Chiński gigant SAIC, którego Polacy mogą kojarzyć z popularnym w naszym kraju producentem MG, zaprezentował produkcyjną wersję luksusowej limuzyny. Nazywa się Roewe M7 DMH. Tym samym prototyp prezentowany wiele lat temu stał się rzeczywistością.
Roewe M7 DMH jest dziełem twórcy Bugatii Veyron
SAIC kupił wraz z byłą brytyjską marką prawa do technologii oraz produkcji miejskiego Rovera 25 i flagowego Rovera 75. Samochody nowej marki pochodzącej od zmodernizowanego Rovera 75 zmieniły nazwę na Roewe. To marka obecna wyłącznie na chińskim rynku i pozycjonowana jako bardziej luksusowa niż MG i Maxus. Nie jest jednak tajemnicą, iż SAIC eksportuje produkty Roewe i oferuje je pod szyldem rozpoznawalnej na całym świecie marki MG.
SAIC Roewe opublikowało dziś oficjalnie zdjęcia pierwszego masowo produkowanego samochodu z serii „Pearl” – Roewe M7 DMH. Ten nowy samochód przypominający Maybacha z cechami Jaguara Type 00 zaprojektował Joseph Caban. To były projektant Audi i Rolls-Royce’a, twórca między innymi supersamochodu sportowego Bugatti Veyron.
Koncepcyjny „Pearl” zaprezentowany na początku 2025 roku to świetnie wyglądająca rozciągnięta luksusowa limuzyna z zamkniętym przodem. Wyróżniają ją pasy światła przechodzącego z przodu i z tyłu oraz podświetlana kratka. Przednie i tylne logo Roewe również mogą świecić. Wersja produkcyjna dziś zaprezentowanego Roewe M7 DMH wiele z niej dziedziczy i trafi na rynek Chin jeszcze w tym roku.
Odpowiedź SAIC na luksusowego Maybacha mierzy blisko 5 metrów
Nowy samochód w katalogu modeli SAIC Roewe, jeżeli chodzi o rozmiary, mierzy 4940 mm długości. Szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 1 890 i 1510 mm. Samochód z majestatyczną konstrukcją z przodu jest zapowiadany jako „wyjątkowy w swojej klasie”.
Samochód ma konstrukcję typu fastback. Emanuje luksusem za sprawą wieloramiennych felg, listw okiennych ze złotymi elementami i elektronicznych lusterek zewnętrznych. Światła do jazdy dziennej Vector Light Track Crystal Diamond podążają za nowym językiem designu samochodu koncepcyjnego Pearl. Po raz pierwszy dodano podświetlane LOGO „ROEWE”, które w mocy emituje światło, a w dzień metalicznie połyskuje. Ponadto Roewe M7 DMH prezentuje jedyną w swojej klasie grafikę powitalną Honor.
Jeśli chodzi o mechanikę, to ujawniono, iż Roewe M7 DMH wykorzysta superhybrydowy układ DMH piątej generacji. Uwzględnia on 1,5-litrowy silnik o mocy 82 kW (135 Nm). Maksymalna moc pojazdu to 137 kW (186 KM/ 330 Nm). Zasięg limuzyny na samym napędzie elektrycznym ma wynieść 150 km (CLTC), co będzie największą wartością w tej klasie.
Chiński gigant planuje wprowadzić swoją limuzynę na rynek w drugiej połowie 2025 roku. To będzie pierwszy masowo produkowane dzieło stworzone przez Josepha Cabana, wiceprezesa ds. Globalnego Projektowania SAIC Design Center, po jego dołączeniu do SAIC.