Popularny model z rabatem 68 400 zł. Ostatni moment na zakup

4 godzin temu

Rynek motoryzacyjny w Polsce wciąż rośnie, dlatego ceny aut są wysokie. Czasami jednak można znaleźć atrakcyjną ofertę, która wypada bardzo dobrze na tle tych konkurencyjnych. Ten popularny model jest teraz dostępny z bardzo dużym rabatem. Warto z niego skorzystać, ale należy się spieszyć, ponieważ podaż jest ograniczona.

Eleganckie auto wymierającego gatunku

Oferta dotyczy naprawdę udanego samochodu. Ten popularny model francuskiej marki doczekał się dwóch wersji nadwoziowych dedykowanych Europie: liftback i kombi. Obie prezentują się znakomicie. Co więcej, jako jeden z nielicznych w segmencie D dysponuje drzwiami bez ramek. Ten sam motyw oferuje jedynie Volkswagen Arteon.

Na tej podstawie łatwo wywnioskować, iż to Peugeot 508 drugiej generacji. Jego produkcja rozpoczęła się w 2018 roku, ale właśnie została zakończona. Wydaje się, iż bezpowrotnie, co zapowiedziano już w maju. Czy to dobra decyzja?

Nowy Peugeot 508 – tył, fot. materiały prasowe

Konserwatywni fani tej marki mogą narzekać, ale Francuzi zdecydowali się na taki krok ze względu na słabnące zainteresowanie konwencjonalnymi nadwoziami w tej klasie. Krótko mówiąc, SUV-y i crossovery budzą większe pożądanie nabywców.

Prezentowany samochód nie jest pierwszą „ofiarą” trendów. Przypomnijmy, iż wcześniej z europejskich rynków zniknęły takie tuzy, jak Toyota Avensis, Hyundai i40, Honda Accord, Ford Mondeo i Citroen C5. Niestety, nic nie wskazuje na zmianę tendencji.

Rolę flagowego auta w gamie tego producenta przejmie więc Peugeot 408. To kompaktowy crossover, który cieszy oko udaną stylistyką, ale nie ma w sobie tyle elegancji, co 508. Trzeba jednak pogodzić się z decyzjami klientów.

Popularny model klasy średniej

Design tego samochodu rzeczywiście robi wrażenie. To jednak nie jest jego jedyna zaleta. Warto więc poznać go bliżej, by sprawdzić, czym dysponuje. Wspomnieliśmy już o wersjach nadwoziowych, ale należy rozwinąć ten wątek.

Obie są pięciodrzwiowe (klapy otwierają się wraz z szybami), dlatego oferują wysoki poziom praktyczności. o ile chodzi o bagażniki, to w liftbacku ma 487 litrów, a w kombi, czyli SW – dokładnie 530 litrów.

Nowy Peugeot 508 – front, fot. materiały prasowe

Wnętrza są świetnie wykonane. Niektórych może zaskoczyć, iż ten popularny model francuskiej marki ma lepsze i staranniej spasowane materiały, niż Audi A5 czy Mercedes Klasy C. Sama estetyka też jest bardzo przyjemna. Projekt kokpitu należy zdecydowanie do czołówki.

Poziom nowoczesności też nie rozczarowuje. Popularny model z Francji ma cyfrowe zegary, które można personalizować. Ich wskaźniki widać nad wieńcem małej kierownicy, do czego trzeba się przyzwyczaić. Nie jest to jednak duży problem dla osób średniego wzrostu.

Środkowe miejsce zajmuje ekran dotykowy uzupełniony fizycznymi klawiszami funkcyjnymi. Ma czytelny interfejs, co sprzyja obsłudze. Mimo wszystko, przydałby się niezależny panel klimatyzacji. Tak byłoby po prostu bardziej ergonomicznie.

Nowy Peugeot 508 – wnętrze, fot. materiały prasowe

Fotele w każdej wersji są bardzo dobre. Zapewniają wystarczający zakres regulacji i dobre podparcie. Siedziska mają odpowiednią długość. Niestety, w drugim rzędzie jest znacznie gorzej. Tu najbardziej czuć, iż druga generacja jest mniejsza od tej pierwszej – o 10 centymetrów. Miejsca na nogi jest mało.

Jakość prowadzenia? Zdecydowanie na plus. Nowy Peugeot 508 daje pewność przy każdej dozwolonej prędkości. Radzi sobie z ciasnymi zakrętami i nagłymi zmianami toru jazdy. Do tego, ma dobrze zestrojone zawieszenie sprzyjające komfortowemu podróżowaniu. Wspomniane szyby bez ramek sprawiają jednak, iż w kabinie jest nieco głośniej, niż na przykład w Passacie. Coś za coś.

Duży rabat na popularny model

Produkcja Peugeota 508 została zakończona, dlatego klienci, którzy są zainteresowani jego zakupem muszą liczyć się z ograniczoną podażą. Najlepiej sprawdzić stoki dealerskie, na których znajdują się interesujące oferty.

Niektóre z nich są naprawdę widowiskowe, czego przykładem może być egzemplarz z topowym wyposażeniem GT oraz 130-konnym silnikiem diesla (zintegrowanym z ośmiobiegowym automatem). To właśnie on doczekał się rabatu wynoszącego 59 800 złotych. Po jego uwzględnieniu, opisywana konfiguracja stanowi wydatek 156 500 złotych.

Nowy Peugeot 508 SW – tył, fot. materiały prasowe

To jednak nie jest koniec. Na oficjalnej stronie Peugeota można znaleźć jeszcze większe promocje dotyczące prezentowanego pojazdu. Zupełnie nowe 508 GT z napędem plug-in jest dostępne za 199 900 złotych, czyli taniej o 68 400 złotych.

Niewykluczone, iż to najlepszy moment, by kupić ten popularny model francuskiej marki. W tych cenach stanowi naprawdę świetną alternatywę – nie tylko dla innych przedstawicieli klasy średniej, ale też dobrze wyposażonych kompaktów.

Trzeba jednak liczyć się z gwałtownie ograniczaną podażą, dlatego im wcześniej uda się podjąć decyzję zakupową, tym większy będzie wybór. Według nas najlepiej postawić na 508 z silnikiem diesla, ponieważ kilka pali i zapewnia wystarczającą dynamikę do normalnej jazdy.

Idź do oryginalnego materiału