
Audi A6 od lat łączy liczne zalety czyniące je wzorcem auta klasy wyższej. W nowej odsłonie uzupełniły je nowe atuty.
Historia Audi klasy wyższej sięga 1968 r., kiedy debiutowało pierwsze Audi 100. W czwartej odsłonie model ten zmienił nazwę na A6, a dzisiaj na drogi wyjeżdża już jego dziewiąta generacja. Przez cały ten czas nabywców znalazło ponad 9,8 mln Audi klasy wyższej (w tym przeszło 6,6 mln A6). To niemal 10 milionów zadowolonych klientów, którzy docenili przestronne wnętrze, pakowny bagażnik, szeroką gamę silników i liczne innowacje oferowane przez ten model.
Tak duże doświadczenie pozwala Audi doskonale rozumieć potrzeby nabywców i stale dopasowywać do nich swoją ofertę. Dziś osoby zainteresowane kupnem samochodu tej klasy poza standardowymi wymaganiami oczekują zwykle także m.in. troski o środowisko naturalne.
Dlatego w gamie jest w tej chwili elektryczny model Audi A6 e-tron, a i najnowsze Audi A6 zaprojektowano tak, by spełniało wszystkie współczesne oczekiwania. Powstało ono na nowoczesnej platformie PPC (Premium Platform Combustion) i otrzymało dynamicznie stylizowane nadwozie o rekordowo niskim współczynniku oporów powietrza (0,23 dla A6 Limousine i 0,25 dla A6 Avant) oraz szeroką paletę wydajnych zespołów napędowych z automatycznymi przekładniami.
Otwiera ją 2-litrowy benzynowy silnik o mocy 204 KM. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mogą wybrać diesla 2.0 o tej samej mocy z układem mild hybrid, dostępnego z napędem na przód lub na cztery koła. Dla poszukujących jak najlepszych osiągów przygotowano wariant z benzynowym silnikiem 3.0 V6 (367 KM) również wspartym układem miękkiej hybrydy i napędem quattro, a dla stawiających na ekonomiczną eksploatację – dwa warianty e-hybrid quattro z napędem typu plug-in o mocy 299 lub 367 KM, pozwalającym przejechać ok. 90-100 km w trybie elektrycznym.
Obraz nowoczesnego samochodu klasy wyższej uzupełnia zaawansowana technika: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, progresywny układ kierowniczy, skrętna tylna oś i wiele innych, a także bardzo bogate wyposażenie wnętrza.
2045
Audi A6 Limousine
Podstawą w klasie wyższej jest najbardziej eleganckie nadwozie czterodrzwiowe – i Audi A6 jest oczywiście oferowane w takiej wersji, nazwanej A6 Limousine.

Ten atrakcyjnie stylizowany sedan mierzy na długość ok. 5 metrów i ma 2,93-metrowy rozstaw osi, dzięki czemu oddaje do dyspozycji podróżnych bardzo przestronne wnętrze. Zostało ono luksusowo wykończone i oferuje obfite wyposażenie zwiększające wygodę i bezpieczeństwo podróży, m.in. wysokiej jakości ekrany, wyświetlacz przezierny kierowcy, system nagłośnienia Bang & Olufsen Premium oraz liczne układy wspomagające jazdę i parkowanie. Bagażnik Audi A6 Limousine ma pojemność do 492 litrów.
Audi A6 Avant
Najpraktyczniejsza wersja Audi A6 od początku nazywa się Avant i łączy atrakcyjny, dynamiczny design ze świetną funkcjonalnością.

W najnowszym wydaniu A6 Avant ma tę samą długość co sedan (499,9-500,3 cm, w zależności od wersji), ale zapewnia jeszcze więcej miejsca dla pasażerów, a za elektrycznie obsługiwaną tylną pokrywą ma przepastny bagażnik o bazowej pojemności do 503 litrów i maksymalnej sięgającej 1534 l, z podwójną podłogą, a opcjonalnie – także z systemem szyn oraz taśmą i teleskopową belką do mocowania bagażu.
Audi A6 e-hybrid quattro
Przygoda Audi z hybrydami plug-in zaczęła się od Audi 100 Avant duo z 1990 r., w którym przednie koła napędzał benzynowy silnik 2.3 R5 o mocy 136 KM, a tylne – 12,6-konna jednostka elektryczna. W trybie elektrycznym można było przejechać prawie 40 km z prędkością do 50 km/h, a akumulator o pojemności 8,4 kWh ładowało się do pełna w 10 godzin.

O postępie, jaki dokonał się od tego czasu, najlepiej świadczy fakt, iż dzisiejsze Audi A6 z hybrydowym napędem plug-in rozwija 299 lub 367 KM, ma akumulator 20,7 kWh, który pozwala pokonać do 103 km „na prądzie” z prędkością sięgającą 140 km/h, i daje się naładować do pełna w zaledwie 2,5 godziny.
W zależności od wariantu i wersji zużycie paliwa wynosi od 2,1 l/100 km do 8,0 l/100 km, emisja CO2 od 48 g/km do 181 g/km (na podstawie świadectw homologacji typu, dla cyklu mieszanego). Zużycie paliwa i emisja CO2 zostały określone zgodne z procedurą WLTP. O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Audi lub sprawdź na stronie www.audi.pl. Informacje na temat odzysku i recyklingu pojazdów znajdą Państwo na stronie www.audi.pl