Poszukujący czegoś bardziej wyrafinowanego niż oferuje Toyota i Nissan ruszyli do salonów kultowej włoskiej marki. Tam odnaleźli w nowym crossoverze stylizowanym na SUV-a niezwykłą mieszankę wydajności, designu i charakteru klasy premium. W związku z tym, iż Alfa Romeo postarała się o konkurencyjny cennik, sprzedaż wystrzeliła.
Włosi zrobili tak dobry model, iż uruchomił prawdziwy boom zakupowy
Prawdą jest, iż Alfa Romeo może pomarzyć o sławie Toyoty, ale patrząc na pierwszą połowę roku, to Japończycy mogą pozazdrościć Włochom imponującego wzrostu sprzedaży. Marka pochwaliła się trendem wzrostowym w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku i rekordowym zainteresowaniem ofertą w Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji i we Włoszech. Sprzedaż wystrzeliła tam odpowiednio o 200, 50, 51, 35 procent.
Wielkim bohaterem tego sukcesu jest nowy w ofercie Alfa Romeo Junior. Numer jeden Włochów pozwala na dynamiczny rozwój marki choćby na rynkach Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Południowej gdzie sprzedaż wystrzeliła o 63 procent.
Alfa Romeo Junior zaczęło swoją komercyjną karierę od skandalu związanym z nazwą. Po kłótni włoskiego rządu i koncernu Stellantis model zmienił nazwę z pierwotnej Milano. Teraz zaledwie po kilku miesiącach cieszy się sławą i ponad 45 000 zamówień. Włochom udało się zrobić tak dobry model, iż wielu niezdecydowanych na nową mobilność dało się przekonać wersji elektrycznej. W efekcie 17 procent z ogólnej liczby zamówień dotyczy modelu, który jeździ bez grama paliwa. Dla Włochów 2025 rok jest więc podwójnie wyjątkowy. Świętują sprzedażowy sukces i 115-lecie marki.
Włoski Junior w stylistyce SUV-a to idealna opcja do miasta i na wypady
Marka Alfa Romeo oferuje swoją gwiazdę z mechaniką hybrydową w trzech wersjach do wyboru: Ibrida, Ibrida Q4, Ibrida Intensa. Samochód w stylistyce SUV-a w konfiguracjach Ibrida Q4 i Ibrida Q4 Intensa korzysta z turbodoładowanego silnika o mocy 136 KM połączonego z dwoma silnikami elektrycznymi (21 kW każdy). W efekcie oferuje użytkownikom łączną moc 145 KM i napęd na cztery koła.
Wersja elektryczna Alfa Romeo Junior podobnie jak hybrydowa jest do wyboru w trzech wersjach wyposażenia i dwóch wersjach napędu. W efekcie może mieć moc 156 KM lub 280 KM. Ta wersja generuje dodatkowe korzyści w tym możliwość uzyskania rządowej dopłaty na zakup samochodu. Niezależnie od wyboru ten wyjątkowo przyjemny dla oka samochód demonstruje sportowe DNA marki, sięgając po nowoczesne technologie i lekką konstrukcję w wersji elektrycznej, co optymalizuje efektywność energetyczną samochodu.
Nie tylko europejczycy dostrzegli w Alfa Romeo Junior doskonałą, bardzo dopracowaną i atrakcyjną alternatywę dla japońskiej Toyoty i Nissana. Bardzo włoski z wyglądu miejski SUV o zrównoważonych proporcjach i sportowej sylwetce stanął powyżej azjatyckich konkurentów z atrakcyjnymi cenami. Wystrój i jakość plus ogólna prezentacja podbiły publiczność, pozwalając podnieść słupki sprzedaży włoskiej marce.
Ten modny włoski model możemy dziś postawić w garażu, wydając nieco ponad 12 000 zł. To jeżeli zdecydujemy się na abonament Simply Drive. jeżeli interesuje nas pożyczka 0%, to wystarczy wyłożyć niecałe 78 000 zł, by dostać od ręki kluczyki do Alfa Romeo Junior Ibrida o mocy 145 KM. Tańszy wariant Ibrida Speciale o mocy 136 KM jest od ręki w salonach za 137 000 zł. To bardzo dobrze wyposażona propozycja uwzględniająca dodatkowy Pakiet Techno.
Podsumowanie
Ostateczna decyzja o zakupie Alfa Romeo Junior zależy od naszych potrzeb i możliwości finansowych. Mniejszy i bardziej zwrotny od modelu Tonale Junior z precyzyjnym układem kierowniczym oferuje przyjemność z jazdy, typową dla marki. Z bagażnikiem w zależności od napędu od 340 do 415 litrów to idealna opcja do miasta i na wypady. Rzecz jasna, jeżeli duża przestrzeń bagażowa nie jest priorytetem.