
Pod koniec roku salony Renault zaskakują poziomami rabatów. Dotyczy to szczególnie modelu Clio, który żegna piątą generację. Chociażby w Polsce ceny egzemplarzy dostępnych od ręki spadła do 66 656 zł (100 KM z LPG). Hatchback segmentu B jest bestsellerem nie tylko w rodzimej Francji, ale i w Słowenii, gdzie w tej chwili powstaje.
- Francuska marka z dwoma modelami na podium
- Mimo hitów, Renault spada w rankingu
Słoweński rynek motoryzacyjny zaczął wręcz rosnąć, dzięki coraz lepszej sprzedaży hitów Renault. Według raportu ADS SLO od stycznia do listopada 2025 r. zarejestrowano tam 54 164 nowych samochodów. To o 8,8 proc. więcej niż po 11 miesiącach 2024 r. Wzrosty rynku widać na porównaniu listopada rok do roku (+13,5 proc.). Tylko w zeszłym miesiącu do bazy dopisano tam 4 861 nowych aut.
Francuska marka z dwoma modelami na podium
Renault Clio zmierza po obronę tytułu bestsellera w Słowenii. Jako jedyny model z nawiązką przekroczył już 2 tys. (2 336 szt.) rejestracji. jeżeli którykolwiek model ma mieć dwójkę z przodu, to może być to jedynie druga Skoda Octavia (1 873 szt.). Renault ma na podium aż dwa modele, bowiem 1 619 rejestracji ma Captur. Bezpośredni rywal z segmentu SUV, Skoda Kamiq (1 284 szt.) nie powącha podium, mimo wzrostu sprzedaży. Posadziła jednak pozycję niżej bratni model Kodiaq (1 211 szt.).
Renault Clio. // fot. materiały prasoweBratobójczą walkę toczą tam też Volkswageny: Tiguan (1 105 szt.) i T-Roc (1 104 szt.), które dzieli jedna rejestracja. jeżeli grudzień będzie łaskawy, oba może jeszcze pogodzić Hyundai Tucson (1 079 szt.). Próg tysiąca rejestracji przekroczył tam jeszcze tylko Peugeot 2008 (1 002 szt.). Takie osiągnięcie pozostaje jeszcze tylko w zasięgu Volkswagenów: T-Cross (937 szt.) oraz Golfa (936 szt.).
Mimo hitów, Renault spada w rankingu
Choć Volkswagenów próżno szukać w słoweńskim Top 5, to właśnie ta marka ma najwięcej rejestracji (8 336 szt.) w tym roku. Drugie miejsce przejęła Skoda (5 971 szt.), a mimo dwóch modeli na podium, Renault (5 517 szt.) spadło na trzecią lokatę. Hyundai (3 088 szt.) stoi tam przed szansą pokonania Toyoty (3 037 szt.). Natomiast Peugeot (2 469 szt.) próbuje nie spaść tam za Forda (2 454 szt.). Czołową dziesiątkę kompletują w Słowenii: Kia (2 272 szt.), Dacia (1 895 szt.) i Citroen (1 877 szt.). Najpopularniejszą marką premium jest Audi (1 875 szt.).

1 godzina temu














