Mitsubishi Outlander PHEV – pierwsza jazda [galeria]

4 godzin temu

Mitsubishi wprowadza na rynek nową generację swojego flagowego SUV-a, Outlandera PHEV, kontynuując historię modelu, który zdobył uznanie ponad 200 tysięcy właścicieli w Europie i zrewolucjonizował swój segment. Mieliśmy okazję odbyć pierwsze jazdy tym oczekiwanym pojazdem, aby sprawdzić, co oferuje najnowsza odsłona tego popularnego hybrydowego SUV-a.

Zewnętrznie, nowy Outlander PHEV prezentuje stylistyczną wyrazistość i majestatyczność. Projektanci postawili na budzące zaufanie, geometryczne linie oraz surową estetykę, która podkreśla funkcjonalność SUV-a i nawiązuje do terenowego dziedzictwa marki.

Ruszyła przedsprzedaż nowego Mitsubishi Outlander PHEV 2025 [Galeria]

Samochód od razu sprawia wrażenie trwałego, gotowego na pokonywanie nieutwardzonych dróg, choćby o ile to nie one będą domeną tego auta w rękach przyszłych właścicieli. Klienci mają do wyboru szeroką gamę kolorów, w tym lakiery metalizowane takie jak grafitowy, szary, czy niebieski, a także specjalne odcienie diamentowe: czarny, czerwony i biały. Dostępne są również opcje z dachem w kontrastującym kolorze czarnym lub srebrnym. W zależności od wersji wyposażenia, Outlander PHEV porusza się na 18-calowych lub 20-calowych felgach aluminiowych.

Wnętrze Outlandera PHEV to połączenie luksusu, przestronności i zaawansowanych technologii. W centralnym punkcie deski rozdzielczej znajduje się duży, 12,3-calowy ekran dotykowy stacji multimedialnej SDA, która umożliwia bezprzewodowe połączenie ze telefonem przez Android Auto lub Apple CarPlay. Kierowca ma przed sobą cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala. W wyższych pakietach wyposażenia, takich jak Intense, dostępny jest również wyświetlacz przezierny Head-up Display (HUD). o ile komuś wnętrze skojarzy się z np. Nissanem X-Trail, informuję, iż nie jest to przypadek. Obydwie marki, jako współpracujące w ramach Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi współdzielą sporo pokładowej techniki.

Jakość materiałów jest na wysokim poziomie, z możliwością wyboru tapicerki tekstylnej, półskórzanej (skóra ekologiczna + eko zamsz), skórzanej (w kolorze czarnym lub jasnoszarym) aż po brązową skórę premium w najwyższym pakiecie Instyle Plus. O komfort podróżujących dba dwu- lub trójstrefowa klimatyzacja automatyczna, a o doznania akustyczne system audio Dynamic Sound Yamaha Premium z 8 głośnikami (w standardzie) lub Ultimate z 12 głośnikami (w pakiecie Instyle).

W najwyższych wersjach fotele przednie oferują nie tylko podgrzewanie i wentylację, ale również funkcję masażu, a pasażerowie tylnej kanapy mogą korzystać z podgrzewanych siedzeń. Elektrycznie sterowane okno dachowe i rolety przeciwsłoneczne w drzwiach tylnych to kolejne elementy podnoszące komfort w pakiecie Instyle.

Sercem nowego Outlandera PHEV jest zaawansowany i oszczędny napęd hybrydowy plug-in, składający się z czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2.4 litra i mocy 136 KM oraz dwóch silników elektrycznych – przedniego o mocy 115 KM i tylnego o mocy 136 KM. Łączna moc systemowa wynosi imponujące 306 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 405 Nm. Napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem systemu Super All-Wheel Control (S-AWC). Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o dużej jak na PHEV-a pojemności 22,7 kWh, hybrydowy Outlander z wtyczką może pokonać w trybie czysto elektrycznym choćby do 86 km. Łączny zasięg bez odwiedzania ładowarek czy stacji paliw to 834 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h.

Doświadczenia z pierwszych jazd potwierdzają, iż nowy Outlander PHEV to samochód oferujący płynność jazdy i bardzo przyzwoite osiągi. Inteligentny system napędu na cztery koła S-AWC, znany m.in. z Lancera Evolution, dostosowuje parametry pracy podwozia i dystrybucję napędu do warunków drogowych. Kierowca ma do dyspozycji siedem trybów jazdy, które pozwalają dopasować charakterystykę pojazdu do stylu jazdy i potrzeb, zapewniając satysfakcję zarówno na krętych drogach, nieutwardzonych traktach, jak i podczas szybkiej jazdy na autostradach.

Udoskonalony układ PHEV jest bardziej sportowy, oszczędniejszy, a zwiększona o około 40% moc w porównaniu do poprzedniej generacji przekłada się na lepszą dynamikę i płynne przyspieszenie, niezależnie od obciążenia.

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV jest bogato wyposażony już w standardzie, oferując pełen zestaw systemów bezpieczeństwa, w tym system kamer 360 stopni, przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola (BSW), system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, tempomat adaptacyjny (ACC) oraz system rozpoznawania znaków drogowych (TSR+ISA).

Na pokładzie znajdziemy także systemy ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (LDW), ograniczający ryzyko niezamierzonej zmiany pasa ruchu (LDP) oraz system wspomagania utrzymania pasa ruchu w sytuacjach awaryjnych (ELA). Klienci mają do wyboru wersję podstawową oraz cztery dodatkowe pakiety wyposażenia: Invite, Intense, Instyle i Instyle Plus, które stopniowo podnoszą poziom komfortu, technologii i funkcjonalności.

Warto również wspomnieć o ośmioletniej ochronie producenta, która składa się z 5-letniej gwarancji podstawowej (do 100 000 km) oraz dodatkowych 3 lat ochrony (łącznie 8 lat z limitem 160 000 km), co zapewnia spokój i profesjonalną opiekę serwisową przez długi czas.

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV to bez wątpienia jedna z najciekawszych propozycji w segmencie SUV-ów. Łączy w sobie zaawansowaną technologię hybrydową, wysoki komfort podróżowania, dynamiczne osiągi oraz dbałość o środowisko. Cena bazowej wersji Outlandera PHEV zaczyna się od 244 890 zł. Topowy wariant to okolice 300 tys. zł.

Na koniec oczywiście galeria:

Jeśli artykuł Mitsubishi Outlander PHEV – pierwsza jazda [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału