W całym kraju zapanowała obsesja na punkcie SUV-a z Polski. Żaden nie sprzedaje się tak dobrze

4 godzin temu

Po pierwszym półroczu najpopularniejszym crossoverem we Włoszech jest Jeep Avenger. Na SUV-a z Polski panuje taka moda, iż to największy hit swojego segmentu. W skali całego rynku jest choćby na podium. To spory sukces modelu produkowanego w Tychach, bo Italia lubuje się przede wszystkim w mniejszych konstrukcjach.

Z najnowszych danych UNRAE wynika, iż Włosi kupują w tym roku nieco mniej nowych samochodów osobowych. Rynek po pierwszym półroczu skurczył się o 3,6 proc., bo zarejestrowano 854 690 szt. Spadek to spora zasługa czerwca, który był gorszy od ubiegłorocznego aż o 17,4 proc. Wydaje się, iż bezpowrotnie minęły przedpandemiczne czasy, gdy w Italii rejestrowano przeszło milion aut osobowych w pół roku. Spadły przede wszystkim rejestracje indywidualne.

Fiat Panda. // fot. materiały prasowe

Sprzedaż SUV-a z Polski wzrosła o ponad 30 proc.

Od stycznia do czerwca 2025 r. najlepiej sprzedawał się niezmiennie Fiat Panda (62 313 szt.). Druga w rankingu Dacia Sandero odnotowała ponad dwukrotnie niższą sprzedaż od lidera (27 692 szt.). Podium uzupełnia „nasz” Jeep Avenger, któremu kilka zabrakło do drugiej lokaty. 27 506 rejestracji oznacza jednak wzrost o 31,8 proc. względem pierwszego półrocza 2024 r.

Dacia Sandero. // fot. materiały prasowe

Najpopularniejszy SUV we Włoszech wyprzedził Citroena C3 (25 466 szt.) i Peugeota 208 (21 328 szt.). Drugim co do popularności crossoverem we Włoszech jest w tym roku Dacia Duster (20 418 szt.). Za nią sklasyfikowano Toyotę Yaris oraz jej wariant B-SUV, czyli Yarisa Cross (18 740). W czołowej dziesiątce jest też chiński crossover MG ZS (17 204) oraz hit segmentu B, Renault Clio (16 417).

Jeep Avenger. // fot. materiały prasowe

Fiat rządzi we Włoszech, ale sprzedaż maleje

Sumując sprzedaż wszystkich modeli, po pierwszym półroczu liderem włoskiego rynku jest włoska marka. Fiat ma 82 474 rejestracje, ale to słabiej o 13,7 proc. względem okresu styczeń – czerwiec 2024. Toyota (65 638 szt.) wygrywa z Volkswagenem (62 235 szt.) pojedynek o drugi stopień podium. Aspiracje do czołowej trójki ma Dacia (54 600), a Top 5 uzupełnia Peugeot (48 898). Za szóstym Renault (43 197) sklasyfikowano najpopularniejsze w segmencie premium – BMW (39 708). Bawarska marka wyprzedza Forda (37 985), Audi (37 450) i Jeepa (36 896).

Idź do oryginalnego materiału