KIA wysłała swojego Ceed’a na emeryturę, ale jednocześnie jest już gotowa, by zdominować segment kompaktów nową propozycją. Południowokoreańska marka wprowadziła na polski rynek nowy model K4, który jest więcej niż godnym następcą ustępującego hitu. Patrząc na pierwszy cennik, należy oczekiwać, iż odniesie sukces.
Nowa KIA K4 to mocna odpowiedź Koreańczyków na Volkswagena Golfa
Nie jest tajemnicą, iż ulubiona marka Polaków już od ponad roku szykowała się do europejskiego debiutu następcy popularnego modelu Ceed. Prace nad nową generacją hitu wśród miejskich kompaktów dobiegły końca i możemy już poznać szczegóły oferty jego następcy. Nowa generacja modelu otrzymała nazwę K4. Jak informowaliśmy, producent zdecydował się na takie rozwiązanie, aby ujednolicić nazewnictwo modelu na wszystkich rynkach.
Następca KIA Ceed wyróżnia się nowym brutalnym designem i technologiami na najwyższym poziomie. Patrząc na specyfikację, nie ma wątpliwości, iż Volkswagen Golf ma mocnego konkurenta. Narodził się na tyle dojrzały i imponująco atrakcyjny, iż może zaszkodzić niemieckiemu bestsellerowi. Poza nowoczesnym designem i funkcjonalnością mocnym atutem K4 jest specyfikacja mechaniczna. Nie obejmuje ona ani silnika diesla, ani hybrydy z wtyczką.
Koreańczycy, pozbywając się Ceeda, zaproponowali Polakom kompakt przewyższający poprzednika w konfiguracji z silnikiem benzynowym i pełną hybrydą. Pierwsza oferta uwzględnia pierwszy wariant mechaniczny do wyboru o mocy 150 KM i 180 KM. W 2026 roku do gamy modelu trafi pełna hybryda. Zanim to się stanie, spójrzmy na ofertę benzynowej KIA K4.
Koreański kompakt staje powyżej większości swoich konkurentów
Pierwsza oferta KIA K4 na polski rynek to wielkie zaskoczenie dla Volkswagena i wielu innych konkurentów. Kompaktowy model ma tak wiele atutów, iż staje powyżej niemieckiego bestselleru i poważnie zagraża wielu innym modelom z segmentu kompaktów.
Następca KIA Ceed jest dłuższy od poprzednika i proponuje bagażnik 438 litrów, który po złożeniu oparć tylnych siedzeń osiąga 1217 litrów. Wisienką na torcie wyglądu i funkcjonalności K4 jest równie atrakcyjny pakiet wyposażenia standardowego. Oferta K4 M obejmuje m.in. następujące elementy:
– system multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym,
– 4,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników,
– dwustrefową automatyczną klimatyzację z ekranem dotykowym,
– reflektory LED,
– czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
– bezprzewodowe Apple CarPlay/ Android Auto,
– usługi Kia Connect,
– system bezkluczykowego dostępu Smart Key,
– adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go,
– system monitorowania martwego pola.
Poziom wyposażenia L dodaje między innymi:
– reflektory Star Map
– 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników,
– 17-calowe felgi aluminiowe,
– podgrzewaną kierownicę i podgrzewane przednie siedzenia,
– tapicerkę skórzaną,
– ładowarka bezprzewodowa do telefonów,
– lusterko wsteczne z automatycznym systemem antyodblaskowym.
Najwyższy poziom wyposażenia GT-Line obejmuje pełne wyposażenie. Uwzględnia asystenta głosowego „Hey Kia” wykorzystującego sztuczną inteligencję, system dźwiękowy Harman Kardon, cyfrowy kluczyk i kamerę 360º. Spójrzmy zatem na stosunek wyposażenia do ceny oraz osiągi KIA K4.
Cennik KIA K4 jest niemiłym zaskoczeniem dla konkurencyjnych kompaktów
Nowa KIA K4 ma wystarczająco dużo atutów by zawojować rynek i ukraść klientów Volkswagenowi i spółce. Nowy poziom designu i technologii plus bogate wyposażenie, pozostają w bezkompromisowej relacji do ceny.
Kompakt oferowany do wyboru z 3 silnikami benzynowymi kosztuje odpowiednio:
– 1.0 T-GDi 115 KM (200 Nm) – 107 490 zł (M), 119 990 zł (L),
– 1.6 T-GDi 150 KM (250 Nm)Aut. – 116 490 zł (M), 128 900 zł (L) 149 990 zł (GT-Line),
– 1.6 T-GDI 180 KM (265 Nm)Aut. – 133 490 zł (L), 154 490 zł (GT-Line).
To bardzo atrakcyjna oferta, która choć nieco droższa w stosunku do poprzednika nie uwzględnia szalonej podwyżki. W rezultacie nowa KIA K4 staje się bardzo atrakcyjną opcją w segmencie kompaktów.
Jeśli chodzi o osiągi, to K4 z silnikiem o mocy 115 KM rozpędza się do 100 km/h w czasie 12 sekund. Warianty o mocy 150 i 180 KM robią to odpowiednio w czasie 9,1 i 8,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi zaś odpowiednio 186,207 i 210 km/h. jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to najlepiej wypada pod tym względem wariant o mocy 115 KM. Zadowala się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7-6 l/100 km. jeżeli chodzi o pozostałe, to obiecują zużycie na poziomie 6,3-6,9 l/100 km.
Kiedy do polskiego cennika trafi poszukiwana konfiguracja z samoładującą się hybrydową, a ponadto oferta uwzględni nadwozie kombi koreański, producent może być pewny komercyjnego sukcesu nowego modelu.