swojego bagażnika. To poziom najlepszych modeli kompaktowych. fot. Volkswagen

Nowe ID.Polo będzie mierzyć 405 cm długości, 182 cm szerokości oraz 153 cm wysokości. Rozstaw osi wyniesie 260 cm, co sprawia, iż gabarytowo pozostanie ono zbliżone do spalinowego Polo. Napęd elektryczny pozwoli jednak wydłużyć wnętrze o 1,9 cm, co najbardziej odczują pasażerowie kanapy.

Bagażnik o imponującej pojemności 435 l będzie aż o 24% większy niż w poprzedniku, który zapewniał 351 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrośnie do 1243 l, czyli o 118 l więcej niż dotychczas.

https://magazynauto.pl/testy/miejskie-rodzenstwo-seat-ibiza-1-0-tsi-110-skoda-fabia-1-0-tsi-110-volkswagen-polo-1-0-tsi-110-dsg-porownanie,aid,3032

Produkcja w Hiszpanii

Volkswagen ID.Polo jest rozwijany razem z siostrzanymi modelami Skody i Cupry. Jego produkcja ma się odbywać w fabryce Seat & Cupra, mieszczącej się hiszpańskim Martorell.

2224

Idź do oryginalnego materiału