Nowa Omoda 5 w polskim cenniku sieje panikę. Bliski doskonałości SUV jest gotowy zostać zakupowym przebojem

2 godzin temu

Odkąd Toyota utraciła wyłączność na hybrydowy napęd, musi dzielić rynek z coraz większą liczbą rywali. Wielu producentów widząc sukces japońskiej marki i doskonałą strategię cenową Dacii sięga po to rozwiązanie, by podbić sprzedaż. Tę strategię sukcesu w modnym segmencie SUV-ów zastosuje niedługo chiński rywal MG Motor.

Nowa Omoda 5 to poważne zagrożenie dla Dacii, MG i Toyoty

Nie jest tajemnicą, iż głównym argumentem sprzedaży Toyoty są jej słynne hybrydowe silniki charakteryzujące się wyjątkową niezawodnością i wydajnością. Konkurencja, widząc, iż klienci chcą wydawać jak najmniej na codzienne podróże po mieście i poza miastem dostrzegli w tym rozwiązaniu szansę na podbicie sprzedaży. Dziś modele hybrydowe niewymagające ładowania z zewnątrz, a także te z wtyczką są preferowanym typem pojazdów.

Omoda 5, która zaskakująco gwałtownie ukradła uwagę europejskiego rynku i zdobyła wielu fanów także dostanie napęd na miarę potrzeb rynku. W segmencie SUV-ów o niskiej cenie ma szansę odnieść pełen sukces. Specyfikacja nadchodzącego modelu budzi zrozumiały niepokój nie tylko u Dacii i MG, ale także Toyoty. Z oznaczeniem SH Omoda 5 będzie powyżej Dacii Duster z mocą 224 KM, oznaczeniem ECO i niskim zużyciem paliwa.

Model jest już gotowy na rynkowy debiut. Omoda uzupełni nim gamę modelu, która obejmuje wariant z silnikiem benzynowym i EV. Dla rywali to jasny sygnał, iż zmierzą się z SUV-em, prawie idealnym dla tych, którzy szukają mnóstwa technologii i bardzo interesującego designu bez wydawania wielkich pieniędzy.

Hybrydowa Omoda 5 ma szansę odnieść pełen sukces

Hybrydowa Omoda 5 nie wymusza rezygnacji z osiągów i wydajności

Pierwszy samoładująca się hybrydowa Omoda 5 to wyczekiwana nowość. Z prestiżowym oznaczeniem ECO wykorzystuje 1,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy TGDI o mocy 143 KM. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), co w efekcie daje łączną moc modelu wynoszącą 224 KM (295 Nm). Napęd współpracuje z automatyczną skrzynią biegów i z napędem na przednie koła.

Nowy SUV dzięki nowej mechanice przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h. Hybrydowa Omoda 5 uwzględnia średnie zużycie paliwa na poziomie 5,3 l/ 100 km. Jednak dzięki akumulatorowi wchodzącemu w skład układu hybrydowego, SUV może teraz pracować w trybie elektrycznym w określonych sytuacjach i przez określony czas. Nie będzie zaskoczeniem, jeżeli po tym, jak ta hybrydowa wersja chińskiego modelu trafi do sprzedaży, jej wyniki sprzedaży okażą się więcej niż imponujące.

Wyposażona w selektor trybu jazdy Omoda 5 SH pozwoli bowiem wybrać pomiędzy profilami Eco i Sport. W rezultacie kierowcy w zależności od preferencji będą mogli priorytetowo traktować wydajność lub osiągi. Ponadto producent dążąc do doskonałości jej flagowego SUV-a, położyła nacisk na wrażenia z jazdy. Model oferujący imponujące wartości pod względem mocy i zasięgu oferuje płynne przyspieszanie zarezerwowane do niedawna dla pojazdów elektrycznych.

SUV Omody charakteryzują imponujące wartości pod względem mocy i zasięgu

Technologiczny, stylowy SUV klasy C będzie jednym z najbezpieczniejszych

Oczekuje się, iż Omoda 5 Super Hybrid pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku. Oferta na polski rynek już wkrótce pojawi się na stronie producenta. Szykujący się do komercyjnej premiery SUV będzie w 2 poziomach wyposażenia. Producent sięgnie po bardzo konkurencyjny cennik, który jest zmartwieniem nie tylko Toyoty, Dacii i MG, ale decydowanej większości ogólnych marek dostępnych w Polsce i na europejskim rynku.

Wersja hybrydowa, choć zachowuje fundamenty SUV-a, mierząc 4,44 metra długości i 2,61 metra rozstawu osi, to wprowadza własne, unikalne cechy. Nowa, bezramkowa osłona chłodnicy z trójwymiarowymi detalami i minimalistyczne światła podkreślają technologiczny charakter przodu. W zależności od wersji Omoda 5 Super Hybrid otrzyma 17- lub 18-calowe felgi.

Wnętrze tak samo nowoczesne, jak nadwozie uwzględni podwójny, zakrzywiony ekran o przekątnej 12,3 cala. Integruje on system informacyjno-rozrywkowy i zestaw wskaźników. Wielofunkcyjna kierownica i tunel środkowy skupiają najważniejsze elementy sterujące. Według dostępnych danych bagażnik SUV-a może osiągnąć prawie 1000 litrów po złożeniu siedzeń.

Funkcje bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy pozostaną rozbudowane. To dlatego, iż producent zamierza utrzymać 5 gwiazdek przyznanych modelowi przez Euro NCAP. Wśród ponad 20 systemów ADAS (Advanced Vehicle Assisted Driving) duża część znajdzie się w standardzie wyposażenia SUV-a. Oprócz tego, iż wydajna i dobrze wyposażona Omoda 5 Super Hybrid będzie jednym z najbezpieczniejszych SUV-ów klasy C.

Idź do oryginalnego materiału