Fiat nie ma ostatnio dobrego czasu w Europie, ponieważ sprzedaż leci na łeb, na szyję. Jednak rekompensuje to rosnąca popularność po drugiej stronie Atlantyku. Tam włoska marka stworzyła model, który potrafi być bestsellerem i deklasować wszystkie SUV-y.
Fiat Strada amerykańską żyłą złota
Do pokonania wielu SUV-ów nie jest potrzebny choćby crossover. W obu Amerykach większą popularnością cieszą się bowiem pick-upy. W nich Fiat ma spory atut, bo oferuje nowoczesną konstrukcję w przystępnej cenie. Mowa o Fiacie Strada, który ponosi główną odpowiedzialność za wzrosty sprzedaży włoskiej marki w obu Amerykach.
Tani pickup produkowany jest w tej chwili w Brazylii, gdzie jest zresztą bestsellerem na największym rynku Ameryki Południowej. Pick-up włoskiej marki otwiera ranking, mając po pierwszym półroczu 5,6 proc. udziału w rynku. Zważywszy iż od stycznia do czerwca 2025 r. zarejestrowano tam aż 1 131 271 samochodów jest to najbardziej dochodowy rynek dla brandu koncernu Stellantis. W czerwcu co piąty, nowy samochód w Brazylii miał znaczek Fiata.
Pick-up podbija kolejne rynki, choćby w przebraniu
Fiat Strada dzieli i rządzi także w sąsiednim Urugwaju. Choć to dużo mniejszy rynek z 3,3-milionowa populacją, to 4 866 sprzedanych wszystkich modeli Fiata w 6 miesięcy sprawia, iż 37-milionowa Polska kupuje ich mniej (4 250 szt. licząc osobowe i dostawcze). Po pierwszym półroczu Fiat odebrał Chevroletowi pierwsze miejsce w rankingu marek. Ma też już 15,8 proc. udziału w rynku, na którym od stycznia do czerwca zarejestrowano 30 770 aut.
Co ciekawe, Fiat Strada potrafi też brylować w Ameryce Północnej. Tam jednak dokonano prostego rabrandingu i dokładnie ten sam model oferuje się jako RAM 700. Zabieg koncernu Stellantis sprawił, iż Strada w przebraniu wpłynęła na niemal dwukrotnie większy ruch w meksykańskich salonach RAM-a (+93,7 proc.). To największy wzrost z marek pierwszej dziesiątki tego istotnego rynku. W pierwszym półroczu Meksykanie zarejestrowali bowiem aż 709 424 samochodów.