Toyota Hilux ze zelektryfikowanym napędem Mild-hybrid 48V to przez cały czas imponujące terenowe adekwatności, w tym zdolność do pokonywania głębokiej wody, ładowność i możliwości holownicze. Samochód zyskał wspomagający off-roadową jazdę system Multi-Terrain Select, a w ruchu miejskim zużywa mniej paliwa.
Zelektryfikowany napęd Mild-hybrid 48V rozszerzył gamę dostępnych napędów w Toyocie Hilux. Samochód, który jest synonimem niezawodnego auta do pracy w ekstremalnych warunkach, otrzymał zelektryfikowany układ z 2,8-litrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym oraz automatyczną 6-biegową skrzynią współpracujący z elektrycznym generatorem, litowo-jonowym akumulatorem 48V, konwerterem DC-DC. Wszystkie komponenty zostały zaprojektowane z myślą o utrzymaniu osiągów i parametrów Hiluxa oraz o łatwej integracji z obecną konstrukcją.
Zastosowanie nowego napędu Mild-hybrid 48V nie wpłynęło na najważniejsze adekwatności użytkowe auta. Dopuszczalna masa całkowita holowanej przyczepy to przez cały czas 3500 kg, a ładowność wynosi do 1000 kg, dokładnie tak samo jak w przypadku wersji z napędem konwencjonalnym. Zelektryfikowany Hilux ma także zdolność pokonywania głębokiej wody (700 mm), co było możliwe dzięki uszczelnieniu elementów eklektycznych, umieszczeniu kompaktowego akumulatora o pojemności 4,3 Ah i masie zaledwie 7,6 kg pod tylną kanapą i zastosowaniu paska osprzętu o wzmocnionej strukturze.
Debiut systemu Multi-Terrain Select w Hiluxie
Hilux z napędem Mild-hybrid 48V ma typowe dla aut terenowych podwozie o konstrukcji ramowej, które zapewnia wyjątkową trwałość i sztywność skrętną. Prześwit podwozia wynosi 310 mm, a kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni. Dzięki zastosowaniu zelektryfikowanego napędu w Hiluxie zadebiutował ułatwiający off-roadową jazdę system Multi-Terrain Select, który dostosowuje siłę napędu, ustawienia zawieszenia i hamulców oraz działanie systemu stabilizacji toru jazdy do różnych warunków drogowych i typów nawierzchni.
Zelektryfikowany Hilux ma 204 KM (150 kW) mocy oraz imponujący moment obrotowy 500 Nm. Naładowany akumulator 48V dostarcza dodatkowo do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego w trakcie przyspieszania. Zastosowanie kompaktowej maszyny elektrycznej MG – jednostki synchronicznej z magnesami trwałymi – pozwoliło na obniżenie o 20 procent prędkości biegu jałowego silnika (z 720 obr./min do 600 obr./min), co zwiększyło zdolność Hiluxa do pokonywania przeszkód. Samochód w odmianie Mild-hybrid 48V jest oszczędniejszy od odmiany konwencjonalnej, zwłaszcza w ruchu miejskim, a średnie zużycie paliwa wynosi od 10 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym WLTP.
Hilux Mild-hybrid od 183 400 zł netto
Toyota Hilux Mild-hybrid 48V oferowana jest z nadwoziem podwójna kabina, a klienci mogą wybrać auto w jednej z trzech wersji wyposażenia: Active, Executive oraz Invincible. Otwierająca cennik odmiana Active kosztuje 183 400 zł netto i w standardzie ma 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, 8-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane klamki, lusterka oraz listwy drzwi.
Hilux w wersji Executive jest dodatkowo wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele tylne, przednie i tylne czujniki parkowania, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map. Auto w tej odmianie kosztuje od 197 400 zł netto.
Topowy wariant Invincible wyceniono na 216 400 zł netto. W tym wydaniu auto zyskuje czarne 18-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę z perforacją w kolorze czarnym z szarymi akcentami, fotel kierowcy z elektryczną regulacją stopnia pochylenia, system Premium Audio JBL z dziewięcioma głośnikami, dodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LED, a z zewnątrz wyróżnia się szarym kolorem tylnego zderzaka, chromowaną wstawką atrapy chłodnicy oraz czarnymi listwami drzwi.