
Polacy mogą pozazdrościć takiej marki Rumunom. Renault odrodziło twór Bloku Wschodniego, który dziś jest znaczącym graczem w branży motoryzacyjnej. Popularność jego produktów nie dziwi. Ulubiona Dacia Polaków świetnie spisuje się w różnych warunkach. Ponadto, ma modne nadwozie i bardzo ekonomiczny układ napędowy.
Odpowiedź na potrzeby klientów
Podczas gdy większość producentów zachłysnęła się „elektrycznością”, władze tej marki mogą spać spokojnie dzięki gamie, która wpisuje się w rzeczywiste potrzeby klientów. Widać, iż nie jest to flota, która ma spełniać oczekiwania ideologii politycznych.
Ulubiona Dacia Polaków jest tego świetnym przykładem. Jej aktualna generacja zadebiutowała w 2024 roku, co oznacza, iż można mówić o projekcie, który nie zdążył się znudzić. Dzięki odważnej stylistyce zwraca na siebie uwagę.
Nowa Dacia Duster essential – tył, fot. DaciaTo oczywiście Duster, który jest pojazdem plasującym się pomiędzy popularnymi segmentami. Nie jest to miejski SUV, ale jeszcze brakuje mu odrobinę do kompaktów. Z długością 4343 milimetrów konkuruje o klientów z takimi autami, jak Volkswagen T-Roc czy Hyundai Kona.
Różnica charakterów jest jednak znacząca. Rumuński model ma lekko terenowe aspiracje i jako jedyny występuje z instalacją gazową. Wspomniane wyżej pojazdy są natomiast skrojone pod typowo „asfaltowe” potrzeby.
Ulubiona Dacia Polaków z nowym napędem
Ostatnia aktualizacja prezentowanego auta zaowocowała odświeżeniem gamy silników. Nowym fundamentem jest doładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra, która zastąpiła lubiany silnik 1.0 TCe. Też ma trzy cylindry, ale oferuje więcej mocy.
Ulubiona Dacia Polaków z taką konstrukcją pod maską oddaje do dyspozycji 120 koni mechanicznych i 197 niutonometrów. Z benzyniakiem współpracuje sześciobiegowa przekładnia manualna, która przekazuje moc na przednią oś.
Nowa Dacia Duster essential – przód, fot. DaciaTaka konfiguracja pozwala przyspieszanie do 100 km/h w równe 11 sekund i rozpędzanie się do 180 km/h (elektroniczny ogranicznik). To zadowalające rezultaty przy tych wartościach, które pasują do przeznaczenia prezentowanego auta.
Najważniejsze pozostaje jednak zużycie paliwa. Producent obiecuje 6 litrów benzyny lub 7,3 litra gazu w cyklu mieszanym WLTP. Zbiorniki mają po 50 litrów, co zwiastuje grubo choćby 1500 kilometrów zasięgu. I to robi wrażenie, podobnie jak możliwość pokonania na LPG 100 kilometrów za niecałe 20 złotych.
Czym dysponuje ulubiona Dacia Polaków za 82 000 zł?
Podana kwota dotyczy bazowego egzemplarza. Nie uwzględnia żadnych rabatów, tylko pochodzi z regularnego konfiguratora pojazdu. Podstawę stanowi właśnie 120-konny układ benzynowy z fabryczną instalacją gazową. To bardzo korzystna oferta.
Nowa Dacia Duster essential – wnętrze, fot. DaciaWyposażenie nie jest rewelacyjne, ale można je nazwać akceptowalnym. Ulubiona Dacia Polaków w wersji essential (pierwszy poziom) posiada m.in.:
- tempomat
- tylne czujniki parkowania
- klimatyzację
- kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach
- elektrycznie sterowane szyby z przodu
- dzieloną kanapę
- relingi dachowe
- multimedia z 4 głośnikami, Bluetooth i gniazdem USB-C
Podstawowa Dacia Duster za 82 000 zł oferuje modne nadwozie, wystarczająco przestronne wnętrze i wyjątkowo oszczędny układ napędowy z LPG. Popularność tego modelu w naszym kraju jest w pełni logiczna.

3 dni temu



![[Wideo] Mercedes-Benz eVito od BMG Goworowski „na służbie” u hodowcy pstrąga](https://www.moto3m.pl/wp-content/uploads/2025/12/Mercedes-eVito-scaled.jpg)










