Mercedes-AMG rzuca rękawicę. Ponad 1360 KM i ładowanie szybsze niż przerwa na kawę [galeria]

7 godzin temu

Mercedes-AMG zaprezentował koncept, który ma zredefiniować pojęcie osiągów w erze elektrycznej. Model CONCEPT AMG GT XX to zapowiedź seryjnego, czterodrzwiowego imponującego mocą i osiągami samochodu sportowego.

Jak informują magicy z Affalterbach współpracujący z elektromobilną dywizją Mercedesa, pojazd dzięki technologii inspirowanej Formułą 1 dysponuje mocą ponad 1360 KM i pozwala naładować akumulator na 400 km zasięgu w zaledwie 5 minut.

Sercem nowego konceptu jest rewolucyjny układ napędowy oparty na trzech silnikach elektrycznych o strumieniu osiowym. Technologia ta, opracowana we współpracy z brytyjską firmą YASA , pozwala uzyskać około 3-krotnie większą gęstość mocy przy jednoczesnym zmniejszeniu masy o 2/3 w porównaniu do konwencjonalnych jednostek elektrycznych. Łączna moc systemowa przekracza 1000 kW, czyli ponad 1360 KM, co ma pozwolić na osiągnięcie prędkości maksymalnej powyżej 360 km/h. Napęd jest przenoszony na wszystkie koła za pośrednictwem w pełni zmiennego systemu AMG Performance 4MATIC+.

Kluczowym elementem, który umożliwia tak ekstremalne osiągi, jest zupełnie nowy, wysokowydajny akumulator pracujący pod napięciem ponad 800 V. Inżynierowie z Affalterbach i Brixworth, czerpiąc z doświadczeń z Formuły 1, zaprojektowali baterię z innowacyjnym systemem bezpośredniego chłodzenia.

Specjalny, nieprzewodzący prądu płyn chłodzący na bazie oleju opływa każde z ponad 3000 cylindrycznych ogniw, utrzymując je w optymalnej temperaturze choćby podczas intensywnej jazdy. To rozwiązanie zdaniem producenta ma nie tylko gwarantować stabilną, wysoką moc, ale także pozwala na ultraszybkie ładowanie ze średnią mocą przekraczającą 850 kW. Tak, dobrze czytacie: średnią! Maksymalnej nie podano, ale zakładam, iż megawat jest do uzyskania. Oczywiście odrębną sprawą jest stacja ładowania o takiej mocy.

Pojazd bazuje na nowej, dedykowanej autom elektrycznym platformie AMG.EA. Czterodrzwiowe nadwozie typu fastback zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności, co poskutkowało uzyskaniem współczynnika oporu powietrza na poziomie zaledwie 0,198., co jest absolutnie imponującą wartością, może nie tak rekordową jak w przypadku Mercedesa Vision EQXX, ale to absolutnie światowy top.

Mercedes VISION EQXX – jeździłem przyszłością elektromobilności

Wśród wielu innowacji demonstrowanych w koncepcie AMG znalazły się m.in. aktywne panele w przednim zderzaku (Airpanel) oraz opatentowane jako światowa nowość, 21-calowe felgi z ruchomymi elementami aerodynamicznymi. Zamykają się one, by zmniejszyć opór powietrza, a otwierają, gdy konieczne jest dodatkowe chłodzenie hamulców.

Wnętrze CONCEPT AMG GT XX jest purystyczne i inspirowane motorsportem. Dominują w nim lekkie materiały, takie jak karbon oraz innowacyjne tworzywa oparte na biotechnologii. Tapicerkę wykonano m.in. z materiału LABFIBER, który powstał z wykorzystaniem oleju pirolitycznego odzyskanego ze zużytych opon wyścigowych maszyn GT3. Z jednej opony można w ten sposób wytworzyć około czterech metrów kwadratowych materiału. Koncept jest również naszpikowany nowinkami, takimi jak luminescencyjny lakier komunikujący stan naładowania , głośniki zintegrowane z obudowami reflektorów czy personalizowane poduszki siedzeń wykonane w technologii druku 3D. Jak wygląda? Zapraszam do galerii:

Jeśli artykuł Mercedes-AMG rzuca rękawicę. Ponad 1360 KM i ładowanie szybsze niż przerwa na kawę [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału