Nissan oferuje go tu od 60 tys. zł i nic więcej nie musi robić. Klienci sami ustawiają się w kolejkach po ten samochód

3 godzin temu

Już od blisko 20 lat Nissan Almera nie jest oferowany w Polsce. Historia tego modelu przez cały czas jest żywa, a na niektórych rynkach wręcz święci triumfy. Tak jest chociażby w Meksyku, gdzie z ceną od ok. 60 tys. zł (w przeliczeniu) jest bestsellerem. Tam jednak występuje pod nazwą Versa.

Meksyk to jeden z ważniejszych rynków samochodowych w Ameryce Północnej. Z danych instytutu INEGI wynika, iż od stycznia do sierpnia 2025 r. zarejestrowano tam blisko milion (958 085 szt.) samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To podobnie jak w zeszłym roku, gdy po 8 miesiącach wynik był tylko o 0,6 proc. lepszy. W ostatnim podliczonym miesiącu – sierpniu 2025 r. – na drogi wyjechało 124 180 nowych aut.

Nissan nie ma rywali

Hitem miesiąca tradycyjnie był Nissan Versa (7 462 szt.), czyli model Almera czwartej generacji (N18). Choć w tym roku sprzedaje się nieco słabiej (-2,7 proc.), to po 8 miesiącach przez cały czas jest na zdecydowanym prowadzeniu. Ma bowiem 58 757 rejestracji, co daje 6,1 proc. udziału w meksykańskim rynku. Nowym wiceliderem jest Chevrolet Aveo (39 450 szt.), który także jest już nieco zapomnianym w Europie hitem. Tym samym najpopularniejszego pickupa, Nissana NP300, mamy dopiero na trzeciej pozycji (37 189 szt.).

Nissan Versa (Meksyk). // fot. materiały prasowe

Za moment może nie być żadnego pickupa w czołowej trójce, bo na popularności zyskuje Kia K3 (36 975 szt.). O piąte miejsce pojedynkują się w tym roku Nissan March (20 465 szt.) i Mazda CX-30 (18 431 szt.). Wzięciem w Meksyku cieszy się też Nissan Kicks (17 811 szt.), który wyprzedził Mazdę 2 (16 430 szt.). Ten ostatni w odróżnieniu od Europy nie jest tam Toyotą Yaris w przebraniu. Czołową dziesiątkę uzupełniają teraz Hyundai Grand i10 (15 664 szt.) oraz chińskie MG 5 (14 521 szt.).

Japończycy mają tu duże wzięcie

Wśród marek liderem meksykańskiego rynku jest zdecydowanie Nissan (175 568 szt.). Japońska marka ma aż 18,3 proc. udziału, a drugi Chevrolet (118 219 szt.) – 12,3 proc. Na najniższym stopniu podium jest Volkswagen (86 495 szt.), ale tuż za nim widać Toyotę (80 486 szt.). Kia (71 845 szt.) zdołała przegonić w Meksyku Mazdę (67 639 szt.), a Ford (34 829 szt.) jest o włos przed Hyundaiem (34 312 szt.). MG (31 773 szt.) kończyło zeszły rok na 7. miejscu, ale teraz jest dopiero 9. Top 10 zamyka tam Suzuki (25 834 szt.).

Idź do oryginalnego materiału