Renault tak odnowiło bestseller, iż ściągnie tłumy do salonów. Idealny na drożyznę wygrywa designem i technologią z Toyotą i MG

7 godzin temu

Najtańszy model w gamie Renault szóstej generacji to jedna z najbardziej oczekiwanych przez rynek premier. Clio doczekało się gruntownego remontu i jest już gotowe, by odnieść komercyjny sukces. Francuzi zaskoczyli rywali przełomowym designem topowego modelu, który w segmencie miejskich pojazdów będzie bardzo interesującą propozycją.

Nowe Renault Clio 2026 wkracza na rynek z nowym designem i ulepszoną mechaniką

Najtańszy samochód Renault doczekał się kompletnego odnowienia. W swojej szóstej generacji stawia na technologie, ulepszone silniki i nowoczesny design. Patrząc na udostępnione przez producenta zdjęcia, nie sposób odnieść wrażenia, iż Francuzi dokonali gruntownej metamorfozy względem odchodzącego na emeryturę poprzednika.

Nowe Renault Clio 2026 oprócz przełomowego designu sięga po zaawansowane technologicznie wyposażenie i ulepszony silnik hybrydowy. To wszystko po to, by stanowić godną alternatywę z napędem spalinowym dla topowego elektrycznego Renault 5.

Francuzi projektując nowy wygląd Clio, wykorzystali koncepcję Renault Embleme. Model ma teraz bardziej atletyczną sylwetkę, całkiem nowy przód z masywnym grillem wykorzystującym diamentowy gradient i zupełnie nowe światła LED, które dodają mu drapieżności. jeżeli jednak spojrzeć z boku na linię nadwozia samochodu, to można dostrzec charakterystyczne dla Clio detale tj. zintegrowane tylne klamki drzwi, czy linia bagażnika. Smaku całości tego projektu dodają także ukryte listwy przy szybach, nowe tylne światła oraz nowa sygnatura świetlna i 18’ calowe felgi.

Renault pozwala teraz na szereg opcji personalizacji topowego modelu, uwzględniając m.in. dwa nowe kolory nadwozia. Spójrzmy zatem, co nowego oferuje Clio, jeżeli chodzi o mechanikę i specyfikację.

RENAULT CLIO VI FULL HYBRID E-TECH Shadow Grey

Francuski bestseller jest teraz przestronniejszy i wydajniejszy

Wnętrze i technologia nowego Renault Clio 2026 także doczekały się modernizacji. Projekt kabiny już samym wyglądem podkreśla obecność nowych technologii.

Model powstały na platformie CMF-B jest bardziej przestronny, ponadto kabina zupełnie nie przypomina tej znanej z poprzednika. Nowe Clio jest zgodne pod tym względem z nowym Renault 5.

Wnętrze uwzględnia 10,1 -calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który łączy się z 10,1-calowym ekranem dotykowym (to w zależności od wersji) stanowiącym centrum dowodzenia. Zarządza on systemem informacyjno-rozrywkowym OpenR Link, który integruje Google Play i zapewnia dodatkowo łączność z Android Auto i Apple CarPlay. Ponadto lista funkcjonalności uwzględnia bezprzewodową ładowarkę do kompatybilnych telefonów komórkowych, system oświetlenia ambiente oraz system nagłośnienia Harman Kardon. Francuzi uwzględnili także długą listę systemów wspomagania kierowcy, która w zależności od poziomu wyposażenia może oferować aż 29 różnych funkcji.

Jeśli chodzi o mechanikę, to Renault Clio VI generacji na nowo definiuje przyjemność z jazdy. Model podstawowy korzysta teraz z silnika o poj. 1,2 l. o mocy 115 KM. Do wyboru pozostają 6-biegowe manualna lub dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów EDC. Clio można będzie zamówić także z instalacją LPG. Taka konfiguracja uwzględnia 3-cylindrowy silnik 1.2 ECO-G o mocy 120 KM współpracujący wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów EDC.

Wisienką na torcie oferty mechanicznej jest hybrydowe Clio (HEV). Korzysta ono z ulepszonego układu napędowego Full Hybrid E-Tech. W tej konfiguracji uwzględniono 4-cylindrowy silnik benzynowy o poj. 1,8 l pracujący w cyklu Atkinsona oraz 2 silnik elektryczne. Hybrydowe Clio generuje teraz łączną moc 160 KM i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. Ze względu na ulepszenia będzie ono najbardziej atrakcyjną, bo bardzo wydajną opcją.

Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 1,4 kWh nowe Clio może pracować w trybie elektrycznym choćby przez 80% czasu. W efekcie jego średnie zużycie paliwa wynosie zaledwie 3,9 l/100 km. W czasach drożyzny to wielki atut, zwłaszcza iż użytkownicy korzystając z selektora trybu jazdy, mogą dostosować pracę układu elektrycznego wg. swoich potrzeb. Czyli traktować priorytetowo wydajność albo osiągi. Jak wygląda kwestia ceny i wyposażenia nowego Renault Clio?

Renault Clio HEV, widok wnętrza wersji esprit alpine, foto: materiały prasowe producenta

Nowe Renault Clio 2026 jest w 3 poziomach wyposażenia

Jeśli chodzi o wyposażenie, to Renault podzieliło nową gamę Clio na 3 poziomy: Evolution, Techno oraz Esprit Alpine. Bazowa wersja uwzględnia między innymi następujące elementy:
– adaptacyjny tempomat i ogranicznik prędkości,
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne i elektryczne szyby,
– system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 10’cali,
– klimatyzację,
– tylne czujniki parkowania,
– system monitorowania uwagi kierowcy,
– automatyczne hamowanie awaryjne,
– asystenta utrzymania pasa ruchu,
– centralny zamek z pilotem.

Poziom Techno dodaje na przykład system OpenR Link z integracją Google, automatyczną klimatyzację, system oświetlenia otoczenia LED, Renault Multi-Sense i kamerę cofania. Najwyższy poziom esprit Alpine uwzględnia między innymi 18′ calowe felgi, ładowarkę bezprzewodową do telefonu, logo wyświetlane na ziemi, pakiet zewnętrzny Esprit Alpine i wykończenie w Alcantarze.

Jeśli chodzi o polski cennik nowego Renault Clio, to pozostaje on jeszcze wielką niewiadomą. Nie jest tajemnicą, iż sukcesor odchodzącego na emeryturę modelu będzie droższy. Producent otworzy księgę zamówień jeszcze w tym roku, w rezultacie pierwsze egzemplarze Clio VI trafią do salonów na początku 2026 roku.

foto: materiały prasowe producenta
foto: materiały prasowe producenta
Idź do oryginalnego materiału