Trudny weekend: dwa duże banki bez BLIK, płatności i kart

konto.spidersweb.pl 7 godzin temu

Już w ten weekend klienci dwóch dużych banków powinni przygotować się na problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej oraz korzystaniem z usług. Użytkownicy mogą napotkać utrudnienia związane z wykorzystaniem BLIK-a, płatnościami oraz bankomatami.

Niedostępnością usług ma wynikać z prac technicznych, które zostaną przeprowadzone przez następne dni. Klienci PKO Banku Polskiego i ING Banku Śląskiego mogą spodziewać się problemów. Co zawierają komunikaty banków?

PKO BP: aplikacja mobilna, BLIK oraz ubezpieczenia nie będą działać

PKO BP zaplanował przerwę techniczną podzieloną na dwie fazy. Pierwsza rozpocznie się już w piątek 23.05 od godz. 22:00 i potrwa do soboty 24.05.2025 r. do godz. 4:00. W tym czasie w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO nie będą dostępne ubezpieczenia. Nie kupimy też nowego ubezpieczenia i nie sprawdzimy w tej chwili posiadanych usług.

Bardziej dotkliwa dla klientów będzie druga faza, która została zaplanowana na niedzielę 25.05.2025 r. w godz. od 00:00 do 4:00. W tym czasie użytkownicy nie skorzystają z:

  • aplikacji mobilnej IKO oraz iPKO Biznes,
  • płatności zbliżeniowych telefonem oraz płatności kodem BLIK.

Będą mieli także problemy z innymi funkcjami, które wymagają zalogowania się do apki. Poza tym niedostępna będzie autoryzacja w aplikacji i zastąpi ją klasyczny kod SMS w przypadku płatności kartą w internecie. Co natomiast będzie funkcjonować? Karty płatnicze w bankomatach i sklepach.

ING Bank Śląski: aplikacja mobilna, BLIK oraz bankomaty i wpłatomaty z przerwą w działaniu

ING Bank Śląski również podzielił prace techniczne na dwie fazy. Pierwszą zaplanowano na noc z soboty na niedzielę 24/25 maja od godz. 23:30 do 6:00. W tym czasie klient może spotkać problemy z funkcjonowaniem większości usług bankowych:

  • bankomaty i wpłatomaty,
  • aplikacja bankowa i serwis internetowy Moje ING,
  • aplikacja i serwis ING Business,
  • płatności BLIK,
  • przelewy natychmiastowe,
  • płatności internetowe dzięki Płać z ING,
  • płatność kartami z 3D Secure z kodem SMS lub aplikacją,
  • automatyczny pobór opłat za autostrady.

Bank twierdzi, iż w tym czasie mogą występować problemy z transakcjami kartowymi – nie będzie można aktywować kart, zmieniać limitów oraz nadawać kodów PIN. Warto zaznaczyć, iż użytkownik może, choć wcale nie musi spotkać problemów z dostępem do usług.

Druga faza natomiast została zaplanowana na noc z niedzieli na poniedziałek 25/26 maja od godz. 00:00 do 3:00. W tym czasie mogą występować problemy z realizacją transakcji w bankomatach i wpłatomatach sygnowanych logo ING, a także maszyn Planet Cash.

Więcej podobnych artykułów znajdziesz na Spider’s Web:

Idź do oryginalnego materiału