Polacy wykupują SUV-y tej marki w rekordowym tempie. Wielkość, bezpieczeństwo, technologia – tu wszystko się zgadza

5 godzin temu

W tym roku salony marki Volvo przeżywają spore oblężenie. Polacy kupują wyjątkowo dużo aut szwedzkiego producenta, zwłaszcza SUV-y. Pierwsze 5 miesięcy tego roku pozostało lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Imponuje zwłaszcza sprzedaż bestsellera marki, który mimo statusu premium, pojedynkuje się z mainstreamowymi rywalami.

Jeśli polski importer Volvo chce pobić w tym roku rekord sprzedaży w naszym kraju, to celem jest prawdopodobnie przekroczenie 15 tys. rejestracji. W zeszłym roku było blisko tego progu, bo na nowe auta szwedzkiej marki wydano 14 950 dowodów rejestracyjnych. Z nowych danych Samaru wynika, iż na ten moment progres jest wyraźny. Licząc od stycznia do maja 2025 r. producent z Goteborgu odnotował 8 765 rejestracji. To o 5 proc. więcej niż po 5 miesiącach rekordowego 2024 r.

Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Volvo XC60 coraz mocniej podbija polski rynek

Europejski brand koncernu Geely stawia w tej chwili głównie na SUV-y, bo to one cieszą się największą popularnością. Wśród nich numerem jeden od lat jest Volvo XC60, które co roku okazuje się też bestsellerem klasy premium w Polsce. W tym roku zarejestrowano już 4 525 szt., czym nie tylko deklasuje rywali z segmentu. Po 5 miesiącach ma lepsze wyniki od tak popularnych graczy całego rynku jak Hyundai Tucson (4 357), Toyota RAV4 (3 868) czy VW T-Roc (3 843).

Volvo XC40. // fot. materiały prasowe

To imponuje tym bardziej, gdy widzimy cenę nowego XC60 (miękka hybryda kosztuje od 221 900 zł). Dla Polaków takie auto to jednak pewna inwestycja. Co ważne, XC60 jest też jednym z najpopularniejszych wyborów w segmencie hybryd plug-in (2. miejsce), gdzie Volvo jako marka otwiera ranking, wyprzedzając choćby Toyotę. Volvo bryluje też w łączonym zestawieniu pełnych i miękkich hybryd. Szwedzi są w Top 5, a XC60 jest drugim po Skodzie Octavii najpopularniejszym autem MHEV.

Volvo XC90. // fot. materiały prasowe

Inne SUV-y też mają sporo chętnych

Na sukces producenta ze Szwecji pracuje też mniejszy brat bestsellera, Volvo XC40. Choć ma niemal 2 razy mniej rejestracji, to 2 268 szt. przez cały czas jest świetnym wynikiem. To w końcu czwarty, najpopularniejszy model w segmencie premium w Polsce. Z pewnością dobrą wiadomością dla marki jest też to, iż na podium sprzedaży znajduje się ich najdroższy flagowiec. Chodzi oczywiście o Volvo XC90 (932 szt.), które w zeszłym roku przeszło lifting. Warto wspomnieć też o Volvo EX30 (304 szt.), które pozostaje jednym z najpopularniejszych aut elektrycznych w naszym kraju.

Volvo EX30. // fot. materiały prasowe
Idź do oryginalnego materiału