SAIC wywołuje sensację kompaktowym SUV-em. Powiązany z MG nowy H5 jest gotów na otwarcie księgi zamówień

2 godzin temu

Kompaktowy SUV H5 to pierwszy model opracowany przez SAIC we współpracy z Huawei. Zapowiedzi nowego samochodu pojawiły się w lipcu 2025 r., a teraz pierwszy model submarki SAIC należącej do sojuszu Harmony Intelligent Mobility Alliance szykuje się do premiery i przedsprzedaży.

Nowe oficjalne zdjęcia H5 rozgrzały publiczność w Chinach

Kompaktowy SUV wspólnej marki SAIC i Huawei Shangjie trafi do oferty w dwóch opcjach napędu. Przedpremierowe zamówienia można będzie składać w Chinach już 25 sierpnia, podczas gdy oficjalna prezentacja H5 nastąpi podczas targów motoryzacyjnych Chengdu Auto Show 2025. SAIC jednak już teraz podgrzewa atmosferę wokół nowego modelu publikacją zdjęć samochodu i jego wnętrza.

Model powiązany z MG S6 EV trafi do oferty z napędem całkowicie elektrycznym i układem napędowym o zwiększonym zasięgu. Pozycjonowany jako średniej wielkości SUV korzysta z piątej generacji inteligentnej platformy jazdy Huawei Hongmeng. jeżeli chodzi o wymiary modelu H5 to długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4780 mm/1910 mm/1664 mm, a rozstaw osi wynosi 2840 mm.

Stylistycznie H5 nawiązuje do rodziny Hongmeng Intelligent Driving. Projekt nadwozia z przodu uwzględnia zamkniętą osłonę chłodnicy, wąskie reflektory i trójkątne wloty powietrza. Z boku H5 prezentuje smukłą sylwetkę, która z tradycyjnymi klamkami i dużymi kołami tworzy gustowną całość podkreśloną przez wykończone na czarno słupki B i C. Obecność na dachu czujnika LiDAR oznacza obecność technologii inteligentnego wspomagania jazdy. Tył pojazdu wykorzystuje szeroki, prześwitujący zespół tylnych świateł o prostych, smukłych liniach.

Dzięki publikacji zdjęć wnętrza nowego modelu wspólnej marki SAIC i Huawei wiemy, iż specyfikacja H5 uwzględnia trójramienną wielofunkcyjną kierownicę, ruchomy ekran centralny oraz panel wskaźników LCD. Kokpit Hongmeng umożliwia interakcję z wieloma ekranami a ponadto zachowuje kilka fizycznych przycisków w centralnej części konsoli. W nieco mniejszym modelu niż Luxeed 7 i AITO M7 SAIC i Huwaei oprócz inteligencji kładą szczególny nacisk na bezpieczeństwo.

foto: SAIC Shangjie

Nowy SUV od SAIC i Huawei w cenie poniżej 200 000 juanów nie rezygnuje z niczego

Rynek samochodów poniżej 200 000 juanów to ten, w którym w Chinach konkurencja jest szczególnie zacięta. SAIC oprócz atrakcyjnego cennika stawia nie tylko na te elementy, które są miłe dla oka i nowoczesne, jeżeli chodzi o rozrywkę.

Na przykład nadwozie H5 w wersji „in-white”. w swojej szkieletowej konstrukcji tworzy solidny stalowy szkielet. Stal o wysokiej wytrzymałości i stopy aluminium stanowią ponad 88% całości. Dodatkowo sama stal formowana na gorąco stanowi ponad 25%. W efekcie H5 nie tylko nie musi się wstydzić, ale przewyższa wynikami konkurencję w tej klasie. Chińczycy w ten sposób starają się dorównać wynikom Tesli Model Y. Obszar ochrony akumulatora, słupki A i B, czyli wszystkie najważniejsze elementy dla bezpieczeństwa pojazdu wykonano z najwyższej jakości stali.

Jeśli chodzi o układ napędowy H5, to model trafi do cennika w wersji o zwiększonym zasięgu i elektrycznej. Pierwsza opcja korzysta z 1,5-litrowego silnika SAIC, o mocy maksymalnej 72 kW oferując zasięg maksymalny przekraczający 1300 km (CLTC). Druga wersja ma do wyboru moc 150 kW (204 KM) lub 180 kW (245 KM), a zasięg jest zależny od konfiguracji. Wiadomo, iż wyniesie od odpowiednio 525 km, 535 km, 640 km i 655 km (CLTC).

Marka SAIC i Huawei, która jeszcze się nie narodziła, już stała się ogólnokrajową sensacją w Chinach. Oferta w przedziale cenowym od 150 000 do 200 000 juanów postawi pod znakiem zapytania kupno takich modeli tj. BYD Seal U.

foto: SAIC Shangjie
foto: SAIC Shangjie
foto: SAIC Shangjie
Idź do oryginalnego materiału