Zaskakujący ranking antykorozyjny. Japońskie marki samochodów wśród najgorszych na świecie

5 dni temu
Korozja to nie tylko nieestetyczne plamy na nadkolach. Rdza potrafi poważnie osłabić konstrukcję samochodu i obniżyć bezpieczeństwo pasażerów podczas kolizji drogowej, a jej skutki bywają kosztowne i trudne do naprawy. Najnowszy ranking pokazuje, które marki radzą sobie z tym problemem najlepiej, a które wciąż zawodzą.
Samochody oferowane dziś przez producentów są coraz solidniej chronione przed korozją, ale rdza przez cały czas bywa problemem. To właśnie dlatego niezależne testy cieszą się tak dużym zainteresowaniem - pozwalają sprawdzić, które marki naprawdę dbają o ochronę konstrukcji, a które oszczędzają na zabezpieczeniach. Najnowszy ranking przygotowany przez szwedzki magazyn Vi Bilägare pokazał, iż różnice między producentami są bardzo wyraźne.


REKLAMA


Zobacz wideo Nowa Mazda CX-5. Pierwszy kontakt z japońskim SUV-em trzeciej generacji


Korozja to największa zmora właścicieli samochodów. Jak Szwedzi sprawdzają auta?
Szwedzki magazyn Vi Bilägare od 1989 roku współpracuje z firmą Rostskyddsmetoder ze Sztokholmu, która specjalizuje się w technologiach antykorozyjnych. W ten sposób powstał program badań, w ramach którego sprawdzono już ponad 500 modeli samochodów - od miejskich hatchbacków po duże SUV-y. Eksperci nie ograniczają się do oględzin powierzchni lakieru. Sięgają po endoskopy, by zajrzeć w zamknięte profile i trudno dostępne miejsca, gdzie rdza pojawia się najczęściej. Analizują też jakość powłok chemicznych, uszczelnień i mastyk, a choćby oceniają efektywność systemów odprowadzania wody. Auta oceniane są w pięciostopniowej skali - od 0, oznaczającego największe ryzyko korozji, do 5, które świadczy o najlepszej ochronie. Choć średni wynik w ostatnim rankingu to 3,1 punktu, rozpiętość not wyraźnie pokazuje, iż podejście producentów do tego problemu jest bardzo różne.


Kto przegrywa z korozją, a kto wygrywa? Producenci tych marek muszą się bardziej postarać
Największym zaskoczeniem dla wielu kierowców może być słaby wynik marek japońskich, od lat uznawanych za synonim niezawodności. Honda otrzymała zaledwie 1,8 punktu, a Suzuki i Subaru – po 2,0. kilka lepiej wypadła Toyota z oceną 2,2. Do grupy aut uznanych przez ekspertów za szczególnie słabo zabezpieczone przed korozją trafiły także: Fiat, Ford, Mitsubishi czy Range Rover. Na drugim końcu zestawienia znaleźli się producenci, którzy przykładają dużą wagę do walki z rdzą. Porsche zdobyło maksymalną notę 5 punktów, a Jaguar osiągnął bardzo dobry wynik 4,7. Co ciekawe, świetnie wypadła również chińska marka Nio (4,5), pokazując, iż nowe firmy z Azji potrafią wyciągnąć wnioski z doświadczeń konkurencji. Wysokie miejsce zajęło niemieckie BMW (4,1) oraz Audi (4,0). Różnice te jasno pokazują, iż w kwestii ochrony antykorozyjnej wciąż nie ma równego standardu na rynku.
Marki samochodów z najgorszym zabezpieczeniem antykorozyjnym:


Honda - 1,8 punktów
Suzuki - 2,0 punty
Subaru - 2,0 punty
Range Rover - 2,0 punty
Mitsubishi - 2,0 punty
Lynk&Co - 2,0 punty
Hongqi - 2,0 punty
Fiat - 2,0 punty
DS - 2,0 punty
Toyota - 2,2 punktów
Ford - 2,2 punktów


Marki samochodów z najlepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym:


Porsche - 5 punktów
Jaguar - 4,7 punktów
Nio - 4,5 punktów
BMW - 4,1 punktów
Audi - 4,0 punkty
Mini - 4,0 punkty
Mercedes - 3,9 punktów
Renault - 3,7 punktów
Volkswagen - 3,6 punktów
Seat - 3,6 punktów


Źródło: Interia Motoryzacja. moto.pl


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.


Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału