Stellantis chciał mocnego rywala dla VW i MG i będzie go miał. Wersja Ultra to armata z napędem na cztery koła

4 godzin temu

Stellantis sprytnie wykorzystuje technologie swojego chińskiego biznesowego partnera. Właśnie szykuje się do wejścia na scenę nowego modelu opracowanego przez Leapmotor. Ten dla odmiany nie jest modnym SUV-em, a gorącym hatchbackiem. Bezkonkurencyjną ofertą zamierza wyeliminować rywali od MG, VW i KIA.

Nowy model Leapmotor wyceluje w Volkswagena Golfa i MG 4

Rodzina modeli B chińskiego Leapmotor doczeka się nowego członka. Ma on wiele do zaoferowania tym, którzy nie potrzebują ani dużego, ani średniego SUV-a. Stellantis drażnił nim już swoich rywali na tegorocznym salonie samochodowym w Monachium i wstawił do oferty, co stanowi jasny sygnał, iż będzie go można kupić w Polsce.

Model nazywa się Leapmotor B05, ale w Chinach hatchback nosi nazwę Lafa 5. To dzięki przeciekom z tamtejszego rynku możemy uzupełniać naszą wiedzę na temat tego gorącego elektryka.

Jak informowaliśmy, nowy kompakt w rodzinie modeli Leapmotor wykorzysta przeciwko rywalom cały arsenał swoich możliwości: inteligencję, wydajność i innowacje. Stellantis ma nadzieję, iż B05 zaprojektowany z myślą o nowym pokoleniu miejskich trendsetterów podbije sprzedaż. W tym celu m.in. dostał nowatorski design i sportowy charakter.

Specyfikacja i wyposażenie na pewno przekonają wielu. Ujawnione zdjęcia kabiny potwierdzają, iż nie tylko w najwyższej wesji Ultra stanie się najlepszą alternatywą dla takich modeli jak: Volkswagen ID.3, Hyundai Kona Electic, MG4 czy KIA EV3.

Leapmotor B05/ Lafa 5 w wersji standardowej i Ultra

Nowy w ofercie Stellantis B05 w przystępnej cenie „rozniesie” rynek

Nowy kompakt w polskiej ofercie w rozmiarze blisko Golfa chce być jednym z najważniejszych graczy w segmencie C. Leapmotor bardzo odważnie patrzy na mobilność miejską, a nowy B05 stanowi manifest wielkich ambicji producenta względem rynku Europy.

Dzięki napędowi na tylne koła, rozstawowi osi 2,73 metra i rozkładowi masy 50:50, B05 obiecuje ekscytująca jazdę i pewność prowadzenia w każdym zakręcie. Pojawiające się kolejne szczegóły jego specyfikacji wskazują na to, iż nowy B05 „rozniesie” rynek.

Jeśli chodzi o technologię napędu, to model uwzględni dwie wersje: o dużej mocy (160 kW) i prędkości maksymalnej 170 km/h oraz o niskiej mocy (132 kW) i prędkości maksymalnej 160 km/h. Według nowych, dostępnych oficjalnych informacji, Leapmotor Lafa5 w Chinach będzie dysponował w zależności od wersji zasięgiem 515 km i 605 km (CLTC).

Warto wiedzieć, iż oprócz wersji standardowej, Leapmotor zaproponuje jeszcze wersję Ultra. W tej konfiguracji model wzmocni swoje sportowe atuty. Stylizacja obejmie większą dokładkę przedniego zderzaka, szersze progi, większy, bardziej wyrazisty spojler dachowy i ozdobną dokładkę tylnego zderzaka. Wszystkie listwy ozdobne Leapmotor B05 są czarne, a nadwozie wykończono unikatowym, matowoszarym lakierem. W najciekawszej wersji Ultra elektryczny B05 ma korzystać z dwóch silników i napędu na wszystkie koła. Będzie więc w sam raz dla tych, którzy żyją na pełnych obrotach.

Leapmotor B05

Modny Leapmotor B05 z mocą i jakością w zasięgu ręki to trudny rywal dla MG

Hatchback spółki Stellantis poza zwinnością prowadzenia wykorzystuje flagowe technologie Leapmotor. jeżeli chodzi o inteligencję, Leapmotor B05 (Lafa 5) będzie oferował dwa zestawy rozwiązań wspomagających jazdę. Konkretnie mowa o wersji z lidarem na dachu i bez. Pierwsza będzie obsługiwać zaawansowane funkcje wspomagania jazdy, takie jak nawigacja NAP.

Pod względem jakości B05 (Lafa 5) wyznacza nowe standardy w swojej klasie. Kompaktowy samochód Leapmotor charakteryzuje się młodzieńczą i sportową estetyką, więc jego kabina odzwierciedla te dwa atrybuty. Z matowymi, czarnymi elementami, miękką tapicerką, tworzy równowagę między sportowym charakterem a komfortem. Chiński hatchback wyróżnia się prostokątnym, w pełni ciekłokrystalicznym panelem wskaźników, bezpośrednio połączonym z kolumną kierownicy, połączonym z dwuramienną kierownicą wielofunkcyjną.

Konsola środkowa wyposażona jest w duży, ruchomy ekran dotykowy multimediów, a pod nim wloty dwukanałowej klimatyzacji. Nad wylotami znajduje się pojedynczy panel ładowania bezprzewodowego oraz dwa pionowo ułożone uchwyty na kubki. Wyspa pomiędzy kierowcą i pasażerem rozszerzająca się przed fotelem pasażera uwzględnia łącznie 6 otworów u góry i u dołu. To pozwala je wykorzystać wraz z odpowiednimi produktami peryferyjnymi, aby poprawić funkcjonalność kabiny pasażerskiej. Ogólna struktura wnętrza zachowuje design podobny do modeli Leapmotor serii B, podkreślając jego młodzieńczy charakter.

Model podstawowy otrzyma kolorystykę wnętrza Speed ​​Purple i Shadow Gray. Droższa wersja wykorzysta motyw Racing Gray. Podsufitkę i fotele wykonano z prawdziwej skóry i mikrozamszu, z wytłoczonym wzorem toru wyścigowego i ekskluzywną czcionką.

Leapmotor B05 (Lafa 5) z wnętrzem w zamszowej otulinie

Podsumowanie

Atrakcyjna estetyka Leapmotor uwzględniająca charakterystyczne trójsegmentowe reflektory z przodu, czarne detale wykończenia nadwozia oraz eleganckie, bezramkowe drzwi ściąga uwagę swoim odważnym wyglądem.

Jeśli weźmiemy pod uwagę, iż kompaktowy SUV Leapmotor B10 zapowiedziano w cenie początkowej 27 300 euro, to należy oczekiwać, iż mniejszy model będzie tańszy. W związku z tym zdobycie czołowej pozycji w segmencie C w Europie nie powinno być dla Leapmotor B05 żadnym problemem. Z nadwoziem o szerokości 1880 mm, największej w segmencie będzie wyjątkowo ciekawą opcją dla rywali zapewniającą przestrzeń i komfort. jeżeli chodzi o polski rynek, to pierwszej oferty konkurenta MG i VW oczekujemy w 2026 roku. Będziemy jednak śledzić jego rozpoczynającą się karierę w Chinach.

Leapmotor B05 w najwyższej, sportowej wersji i z technologią Lidar
foto: Leapmotor
Idź do oryginalnego materiału