Wystarczyły dwa dobre SUV-y i sprzedaż wystrzeliła o 89 procent. W polskiej ofercie na taki potrzeba jedyne 116 000 zł

4 godzin temu

Poszukujący czegoś bardziej wyrafinowanego niż oferuje Toyota i Nissan znajdują solidną alternatywę w salonach włoskiej marki Alfa Romeo. Choć nowy w ofercie Junior może pomarzyć o sławie Toyoty, to na brak zainteresowanych zakupem nie może narzekać. Jest rynek, gdzie nowy crossover w stylu SUV-a bije rekordy sprzedaży.

Alfa Romeo Junior napędza sprzedaż włoskiej marce

Trzeba jasno przyznać, iż Włosi postarali się o niezwykłą mieszankę wydajności, designu i charakteru klasy premium. Crossover Junior Hybrid ukradł show rywalom i znalazł się w gronie najchętniej kupowanych w Europie. To wszystko udało się pomimo tego, iż mechanika MHEV nie osiąga poziomu elektryfikacji konwencjonalnego HEV adekwatnego dla bestsellerowej Toyoty.

Europejczycy dostrzegli w Alfa Romeo Junior doskonałą, bardzo dopracowaną i atrakcyjną alternatywę dla japońskiej Toyoty i Nissana. Bardzo włoski z wyglądu miejski SUV o zrównoważonych proporcjach i sportowej sylwetce stanął powyżej azjatyckich konkurentów z atrakcyjnymi cenami.

Wystrój i jakość plus ogólna prezentacja podbiły publiczność, pozwalając podnieść słupki sprzedaży włoskiej marce. W czerwcu marka odnotowała we Włoszech 89% wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2024. Rejestracje osiągnęły 2 585 sztuk, co oznacza wzrost o 89% w porównaniu z tym samym miesiącem 2024 r. Ten trend rzecz jasna napędza Alfa Romeo Junior, ale Tonale też ma duży udział w sukcesie marki.

Ten wyrobił sobie mocną pozycję segmencie SUV-ów premium. Model doskonale łączący elegancję, technologię i wydajność pochwalił się 1102 sprzedanymi egzemplarzami w czerwcu i 6284 w pierwszej połowie roku. Junior osiągnął odpowiednio ilość 1128 egzemplarzach w czerwcu i 8450 egzemplarzy w pierwszych 6 miesiącach br.

foto: Alfa Romeo

SUV-a Alfa Romeo można kupić od ręki już za niecałe 116 000 zł

Produkowany w Tychach hybrydowy Junior cieszy się dużym zainteresowaniem. To gorąca nowość, bo produkcja crossovera ruszyła pod koniec 2024 roku. Samochód w ofercie występuje z mechaniką MHEV oraz jako model w 100% elektryczny. Cena katalogowa zaczyna się od 131700 zł, ale w zasobach dealerów można upolować nowe egzemplarze już za 115 900 zł. jeżeli kwota 120 000 zł nie stanowi problemu, to w tych widełkach pozostało dostępnych kilka egzemplarzy Juniora.

Hybrydowe Alfa Romeo Tonale możemy postawić w garażu, wydając teraz 142 900 zł, jeżeli zdecydujemy się na model rocznika 2024. Bardziej premium i świetnie wyposażony pozwala zaoszczędzić względem ceny katalogowej ponad 40 000 zł.

Obydwa samochody oferują precyzyjny układ kierowniczy i przyjemność z jazdy, typową dla Alfy Romeo. Wyposażenie obejmuje wiele nowoczesnych rozwiązań i systemów. Oferta pozwala na wybór odpowiedniego dla nas rodzaju napędu. Bagażnik Tonale z podwójną podłogą i funkcjonalnymi rozwiązaniami ma pojemność od 500-1550 litrów. Crossover dysponuje zaś bagażnikiem w zależności od napędu od 340 do 415 litrów. W związku z tym Junior to idealna opcja do miasta i na wypady, jeżeli nie zależy nam na dużej przestrzeni bagażowej. Tonale będzie lepszym wyborem, jeżeli chodzi o możliwość zakupu opcji z silnikiem wysokoprężnym.

Każdy z włoskich bestsellerów jest dobrym wyborem. Ostateczna decyzja zależy od tego, czy preferujemy większy, bardziej rodzinny samochód (Tonale), czy mniejszy, bardziej zwrotny i ewentualnie elektryczny (Junior). Dofinansowanie z rządowego programu pozwoli znacznie obniżyć cenę. Gotowe egzemplarze wyposażone w dodatkowe pakiety są dostępne od ręki już za 152 900 zł.

fot. Alfa Romeo
Idź do oryginalnego materiału