Nowa Toyota bZ4X po liftingu. Więcej mocy, większy zasięg i szybsze ładowanie

moto-przestrzen.pl 2 godzin temu

Toyota odświeża swojego elektrycznego SUV-a. Nowa bZ4X otrzymała kompleksowy pakiet technicznych modyfikacji – mocniejsze silniki, nowe akumulatory, krótszy czas ładowania i poprawione osiągi. Do tego dochodzi przeprojektowane wnętrze z nowym systemem multimedialnym. W Polsce ruszyła już przedsprzedaż.

Nowe baterie i szybsze ładowanie

Model po modernizacji oferuje dwa akumulatory:

  • 57,7 kWh – dostępny w wersji Style (FWD),
  • 73,1 kWh – w odmianach FWD i AWD.

Największy zasięg zapewnia konfiguracja 73,1 kWh FWD na 18-calowych kołach – do 569 km WLTP. Wersja AWD może teraz holować przyczepę z hamulcem o masie do 1500 kg.

Szybsze jest też ładowanie. W Executive standardem jest ładowarka pokładowa 22 kW AC, a w Style – 11 kW. Dodano również funkcję wstępnego podgrzewania akumulatora, która skraca czas szybkiego ładowania. Przy optymalnej temperaturze ładowanie DC od 10 do 80% trwa ok. 28 minut, a wydajność utrzymywana jest w temperaturach od –10 do +25°C.

Mocniejszy napęd – choćby 343 KM

Modernizacja objęła także układ eAxle.

  • Silnik przedni: wzrost mocy z 150 do 165 kW
  • Silnik tylny (AWD): z 80 do 87 kW

Topowa odmiana AWD generuje teraz 252 kW (343 KM), co czyni bZ4X najmocniejszym modelem Toyoty w Europie.

System X-MODE i funkcja Grip Control poprawiają możliwości w terenie. Auto potrafi brodzić w wodzie o głębokości do 500 mm, a opcjonalny Multi-Terrain Monitor (kamery 360° znane z Land Cruisera) pokazuje także obraz spod pojazdu.

Zmiany we wnętrzu

Toyota przeprojektowała konsolę środkową, dodała 14-calowy ekran multimedialny, podwójną ładowarkę indukcyjną i poprawiła ergonomię. W standardzie pojawiają się także nowe materiały wykończeniowe.

Ceny i wyposażenie w Polsce

Przedsprzedaż już trwa. Ceny rozpoczynają się od 165 900 zł.

Idź do oryginalnego materiału