
Geely, które niedługo wejdzie do Polski, ustanowiło rekord wydajności dla silnika benzynowego. Co więcej, ta chińska marka jeszcze w tym roku ma wprowadzić do sprzedaży hybrydę przystosowaną do spalania wodoru.
Samochody chińskiego koncernu Geely w Polsce ma oferować firma Jameel Motors, pochodząca z Arabii Saudyjskiej. Ten niezależny dystrybutor działa od 1945 roku i obecny jest m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii, Japonii czy w Chinach.
Sprzedaż Geely nad Wisłą wystartuje w trzecim kwartale 2025 roku, a początkowo w ofercie znajdą się dwa modele. Będzie to EX5, czyli elektryczny SUV klasy kompakt, a także auto hybrydowe. Jakie? Na razie nie wiadomo, choć może to być np. Starship 7 EM i-PHEV.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/duzy-chinski-suv-pobil-rekord-guinnessa-w-zasiegu-hybryd-plug-in-osiagnal-imponujacy-wynik,aid,4633Chińczycy wyprzedzili resztę świata
Mimo iż dzisiaj chińskie marki zwykle kojarzymy z samochodami elektrycznymi lub tanimi modelami spalinowymi, w tej chwili bardzo intensywnie rozwijają również hybrydy plug-in. Wynika to z tego, iż niektóre regiony Chin mają skromną sieć ładowania, dlatego lepiej sprawdzają się tam modele ze spalinowym wsparciem.
Geely właśnie wprowadziło nowy układ hybrydowy PHEV, zwany Leishen EM AI Hybrid 2.0. Występuje on w dwóch wariantach – EM-i oraz EM-P. Pierwszy opiera się na wolnossącym silniku 1.5, natomiast drugi – na turbodoładowanej jednostce 2.0.

Mniejszy z nich szczyci się imponującą sprawnością wynoszącą 47,26%. Stanowi to naprawdę godny uznania skok w stosunku do 43,32%, jakie uzyskiwała pierwsza wersja systemu Leishen, zaprezentowana w 2021 roku.
Jak dotąd najwyższą sprawnością szczycił się silnik benzynowy BYD-a, będący częścią hybrydowego układu DM-i. Uzyskał on 46,06%. Najlepszy wynik Toyoty wynosi z kolei 41%, co pokazuje, jak duży skok technologiczny wykonali Chińczycy.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/400-km-zasiegu-po-5-minutach-ladowania-byd-pokazal-ze-to-mozliwe,aid,5041Ponad 2100 km zasięgu
Nowy układ hybrydowy Geely już został wprowadzony w modelu Galaxy A7. To duży sedan, mierzący 492 cm długości, 190 cm szerokości oraz 149 cm wysokości. W odmianie EM-i dysponuje on zasięgiem ponad 2100 km (zgodnie z chińskim cyklem CLTC) i średnio na 100 km zużywa kilka ponad 2 l paliwa.
Dostępne są trzy różne warianty baterii trakcyjnej typu LFP (litowo-żelazowo-fosforanowej) – o pojemności 8,5, 18,4 lub 18,99 kWh. Zasięg na samym prądzie wynosi tutaj 70, 120 lub 150 km.

Geely Galaxy A7 EM-i dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 238 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,1 s i prędkość maksymalną 190 km/h. Energią zarządzają „inteligentne algorytmy”, które pozwalają na optymalizację mocy i wydłużenie żywotności baterii trakcyjnej.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/volvo-stanie-sie-jeszcze-bardziej-chinskie-niepokojacy-ruch-geely-wlasciciela-marki,aid,5231Geely chce spalać wodór
Co ciekawe, Geely planuje również wprowadzenie odmiany wodorowej swojego układu hybrydowego. Według nieoficjalnych źródeł jednostka napędowa ma wyróżniać się tutaj sprawnością cieplną na poziomie 48,15%.
Trzeba pamiętać, iż wodór umożliwia zapłon mieszanki w niższej temperaturze, ma większą liczbę oktanową niż benzyna i nie zawiera węglanów. Poza tym spala się szybciej niż poczciwa etylina, co podnosi wydajność.
Hybryda na wodór w wykonaniu Geely ma zostać wprowadzona do produkcji do końca tego roku. Pojawi się w SUV-ie Galaxy M9 oraz w sedanie, którego nazwy nie ujawniono.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/przelomowy-uklad-hybrydowy-chinsko-francuskiej-spolki-wchodzi-do-gry-ma-napedzac-elektryki,aid,5128Geely jest właścicielem takich marek, jak Lotus, Zeekr, Volvo, Proton czy Polestar. Razem z Renault oraz Saudi Aramco tworzy spółkę joint venture Horse, odpowiedzialną za opracowywanie i produkcję silników spalinowych.
Jej pierwszym dziełem jest benzynowa jednostka 1.8, stosowana m.in. w hybrydowej Dacii Bigster.
2030