Nowe testy Euro NCAP: świetna Omoda 9, Chery Tiggo 7 i 8 z wpadką

6 godzin temu

W najnowszej serii testów Euro NCAP z bardzo dobrej strony po raz kolejny pokazali się chińscy producenci, w tym Omoda z modelem 9. Wyjątek od reguły stanowi Chery, którego Tiggo 7 i 8 nie zdołały zdobyć maksymalnej noty. Co zawiniło?

Do najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP przystąpiło 10 samochodów. Spośród nich większość pochodziła z Chin. To Chery Tiggo 7 i 8, Lynk & Co. 02, MG P9 EV, Omoda 9, Polestar 4 oraz Zeekr 7X.

Wszystkie z wymienionych modeli, oprócz Chery Tiggo 7 i 8, zapracowały na maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Pod względem ochrony dorosłych najlepiej wypadł Polester 4, który otrzymał notę 92%.

Polestar 4 spisał się świetnie pod względem ochrony dorosłych. fot. Euro NCAP

Bardzo dobrze spisały się także Lynk & Co.2 oraz Omoda 9. W każdej z kategorii, czyli bezpieczeństwo dorosłych, dzieci, pieszych oraz działania systemów wsparcia, otrzymały bowiem ocenę cząstkową przynajmniej 80%.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/przyszle-normy-euro-ncap-zagroza-nieduzym-i-tanim-samochodom-stanowisko-dacii-i-citroena,aid,5147

Zawiniła kurtynowa poduszka powietrzna

O 5 gwiazdek otarły się oba modele Chery. Ich zdobycie uniemożliwiła jednak wpadka związana z kurtynową poduszką powietrzną, która chroni pasażerów przy uderzeniu bocznym.

Podczas pierwszego testu z wykorzystaniem obu tych aut poduszka nie zadziałała prawidłowo, co zmniejszyło jej skuteczność w przypadku ochrony dziecka siedzącego na kanapie. Wada została zidentyfikowana, o czym poinformowano chińskiego producenta, który otrzymał możliwość jej usunięcia.

W obu modelach Chery zawiodła kurtynowa poduszka powietrzna. fot. Euro NCAP

Ale pomimo przeprojektowana wadliwego elementu w powtórzonych testach kurtynowa poduszka powietrzna odczepiła się od szyn mocujących, co spowodowało, iż oba modele Chery straciły punkty w ogólnym rozrachunku i nie mogły otrzymać maksymalnej noty. Efekt to 4 gwiazdki.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-bezpieczne-dwudziestoletnie-przeglad-przystepnych-cenowo-aut-z-najlepszymi-wynikami-testow-zderzeniowych,aid,3679

Hyundai i dwa Fordy

Identyczną ocenę otrzymały również kolejne testowane samochody. W Hyundaiu Insterze Euro NCAP zaniżyło ocenę z powodu problemu z drzwiami, które teoretycznie mogą się otworzyć przy uderzeniu z boku.

Ford Tourneo Courier w powtórzonym badaniu otrzymał 4 gwiazdki zamiast 3. fot. Euro NCAP

W powtórzonym badaniu Ford Tourneo Courier poprawił swoją ocenę z 3 na 4 gwiazdki, w czym zasługa ulepszonej ochrony głowy pasażera z tyłu. Elektryczna Puma Gen-E z kolei potwierdziła „formę” spalinowych odpowiedników.

Poniżej podajemy wyniki, jakie badane auta zdobyły w poszczególnych kategoriach testowych Euro NCAP.

Chery Tiggo 7: 4 gwiazdki

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 80%
  • Ochrona dzieci: 77%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 80%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 78%

Chery Tiggo 8: 4 gwiazdki

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 81%
  • Ochrona dzieci: 77%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 80%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 78%

Ford Tourneo Courier: 4 gwiazdki

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 85%
  • Ochrona dzieci: 78%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 78%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 66%

Ford Puma Gen-E: 4 gwiazdki

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 75%
  • Ochrona dzieci: 84%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 70%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 69%

Hyundai Inster: 4 gwiazdki

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 70%
  • Ochrona dzieci: 81%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 70%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 67%

Lynk & Co. 02: 5 gwiazdek

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 90%
  • Ochrona dzieci: 87%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 83%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 89%

MG P9 EV: 5 gwiazdek

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 91%
  • Ochrona dzieci: 85%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 84%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 83%

Omoda 9: 5 gwiazdek

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 90%
  • Ochrona dzieci: 85%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 81%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 80%

Polestar 4: 5 gwiazdek

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 92%
  • Ochrona dzieci: 85%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 81%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 79%

Zeekr 7X: 5 gwiazdek

Fot. Euro NCAP
  • Ochrona dorosłych: 91%
  • Ochrona dzieci: 90%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 78%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 83%
Idź do oryginalnego materiału