
Ford Puma w aktualnym wydaniu został przedstawiony w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 99 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Pierwszy Ford Puma zadebiutował na rynku w 1997 roku i był niewielkim coupe. W 2019 roku poznaliśmy drugą odsłonę tego modelu, który zgodnie z aktualnymi trendami stał się miejskim crossoverem. Do głównych atutów Pumy zaliczają się świetne adekwatności jezdne, oszczędne silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V oraz atrakcyjny design. Jednak coś za coś – sportowa sylwetka ogranicza nieco przestronność kabiny. Za to na plus pod względem funkcjonalności należy zaliczyć spory bagażnik z dodatkowym schowkiem pod podłogą.

Ford Puma (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Ford Puma mierzy 418,6 cm długości (420,7 cm dla wersji ST-Line X i Vivid Ruby Edition), 177,7 cm szerokości (193,0 cm z lusterkami) i 153,6 cm wysokości (153,4 cm dla wersji ST-Line X i Vivid Ruby Edition). Jego rozstaw osi to 258,8 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 456 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1216 l.
Ford Puma (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe. Wszystkie wersje mają przedni napęd.
Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:
- 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 191 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,0 l/100 km
 - 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 170 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,2 l/100 km
 - 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 190 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-6,1 l/100 km
 - 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 190 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,4 l/100 km
 
Silnik 1.0 EcoBoost HybridNowy Ford Puma (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM i manualną skrzynią biegów (Titanium, Titanium X i ST-Line X) oraz z tym samym silnikiem i przekładnią dwusprzęgłową PowerShift (Vivid Ruby Edition). W pozostałych wersjach wyposażenia dopłata do przekładni dwusprzęgłowej wynosi 13 960 zł (Titanium) lub 8200 zł (Titanium X i ST-Line X). Odmiana 1.0 EcoBoost Hybrid/155 KM z manualną skrzynią biegów została wyceniona na 119 510 zł (ST-Line X), a z przekładnią dwusprzęgłową kosztuje odpowiednio: 127 710 zł (ST-Line X) oraz 144 660 zł (Vivid Ruby Edition). Ford Puma jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Titanium – od 99 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe stalowe strukturalne obręcze kół z kołpakami, z oponami 215/55 R17
 - Zestaw do naprawy ogumienia
 - Zawieszenie standardowe
 - Klimatyzacja manualna
 - Poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu
 - Wyłącznik przedniej poduszki czołowej powietrznej pasażera
 - Poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
 - Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
 - Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
 - System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania oraz układem wspomagania awaryjnego hamowania
 - Światła awaryjnego hamowania – włączające się automatycznie w momencie gwałtownego hamowania
 - Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
 - Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
 - Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi do prędkości maksymalnej 120 km/h
 - Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
 - Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy
 - Traffic Sign Recognition – system rozpoznawania znaków drogowych
 - Tempomat
 - System wyboru trybu jazdy
 - System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
 - Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
 - Czujniki parkowania z tyłu
 - Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i 2 kluczykami
 - Światła automatyczne, z czujnikiem zmierzchu
 - Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
 - Reflektory projekcyjne LED
 - Światła do jazdy dziennej i światła mijania w technologii LED
 - Przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
 - Tylne światła w technologii LED
 - Lusterka boczne z kierunkowskazami oraz lampkami oświetlającymi podłoże
 - Listwy progowe, nakładki na błotniki oraz dolna część zderzaka w kolorze czarnym
 - Tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia
 - Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze czarnym
 - Kierownica wykończone skórą ekologiczną Sensico
 - Uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów wykończony skóra ekologiczną Sensico
 - Uchwyt dźwigni hamulca manualnego wykończony skóra ekologiczną Sensico
 - Podsufitka materiałowa, w jasnej tonacji
 - Tapicerka materiałowa
 - Przednie fotele – styl sportowy
 - Fotel kierowcy – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
 - Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 6 kierunkach (przód-tył, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
 - Tylna kanapa – składane oparcie, dzielone w proporcji 60:40
 - Dywaniki w 1. rzędzie foteli – welurowe
 - Centralna konsola z podłokietnikiem i schowkiem
 - Elastyczna osłona bagażnika otwierana z klapą bagażnika
 - Wykładzina przestrzeni bagażowej
 - Ford MegaBox – dodatkowa przestrzeń ładunkowa pod podłogą bagażnika
 - Pakiet Ambient Lighting – nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED
 - Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie
 - Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
 - 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
 - System multimedialny Ford SYNC 3 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym, nawigacją satelitarną i DAB+ oraz rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim, funkcją wzywania pomocy, 2x USB, zdalnym sterowaniem na kierownicy, mapą Europy z widokiem 3D, menu tekstowym i komunikatami głosowymi nawigacji w języku polskim
 - FordPass Connect z modemem GSM (zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcja lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informacje o ruchu drogowym Live Traffic, aktualizacja map przez Wi-Fi)
 - Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
 - Zestaw głośnomówiący z Bluetooth
 
Titanium X – od 114 510 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 215/50 R18
 - Klimatyzacja automatyczna z elektroniczną kontrolą temperatury (EATC)
 - Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
 - Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
 - Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna)
 - Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
 - Dywaniki w 1. i 2. rzędzie foteli – welurowe
 - Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
 - Bezprzewodowa ładowarka do telefonów
 - System nagłośnienia premium B&O – 10 głośników (w tym subwoofer) oraz wzmacniacz 575W
 
Bezprzewodowa ładowarka do telefonu należy do wyposażenia seryjnego w Titanium X, ST-Line X oraz Vivid Ruby Edition.ST-Line X – od 116 210 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium X oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 215/50 R18
 - Zawieszenie sportowe
 - Ford Power – przycisk rozrusznika umożliwiający uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
 - Zderzaki w stylizacji ST-Line
 - Listwy progowe, nakładki na błotniki oraz dolna część zderzaka lakierowane w kolorze nadwozia
 - Kierownica w stylizacji ST-Line
 - Podsufitka materiałowa, w ciemnej tonacji
 - Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna) z czerwonymi akcentami
 - 12,3-calowy kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
 
Cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem to standard w ST-Line X i Vivid Ruby Edition. W wersjach Titanium i Titanium X wymaga 1800 zł dopłaty.Vivid Ruby Edition – od 1141 360 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line X oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 215/50 R18
 - Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi do prędkości maksymalnej 180 km/h
 - Blind Spot Information (BLIS) z Cross Traffic Alert (CTA) – system monitorowania martwego pola widzenia
 - Adaptive Cruise Control – tempomat adaptacyjny z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy (Stop&Go)
 - Active Park Assist – system wspomagający wykonanie manewrów parkowania równoległego i prostopadłego
 - Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
 - Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
 - Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
 - Drzwi bagażnika zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo
 - Dach oraz obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze czarnym
 - Listwy progowe, nakładki na błotniki oraz dolna część zderzaka w kolorze czarnym
 - Tylny spojler duży, w stylistyce sportowej, lakierowany w kolorze czarnym
 - Przednia szyba podgrzewana
 - Kierownica podgrzewana
 - Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna) z akcentami w kolorach Beautiful Berry Red oraz Pearl White
 - Przednie fotele podgrzewane
 - Nakładki na progi przednich drzwi w stylizacji ST-Line
 
Więcej na temat Forda Puma:
Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line – nasz test
Ford Puma kontra Opel Mokka – porównanie
5 miejskich crossoverów, w tym Ford Puma – porównanie
11 miejskich crossoverów, w tym Ford Puma – porównanie

                                                    2 lat temu
                    












