Audi S4 Cabrio z silnikiem V8 i pełnym wyposażeniem za grosze. Dziś te egzemplarze to jak promocja

10 godzin temu

To sportowe Audi jest wspomnieniem czasów, gdy producenci wkładali do swoich modeli praktycznie wszystko, co mieli pod ręką. I nie mówimy tu bynajmniej o ogromnych ekranach, czy setkach elektronicznych asystentów. Samochód miał pod maską niesamowity 4,2-litrowy silnik V8, wygląda świetnie, a do tego można go kupić dziś za naprawdę niewielkie pieniądze.

To Audi to marzenie entuzjastów

fot. Audi

Niejeden z nas marzy o tym, aby kupić sobie samochód z silnikiem V8. Problem polega jednak na tym, iż u większości producentów tego typu jednostki zniknęły z oferty. A jeżeli jeszcze są, montowane są tylko w najdroższych, najbardziej ekskluzywnych modelach. A te znajdują się zupełnie poza budżetem większości normalnych zjadaczy chleba.

Dlatego też warto udać się na rynek aut używanych, gdzie piękne egzemplarze można kupić za naprawdę atrakcyjne kwoty. Audi S4 początkowo dostępne było jako kombi i sedan, jednak wraz z trzecią generacją B6 pojawił się także kabriolet. Pod jego maską mogliśmy znaleźć 4,2-litrowy silnik V8. Jednostka generowała 334 konie mechaniczne, czyli o kilka więcej niż RS4 pierwszej generacji. Kabriolet rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. To dokładnie taki sam wynik jak wspomniane wyżej RS4.

Samochód mimo upływu lat nie tylko wciąż wygląda świetnie, ale ma także odpowiednią jak na dzisiejsze czasy dynamikę. Dzięki temu wciąż jest atrakcyjnym kąskiem na rynku aut używanych. Tym bardziej, iż jeżeli zdecydujecie się na egzemplarz z salonu, nie ma mowy o silnikach V8, ani o kabrioletach.

fot. Audi

Ceny zaczynają się już od 68 000 złotych

Audi S4 Cabrio to samochód, jakiego tak naprawdę nie znajdziemy dziś w ofercie żadnego z producentów. Ceny 20-letnich, ładnych i zadbanych egzemplarzy zaczynają się już od około 60 000 złotych. To naprawdę niewielkie pieniądze jak za to, co dostajemy w zamian. O wysokiej jakości tych samochodów może świadczyć także fakt, iż mnóstwo egzemplarzy dostępnych jest z przebiegami powyżej 300 000 kilometrów.

Dla największych entuzjastów pozostało więcej dobrych wiadomości. Napęd na cztery koła, manualna skrzynia biegów, czy świetne zawieszenie. Niemieccy eksperci wskazują jednak, iż wysoka masa samochodu mogła mieć negatywny wpływ na łożyska czy hamulce. Przed zakupem warto więc sprawdzić te podzespoły.

Redaktorzy portalu Auto Bild wskazują także konieczność sprawdzenia dachu. Mówią zarówno o płótnie, jak i samym mechanizmie hydraulicznym. Należy sprawdzić także, czy rowki odprowadzające wodę nie są zatkane. W przeciwnym razie może ona dostać się do środka i rozpocząć proces korozji.

Idź do oryginalnego materiału