Nissan ruszył z produkcją Qashqai z nowym napędem e-POWER

moto-przestrzen.pl 6 godzin temu

W zakładach Nissana w Sunderland ruszyła produkcja najbardziej zaawansowanego technologicznie modelu Qashqai w historii. Nowa odsłona popularnego crossovera, powstająca na głównej linii montażowej fabryki, została wyposażona w nowoczesny, zelektryfikowany układ napędowy e-POWER najnowszej generacji. Dzięki kompleksowym udoskonaleniom jednostki napędowej, nowy Qashqai osiąga najlepszą w klasie crossoverów segmentu C efektywność paliwową – zużycie na poziomie 4,5 litra na 100 kilometrów oraz imponujący zasięg do 1200 km (wg normy WLTP).

Samochód wyróżnia się również niższą emisją spalin oraz zoptymalizowanymi osiągami, co przekłada się na jeszcze bardziej dynamiczne i płynne wrażenia z jazdy, przypominające prowadzenie auta elektrycznego.

Premiera nowego Qashqaia zbiega się z ważnym jubileuszem – brytyjski zakład Nissana świętuje wyprodukowanie 4,5 miliona egzemplarzy tego modelu od 2006 roku, co oznacza średnio jeden samochód opuszczający taśmę produkcyjną co dwie i pół minuty przez ostatnie 19 lat.

Adam Pennick, wiceprezes ds. produkcji w Nissanie w Wielkiej Brytanii, podkreśla: „Zespół naszych światowej klasy specjalistów od produkcji i inżynierii z dumą pracuje nad modelem Qashqai już od 2006 roku. Posiadamy unikalne połączenie doświadczenia, umiejętności i zaawansowanej wiedzy technicznej, które pozwalają nam wprowadzać na rynek kolejne innowacje – jak choćby najnowszy układ napędowy e-POWER. To niezwykłe uczucie móc obserwować, jak pierwszy egzemplarz tego nowoczesnego układu napędowego trafia na linię montażową w naszym zakładzie. Wierzymy, iż klienci na całym świecie pokochają ten nowy, zelektryfikowany napęd – bo oferuje on wyjątkowe osiągi bez żadnych kompromisów”.

Układ e-POWER, wprowadzony na rynek europejski cztery lata temu, został zaprojektowany z myślą o dostarczaniu wrażeń z jazdy typowych dla samochodów elektrycznych – bez konieczności ładowania pojazdu z gniazdka. Technologia ta zapewnia unikalne doświadczenie, ponieważ koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny, podczas gdy turbodoładowany, 1,5-litrowy silnik benzynowy pełni wyłącznie funkcję generatora prądu.

Taka konfiguracja gwarantuje natychmiastową reakcję układu napędowego oraz płynne, liniowe przyspieszenie. W najnowszej wersji e-POWER wprowadzono szereg udoskonaleń, które przekładają się na jeszcze bardziej dynamiczne i komfortowe wrażenia z jazdy oraz poprawę kluczowych parametrów:

  • Zużycie paliwa spadło do 4,5 l/100 km (wg WLTP) – to najlepszy wynik w segmencie, umożliwiający przejechanie choćby 1200 km na jednym tankowaniu;
  • Emisja CO₂ została obniżona z 116 g/km do 102 g/km, co oznacza redukcję o 12% w porównaniu z poprzednią wersją;
  • Poziom hałasu w kabinie zmniejszono choćby o 5,6 dB, co jeszcze bardziej zbliża komfort jazdy do tego, który oferują samochody w pełni elektryczne;
  • Dodatkowe 11 kW mocy w trybie sportowym zapewnia bardziej dynamiczną, responsywną i emocjonującą jazdę.

Dzięki tym usprawnieniom nowy Qashqai e-POWER dostarcza nie tylko wyjątkowych osiągów, ale również podnosi poprzeczkę pod względem komfortu, ekologii i nowoczesnych technologii w segmencie crossoverów.

Zespół Nissana intensywnie pracuje nad przygotowaniami do uruchomienia produkcji nowej generacji w pełni elektrycznego modelu Nissan LEAF. Będzie to pierwszy samochód wprowadzony na rynek w ramach przełomowego projektu EV36Zero, który łączy produkcję pojazdów elektrycznych z lokalnym wytwarzaniem energii odnawialnej i produkcją akumulatorów.

Kolejnym krokiem w elektryfikacji gamy modelowej będzie wprowadzenie w pełni elektrycznego Nissana Juke, którego premiera planowana jest na 2026 rok.EV36Zero to wizja Nissana dotycząca przyszłości zrównoważonej produkcji – projekt, który przekształci zakład w Sunderland w czołowy ośrodek odpowiedzialny za produkcję pojazdów elektrycznych, akumulatorów oraz wytwarzanie energii z odnawialnych źródeł.

Adam Pennick dodaje: „Naszą pasją jest tworzenie wyjątkowych samochodów, które zyskują uznanie i sympatię klientów na całym świecie. Gdy obserwujemy te przełomowe modele, które niemal bezszelestnie opuszczają nasze linie produkcyjne, mamy pewność, iż zmierzamy we adekwatnym kierunku – ku realizacji naszej wizji produkcji pojazdów elektrycznych w ramach projektu EV36Zero”.

Idź do oryginalnego materiału