
Volkswagen opóźnia premierę swojego najważniejszego modelu. Najnowszy elektryczny Golf ma być pierwszym samochodem niemieckiej firmy zaprojektowanym z myślą o oprogramowaniu. Jego premiera pierwotnie była planowana na 2029 rok, a dziewiąta generacja hatchbacka ma otrzymać architekturę elektroniczną opracowaną przez Riviana. Z powodu problemów finansowych czeka nas jednak opóźnienie.
Problemy finansowe Grupy Volkswagen
fot. VWPowołując się na osoby bliskie Grupie Volkswagen, agencja Bloomberg donosi, iż firma przechodzi ogromną restrukturyzację. W związku z tym, koncern nie dysponuje – zgodnie z doniesieniami – wystarczającymi środkami na modernizację fabryki w Wolfsburgu. Ta jest konieczna przed rozpoczęciem produkcji najnowszego ID. Golfa. Jednakże, na tym presja finansowa się nie kończy.
Trwające ograniczenia budżetowe miały zmusić firmę Volkswagen także do opóźnienia premiery elektrycznego T-Roca. Niemcy podobno rozważają choćby przeniesienie produkcji Golfa z silnikiem spalinowym do zakładu w Meksyku. Najnowsze doniesienia malują raczej ponury obraz. Choć musimy pamiętać, iż to nie pierwsze problemy z jakimi musi poradzić sobie niemiecki gigant.
Na pewno nie będą także ostatnimi. W swojej blisko 90-letniej historii firma przetrwała wiele burz. w tej chwili Volkswagen koncentruje się na dostarczeniu nowego systemu hybrydowego na rynek oraz oferowaniu tanich samochodów elektrycznych. Hybryda w postaci T-Roca ma zadebiutować na rynku w przyszłym roku. Dobrą wiadomością może być też fakt, iż przystępne cenowo elektryki mają być sprzedawane aż pod trzema markami – VW, Cupra oraz Skoda.
fot. VWElektryczny obok spalinowego?
Golf dziewiątej generacji powinien bazować na platformie SSP i otrzymać nazwę ID. Golf. Będzie to alternatywa dla spalinowej, ósmej generacji, którą Volkswagen chce utrzymać w produkcji przynajmniej do 2030 roku. Ma to pomóc oszczędzić pieniądze i sprostać oczekiwaniom klientów, którzy nie są jeszcze gotowi do przejścia na samochody elektryczne.
Dotychczasowe przymiarki do elektrycznego Golfa nie poszły jednak najlepiej. Niemcy wycofali z produkcji e-Golfa w 2020 roku, aby zrobić miejsce dla w pełni elektrycznego kompaktu ID.3.

3 miesięcy temu








