Są tanie, polecane i praktycznie na każdy budżet. Kuszą Polaków równie skutecznie, jak Dacia i MG

12 godzin temu

Jeśli cena jest problemem i ogranicza zakup nowego modnego SUV-a, warto wziąć pod uwagę segment, w którym nie brakuje ciekawych opcji niewymagających wydawania wielkich pieniędzy. Polacy znaleźli w nim niezwykle komfortowe i oszczędne pojazdy, które nie noszą logo marki Dacia, albo MG.

Segment miejskich kompaktów to eldorado na ograniczony budżet

Latem tego roku można upolować w promocji prawdziwe rodzynki w segmencie miejskich kompaktów. Relacja ceny i jakości pozwala wyłonić zwycięską piątkę ofert praktycznie na każdy budżet. Polecane ze względu na niezawodność, wydajność, design i wyposażenie są świetną alternatywą, jeżeli Dacia i MG nie wchodzą w grę.

Kompaktowe rozmiary, silniki o małej pojemności i przystępna cena poniższych pięciu propozycji to jedyne, co je łączy. Każdy z nich ma bowiem swój unikalny charakter, który decyduje o tym, iż trafia w gusta użytkowników. Użytkowane w mieście nie zawsze wykluczają wypady za miasto i dalsze podróże, dlatego jeden z nich jest prawdziwym bestsellerem.

Nowy Citroen C3 to jedna z wartych uwagi alternatyw dla modeli Dacii i MG

Jeśli nie Dacia i nie MG, to Polacy sięgają po jeden z tych kuszących ceną kompaktów

Rynek bogaty jest w oferty w klasie miejskich kompaktów, wśród których na wyróżnienie zasługują propozycje od marek Hyundai, Kia, Seat, Citroen i Toyota. Tego lata każdy z nich kusi relacją jakości i ceny stając się alternatywą dla tych, którzy nie chcą niczego od Dacii i MG.

Hyundai i10 to jedna z najbardziej cenionych propozycji w segmencie miejskich pojazdów. Mierzy nieco ponad 3 metry, ale przyjemnie zaskakuje przestronną kabiną. Bagażnik o pojemności 252 litrów to istotny atut, który pozwala mu wyróżniać się na tle konkurentów. Oferta, która uwzględnia trzycylindrowe silniki o mocy do wyboru 63 lub 90 KM koncentruje się na wydajności. Nie wymaga rezygnacji ze zwinnego poruszania się po mieście. Fabrycznie nowy Hyundai i10 kosztuje tego lata 69 300 zł, a wyposażenie standardowe uwzględnia wszystko, co niezbędne, a choćby więcej.

Kia Picanto to prosty i bardzo praktyczny samochód. Po aktualizacji ma modny design zgodny z najnowszymi trendami. Rozstaw osi wynoszący 2400 mm i przestrzeń bagażowa od 255 do 1010 litrów są wystarczające choćby na okazjonalne wypady za miasto. Udoskonalona w zakresie łączności i zwrotna Kia oferuje możliwość wyboru między manualną, a automatyczną skrzynią biegów. To dziś rzadkość w samochodach tej klasy cenowej. Oferta uwzględnia silniki benzynowe do wyboru o mocy 63 i 79 KM. Najtańsze Picanto zaczyna się od 68 000 zł, a za najlepiej wyposażone w wersji GT zapłacimy 90 500 zł.

Hiszpański Seat oferuje swoją Ibizę już od 74 000 zł. Oferta uwzględnia silniki benzynowe o mocach 85, 95, 115 i 150 KM. Ponadto można wybierać pomiędzy manualną a automatyczną skrzynią biegów. Podstawowe wersje, z silnikami o mocy 80 i 95 KM, są wystarczające do codziennego użytku. Wizerunek Ibizy działa na tyle przekonująco, iż wciąż cieszy się popularnością wśród użytkowników, którzy doceniają przyjemność z jazdy i stabilność na drodze.

fot. materiały prasowe Kia

Toyota Aygo X i Citroen C3 to prawdziwe przeboje z ceną blisko Dacii i MG

Rynek niedrogich samochodów miejskich ma swoje gwiazdy. Największą jest Citroen C3, ale Toyota Aygo X imponuje niskim zużycie paliwa. W efekcie jest pierwszym wyborem dla tych, którzy pragną oszczędności nie tylko przy zakupie.

Citroën C3 wdarł się przebojem na rynek ze swoim nowym wyrazistym designem i nieco większym nadwoziem. Miarą sukcesu tego modelu jest oferta, która podobnie jak ta marki Dacia, oprócz atrakcyjnej ceny uwzględnia bogate wyposażenie standardowe. Użytkownicy chwalą francuski model za niezwykły komfort jazdy. To charakterystyczna cecha dla pojazdów tej marki. Gama modelu uwzględnia silnik benzynowy o mocy 100 KM oraz wersję benzynową z technologię hybrydową o mocy 110 KM. Pierwsza opcja współpracuje z manualną skrzynią biegów, a druga z automatyczną. Ceny startują odpowiednio od 69 900 zł i 91 000 zł. To bardzo atrakcyjna oferta na ograniczony budżet, zwłaszcza jeżeli może się pochwalić bagażnikiem o pojemności od 310 do 1200 litrów i niskim zużyciem paliwa.

Toyota Aygo X to zupełnie inna propozycja. Z sylwetką mikro-crossovera porywa wielu swoim awangardowym wyglądem. Ten niewielkich rozmiarów samochód pomimo niewielkich gabarytów przekonuje wygodną pozycją za kierownicą i standardowym wyposażeniem. Trzycylindrowy silnik o mocy 72 KM, zaprojektowano z myślą o mieszczuchach. Imponuje niskim zużycie paliwa (4,8-5 l/100 km) bez żadnej hybrydyzacji. To czyni najmniejszą Toyotę jednym z najoszczędniejszych tanich samochodów. To dlatego, iż zwinne i responsywne Aygo X startuje z ceną 65 900 zł.

Pięć niedrogich modeli dostępnych na polskim rynku udowadnia, iż nie trzeba sięgać po niskobudżetowe marki, by kupić przystępny cenowo, nowy samochód. Każda z propozycji ma swój unikalny charakter i jest ekonomiczna. Ostateczny wybór zależy od osobistych preferencji, ale żadna nie wymusza rezygnacji z niezawodności.

fot. materiały prasowe Seat
Idź do oryginalnego materiału