Peugeot 308 sprawia, iż żadna Skoda i Kia nie wchodzą w grę. Ulepszony w garażu to więcej niż prestiż

2 godzin temu

Francuski producent, jak żaden inny umie w stylizacje. Modele w katalogu marki Peugeot przyciągają spojrzenia, jednocześnie pozostają na topie, jeżeli chodzi o technologie i nowoczesną mechanikę. Ulepszony 308, który właśnie ukradł całą uwagę mediów, staje się najgorszym rywalem m.in. dla VW Golfa i Toyoty Corolla.

Jeszcze piękniejszy Peugeot 308 z dumą prezentuje podświetlane logo

Francuska marka Peugeot kładzie nacisk na ofensywę produktową, która wzbogaciła jej portfolio o nowoczesne, urzekające nie tylko designem modele. Nie rezygnując ze swojego strategicznego planu zaprezentowała nowe wcielenie modelu 308 w dwóch wersjach nadwozia. W efekcie VW Golf i Toyota Corolla zyskują mocnego rywala.

W związku z tym, iż od premiery trzeciej generacji francuskiego kompaktu minęło kilka lat, wszyscy spodziewali się usprawnień nie tylko w ramach stylizacji, ale także wydajności i funkcjonalności. Dla fanów marki dzisiejsza zapowiedź nowego Peugeot 308, to długo wyczekiwana informacja.

Dostępny jako hatchback i kombi model sięga po nowoczesny elegancki look, którego dopełnia pierwszy seryjnie podświetlany emblematem marki. Nowy jest zderzak z wlotami powietrza, osłona chłodnicy i zestaw podświetlanych diodami LED przewodów, które ją podkreślają. Zmodernizowane reflektory w stylistyce 3 pazurów korzystają z technologii Full LED marki, ale dla wyższych wersji wyposażenia Peugeot przewiduje reflektory Matrix LED . Francuska marka zadbała, by odnowiony 308 równie atrakcyjnie prezentował się z tyłu. Samochód tu także ma nowy zderzak i korzysta z nowego układu świateł. Wisienką na torcie eleganckiego wyglądu są nowe aluminiowe felgi i nowe kolory nadwozia w ofercie modelu.

Efekt premium doskonale odzwierciedla także kabina nowego 308. Projekt wnętrza to zdecydowanie jeden z tych, które przemawiają za zakupem, jeżeli chodzi o styl i funkcjonalność. Centrum dowodzenia to 10’calowy cyfrowy ekran wskaźników z grafiką 3D. Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 10 cali sąsiaduje teraz z tzw. „i-Toggles”. To łącznie pięć intuicyjnych przycisków, umożliwiających konfigurację skrótów do określonych funkcji pojazdu, takich jak klimatyzacja czy lista kontaktów. Całość cyfryzacji kokpitu dopełnia nowe oświetlenie ambientowe sięgające od deski rozdzielczej po panele drzwi. Co proponuje odświeżony 308, jeżeli chodzi o mechanikę?

PEUGEOT E 308 SW 2026

Rywal Toyoty i VW Golfa nie rezygnuje ani z etykiety eko, ani z diesla

Jeśli chodzi o ofertę napędów odświeżonego Peugot 308, to podobnie jak odchodzący na emeryturę model będzie do wyboru z technologią mHEV, PHEV i w 100% elektryczny. Francuzi nie zrezygnowali także z silnika diesla. Niektóre warianty mechaniczne doczekały się usprawnień.
Wersja mild hybrid z silnikiem PureTech jest do wyboru z mocą 120 KM lub 145 KM. Napęd jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100 km. Wersja wysokoprężna z 4-cylindrowym silnikiem BlueHDi ma moc 130 KM i współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Jeśli chodzi o nowego Peugeot 308 PHEV, to generuje on moc 198 KM i korzysta z akumulatora LFP o poj. 17,2 kWh. Mechanika łączy tu 1,6-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy i silnik elektryczny. W efekcie model ma zasięg elektryczny około 85 km. To więcej w stosunku do poprzednika o 20 km.

W pełni elektryczny wariant ma moc 156 KM a akumulator o poj. 58,4 kWh pozwala uzyskać zasięg około 450 km. To więcej w stosunku do poprzednika o 34 km. jeżeli chodzi o moc ładowania elektrycznego 308, to na szybkiej ładowarce DC może sięgać 100 kW. W efekcie uzupełnianie energii od 20 do 80% ma potrwać wg producenta 32 minuty. Ładowarka o mocy 7,4 kW pozwala w pełni naładować samochód w 2 godziny i 5 minut. W przypadku domowego gniazdka potrzeba na to 7 godzin i 25 minut.

foto: materiały prasowe producenta

Odświeżona gwiazda oferty Peugeot jest skazana na komercyjny sukces

Peugeot ofertą mechaniczną, jakością premium materiałów i taką samą stylizacją może kontynuować sukces poprzednika. Odświeżony elektryczny 308 z większym elektrycznym zasięgiem i obsługujący funkcje Plug & Charge i V2L stanie się świetną opcją dla elektrycznych rywali tj. Hyundai Kona, Renault Megane E-Tech, a choćby Tesli Model 3. Samochód kładzie szczególny nacisk na spokój ducha, oferując zintegrowany z systemem nawigacji planer tras. Użytkownicy uzyskają możliwość zaplanowania swoich podróży w optymalny sposób, maksymalizując zasięg samochodu.

Dla tych, którzy nie są jeszcze gotowi na elektryczną mobilność hybrydowy Peugeot 308 stanie się piękniejszą i lepszą alternatywą dla VW Golfai rywali od Toyoty, Kia czy Skody. Dwupoziomowa podłoga bagażnika w wersji kombi oferując przestrzeń ładunkową od 598 do 1487 l. pozwoli rozważyć taki zakup alternatywnie dla SUV-a. Zwłaszcza iż elektrycznie otwierana klapa bagażnika ułatwi załadunek.

Przyjemność z jazdy odświeżonym 308 jest gwarantowana nie tylko przez zoptymalizowane zawieszenie. Producent zadbał o święty spokój użytkowników oferując 8 lat (160 tys. km) gwarancji na pojazd i tyle samo na akumulator. Dodatkowo karta ładowania Free2Move zapewnia dostęp do prawie miliona punktów ładowania w całej Europie.

Jeśli chodzi o możliwość zakupu odświeżonego 308, to Peugeot, iż model będzie dostępny jesienią 2025 roku. Cen nie podano, ale należy oczekiwać, iż ulepszenia wpłyną na cennik. w tej chwili hybrydę o mocy 145 KM możemy postawić w garażu wydając 131 500 zł. Najtańsza opcja z mechaniką PHEV to wydatek 158 500 zł (Allure). Nie jest tajemnicą, iż Francuzi muszą pozostać konkurencyjni pod względem relacji ceny i wyposażenia, jeżeli chcą, by nowy 308 cieszył się takim zainteresowaniem, jak poprzednik.

foto: materiały prasowe producenta
foto: materiały prasowe producenta
Idź do oryginalnego materiału