
Najpopularniejszy model Volvo nad Wisłą stał się najchętniej kupowanym samochodem w historii tej marki. XC60 właśnie wyprzedziło klasyczne 240.
Sprzedaż XC60, które debiutowało w 2008 roku, przekroczyła już pułap 2,7 mln egzemplarzy. Tym samym zapracowało ono na tytuł najlepiej sprzedającego się Volvo w historii, prześcigając model 240.

Na polskim rynku XC60, które w tym roku przeszło lifting, radzi sobie znakomicie. Od początku roku do końca maja na to auto skusiło się 4525 klientów, zapewniając mu siódme miejsce wśród najlepiej sprzedających się modeli nad Wisłą.
Świetny dla XC60 był w szczególności kwiecień, kiedy to kupiło 1170 osób, dając mu czwartą pozycję w Polsce.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/volvo-xc60-zostalo-zaktualizowane-hit-polskiego-rynku-ze-szwecji-w-nowym-wydaniu,aid,4955Pierwsze Volvo z Chin
Volvo XC60 zdobyło m.in. tytuł Światowego Samochodu Roku 2018 i było pierwszym modelem tego wytwórcy, wytwarzanym w Chinach. W zeszłym roku w Europie wypracowało sobie pozycję bestsellera wśród hybryd plug-in.
Wcześniejszy lider szwedzkiej marki pod względem sprzedaży, czyli model 240, produkowano od 1974 do 1993 roku. Łącznie powstało 2 685 171 egzemplarzy, które opuszczały bramy fabryk w szwedzkich miejscowościach Kalmar i Goteborg oraz w belgijskiej Gandawie.

Ostatni egzemplarz Volvo 240 wyprodukowano 5 maja 1993 roku. Czyli 15 lat przed rozpoczęciem kariery rynkowej przez XC60, które w tej chwili jest montowane w dwóch zakładach – w Goteborgu oraz w chińskim Chengdu.
Model 240 był jednym z pierwszych samochodów ze strefami zgniotu oraz wzmocnionym przedziałem pasażerskim. Pod uwagę wzięto tutaj w szczególności bezpieczeństwo przy uderzeniach bocznych. W 1978 roku ten szwedzki klasyk otrzymał specjalną poduszkę dla dzieci, co było w tamtych czasach światową innowacją.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-wieloadaptacyjne-pasy-volvo-myslace-i-z-aktualizacjami-online,aid,5276Pierwszy model z systemem awaryjnego hamowania
Również XC60 słynie z bezpieczeństwa. Stało się ono bowiem pierwszym samochodem, w którym zastosowano system hamowania awaryjnego przy niskich prędkościach, będący w tej chwili standardem na całym świecie.
„Gdy dorastałam w Szwecji w latach 80., Volvo 240 było kultowym samochodem rodzinnym – można było je spotkać na niemal każdym podjeździe” – mówi Susanne Hagglund, szefowa działu Global Offer w Volvo Cars.

„Dziś XC60 przejęło tę pozycję na dwa sposoby. Nie tylko jako ulubieniec rodziny, ale także stając się naszym bestsellerem wszech czasów, co samo w sobie jest ostatecznym dowodem na sukces tego samochodu” – dodaje Hagglund.
https://magazynauto.pl/testy/volvo-p1800-es-niezwykla-podroz-szwedzkim-wycieczkowcem,aid,4277Lifting po 8 latach
W tym roku Volvo XC60 przeszło modernizację. Z zewnątrz najważniejsza zmiana dotyczy osłony chłodnicy, która otrzymała inne wypełnienie. Przy okazji też przyciemniono tylne światła i wprowadzono nowe wzory kół.
W kabinie poprawiono materiały oraz zastosowano zupełnie nowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Jest on nie tylko większy niż wcześniej (11,2”), ale zapewnia szybsze działanie, lepszy obraz oraz dostępność funkcji Google i aktualizacji bezprzewodowych.

Układy napędowe pozostały bez zmian. W Polsce podstawowy wariant B5 (cena – od 221 900 zł) dysponuje 250-konnym silnikiem benzynowym z układem miękkiej hybrydy. Ponad nim znajdują się dwa warianty PHEV o mocy 350 (T6 AWD Plug-in Hybrid) wycieniony na 274 900 zł oraz 455 KM (T8 AWD Plug-in Hybrid) w cenie od 284 900 zł.