Te SUV-y od Renault oraz Jaecoo pojawiły się niedawno i już są hitami. O ironio, to Francuz kusi niską ceną, a Chińczyk wysokim standardem

13 godzin temu

Rynek samochodowy w Europie w ciągu ostatnich 12 miesięcy zyskał kilka ciekawych modeli. Wśród rynkowych świeżynek o prym pojedynkują się zwłaszcza dwa kompaktowe SUV-y. Choć w sprzedaży są od niedawna, Renault Symbioz oraz Jaecoo 7 wykręcają już imponujące liczby.

SUV-y Renault i Jaecoo mocno wystartowały

Analitycy JATO Dynamics zanalizowali, które z nowych modeli na rynku najlepiej sprzedają się w Europie. Pod uwagę wzięto 25 głównych rynków UE, a także Wielką Brytanię, Norwegię i Szwajcarię. Z badania wyszło, iż wśród względnych nowości króluje Renault Symbioz. Francuski SUV, kosztujący od 115 900 zł, przebił w pierwszym półroczu próg 40 tys. rejestracji (41 730 szt.).

Renault Symbioz. // fot. materiały prasowe

Jednak bardzo podobne rezultaty wykręca jego chiński rywal, czyli Jaecoo 7. Naliczone 37,7 tys. rejestracji w pierwszym półroczu to zasługa świetnej relacji ceny (od 139 900 zł) do bogatego wyposażenia, które dla wielu ociera się o klasę premium. Bestseller chińskiej marki na podium rankingu nowości rynkowych po 6 miesiącach wyprzedził elektryczną Kię EV3 (35 tys. szt.). Był to zresztą jeden z najpopularniejszych modeli na prąd w Europie.

Jaecoo 7. // fot. materiały prasowe

Świeżaki gwałtownie się wyprzedają

Inne nowe elektryki dotrzymywały mu jednak kroku. Tuż za Kią EV3 sklasyfikowano bowiem nowe Renault 5 E-Tech (34 206 szt.) oraz Skodę Elroq (34 076 szt.). Ten ostatni stał się takim hitem, iż prześcignął pierwszego elektryka Skody, czyli model Enyaq.

Kia EV3. // fot. materiały prasowe

Ze świeżaków rynkowych, gwiazdami półrocza były też inne modele koncernu Volkswagena. Niecałe 30 tys. rejestracji (29 135 szt.) naliczono dla Cupry Terramar, czyli następcy Cupry Atec’ki. Wprowadzone niedawno do oferty elektryczne Audi Q6 e-tron od stycznia do czerwca kupiono 25 758 razy. Ponad 20 tys. rejestracji (20 481 szt.) zaliczył też nowy Volkswagen Tayron, który od drugiej generacji oferuje choćby trzy rzędy siedzeń.

Renault 5 E-Tech. // fot. materiały prasowe
Idź do oryginalnego materiału