Oszczędna Honda nie tylko do miasta. Benzynowe silniki palą 5 litrów. Jej cena jest zaskakująca

4 godzin temu

Ta Honda miała być przede wszystkim funkcjonalna, praktyczna oraz oszczędna. Już samo to brzmi dla wielu osób przekonująco. Szczególnie dla tych, którzy nie szukają najmocniejszych silników i najbardziej szalonego designu. Ten samochód ma zupełnie inne zalety, natomiast cała konstrukcja jest tak dobra, iż gwałtownie zyskała uznanie kierowców. Tak dobra, iż produkuje się ją nieprzerwanie od 1983 roku – a to już wiele mówi.

Honda dla tych, którzy cenią wygodę

Wielu osobom Honda kojarzy się przede wszystkim z mniejszymi autami o sportowym charakterze. Civic to przecież jedna z absolutnych legend polskich dróg, tak samo jak kultowe silniki VTEC. Oczywiście oferta japońskiego producenta jest i była zawsze o wiele szersza. Każdy znajdzie tam coś dla siebie, idealnie trafiającego w jego gusta. Niezwykle ciekawym projektem jest model Jazz, który funkcjonuje na rynku od 1983 roku. Dla wielu osób ten samochód to idealna sztuka kompromisu. Bez szaleństw i niepotrzebnych komplikacji – to auto dokładnie takie, jakie trafi do większości kierowców.

fot. Honda

Dziś tak naprawdę ciężko jednoznacznie określić, czym jest Honda Jazz. Powstawała jako hatchback segmentu A. Później otrzymała już większe rozmiary i była zaliczana do segmentu B. Dziś są tacy, którzy w nazewnictwie idą choćby dalej i określają ją… minivanem. Teoretycznie to samochód miejski, choć w praktyce nic nie stoi na przeszkodzie, aby był też samochodem rodzinnym i służył w wyjazdach na dalekie wakacje. To w pewnym sensie opisuje, jakim autem jest Jazz. Przede wszystkim praktycznym i funkcjonalnym, jest samochodem kompromisów – idealnie wyważonym.

A to jeszcze nie wszystko

Na portalu „Autocentrum” wśród największych zalet wymieniana jest m.in. przestrzeń dla kierowcy i pasażerów oraz ergonomia. Projektanci wykonali tu świetną pracę, bo Jazz nie jest największa, natomiast każdy centymetr jest tam doskonale wykorzystany, co tworzy nam samochód wygodny i komfortowy. Do tego dochodzi często podkreślana bezawaryjność, trwałość, niezawodność. Mowa również o samych silnikach, czyli benzynowych VTEC. Te nie mają może przesadnie dużej mocy, ale są bardzo oszczędne. Powtórzę zatem po raz kolejny – Honda Jazz to doskonała sztuka kompromisów.

fot. Honda

Oszczędna, bezawaryjna, wygodna, przestronna, funkcjonalna, praktyczna – a do tego tania. Dziś najtańsze egzemplarze używane jesteśmy w stanie znaleźć za niecałe 3 tysiące złotych. Ceny trzeciej generacji (2008-2014) startują w okolicach 9 tysięcy złotych, co wydaje się świetną opcją. W przypadku czwartej generacji trzeba liczyć się już z wydatkiem rzędu 40 tysięcy, natomiast tutaj mowa już chociażby o roczniku 2017. Wydaje się, iż dobrym wyborem przy poszukiwaniu taniego, ale jednocześnie niezbyt starego i jakościowego auta może być dziś trzecia generacja.

Zdjęcia: Honda

Idź do oryginalnego materiału