Nowa Omoda jest gotowa na starcie z gigantami. Strategia marki pozwoli jej zawojować polski rynek

4 godzin temu

Rynek SUV-ów w Polsce już niedługo wzbogaci się o kuszącą propozycję od marki Omoda. Europa lubi solidne i wydajne konstrukcje, w związku z tym propozycja producenta należącego do koncernu Chery Automobile sięgnie po klientów marek Toyota, Skoda, Hyundai.

Strategia marki Omoda przewiduje atrakcyjny wygląd SUV-a i wyniki powyżej konkurentów

Chińska Omoda zamierza zapełnić lukę między swoimi SUV-ami 5 i 9. Nowy model podobnie jak one będzie miał modne nadwozie, najnowsze technologie i mechanikę na miarę potrzeb klientów w Europie. To oznacza, iż najjaśniejsza z gwiazd segmentu Toyota RAV4 może się już martwić.

Strategia marki zawsze obejmuje wydajne konstrukcje, dobrze wyposażone, które są w sam raz, gdy cena gra rolę i trzeba poszukać tańszej alternatywy. Omoda 7 jest już gotowa do ataku na salony dealerów w całej Europie, gdzie jest oczekiwana już jesienią tego roku.

SUV oprócz tego, iż przyciąga uwagę atrakcyjnym nowoczesnym designem, to wykorzystuje najnowszą architekturę hybrydowego napędu. Dla poszukujących ekologicznych i oszczędnych rozwiązań maksymalny zasięg 1250 kilometrów i 95 kilometrów w trybie elektrycznym to ważne atuty, które przesądzą o zakupie. W efekcie istnieje duże ryzyko, iż Omoda 7 sięgnie po klientów Toyoty i rywali z segmentu D-SUV-ów.

foto: Omoda

Chińczycy mają wielkie oczekiwania wobec Omody 7

Omoda 7 to kolejny globalny produkt odrębnej marki koncernu Chery Automobile. Samochód ma już za sobą premierę w Chinach, w związku z tym wiemy, iż jego długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio: 4,62 m, 1,87 m, 1,67m a rozstaw osi 2,70 m. Wielkość nadwozia obiecuje wystarczająco komfortową przestrzeń wewnątrz, by stać się bardzo dobrą opcją dla rodzin i dla poszukujących wszechstronnego modelu.

Dzięki przełomowemu projektowi Omoda 7 ma zadatki na przebój. Inteligentny i funkcjonalny kokpit z przesuwnym 15,6’ calowym ekranem robi wrażenie. Zwłaszcza iż jego procesor wykorzystuje algorytm rozpoznawania gestów i system multi-touch. W efekcie wystarczą proste ruchy palcami, by uzyskać dostęp do funkcji pojazdu. Asem w rękawie możliwości Omody 7 jest czterostrefowe sterowanie głosowe. Zaprojektowane tak, aby umożliwić kierowcy i pasażerom wydawanie oddzielnych poleceń głosowych, co poprawia interakcję z samochodem.

Marka nie zapomniała o takich funkcjonalnościach jak bezprzewodowa ładowarka o mocy 50 W, czy technologie bezpieczeństwa. System kamer 360° jest idealnym rozwiązaniem dla poprawy widoczności w trudnym terenie. W rezultacie Omoda 7 ze śmiałym designem i detalami, które zbliżają ją do segmentu premium, ma wszystko, co potrzeba by zostać gwiazdą na miarę Omody 5. Cyfrowy kokpit i mechanika hybrydy plug-in pozwolą chińskiej marce umocnić swoją pozycję w Europie. Model na się pojawić w europejskich salonach sprzedaży jesienią tego roku , a pierwsze dostawy planowane są przed końcem 2025 roku. Cena i specyfikacja na polski rynek wciąż pozostaje tajemnicą. Konkurencja już może zacząć się martwić.

foto: Omoda
foto: materiały prasowe producenta
Idź do oryginalnego materiału