
Linia lotnicza JuneYao Air właśnie weszła na rynek z zupełnie nowym produktem. Jej elektryczny model auta nazywa się Air, ma 455 cm długości, aerodynamiczne nadwozie i niewygórowaną cenę. Być może zawita też do Europy.
JuneYao Air to chińska linia lotnicza, założona w 2005 roku i mająca flotę 102 samolotów, głównie Airbusów. Oprócz krajowych tras, obsługują one połączenia m.in. do Brukseli, Helsinek, Mediolanu czy Londynu.
Ponadto JuneYao Air dysponuje tanią linią lotniczą o nazwie 9 Air, latającą na trasach w Azji, i… wytwarza samochody. Do sektora motoryzacji wkroczyło ono w 2023 roku, kiedy kupiło podupadającą markę Yudo Motors.
Założona w 2015 roku, produkowała niewielkie crossovery na prąd, celujące w klientów poszukujących aut budżetowych. Co ciekawe, samochody tego wytwórcy można było kupić m.in. w Hiszpanii pod własną marką, we Włoszech jako EMC i w Grecji – jako Eurocar.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/rekordowy-udzial-chinskich-marek-samochodowych-w-polsce-ale-producenci-z-chin-dopiero-sie-rozkrecaja,aid,5183Przejęcie producenta aut w 2023 r.
Sprzedaż Yudo utrzymywała się jednak na zbyt niskim poziomie, aby generować zyski. W związku z tym w 2022 roku ten producent samochodów stanął w obliczu upadku. Uchroniło go przed nim przejęcie przez JuneYao Air.
Następnie linie lotnicze w 2023 roku powołały do życia Juneyao Auto z zamiarem wytwarzania elektrycznych pojazdów, inspirowanych m.in. lotnictwem i przeznaczonych na globalne rynki.

Pierwszy model tego wytwórcy nosi nazwę Air. Początkowo oferowano go – jako JY Air – w Tajlandii, a ostatnio trafił on na rynek chiński.
Pierwszy model to elektryczny liftback
JuneYao Auto Air to elektryczny liftback mierzący 445 cm długości i dysponujący napędem na tylne koła. W podstawowej odmianie znajduje się przy nich silnik o mocy 200 KM, a w mocniejszej – 204 KM.
Prąd czerpie on z baterii LFP o pojemności, odpowiednio, 51,2 kWh oraz 64,1 kWh. W pierwszym przypadku moc ładowania wynosi 70 kW, a w drugim – 90 kW. Jest więc dość skromna.
Wnętrze Aira jest podobno inspirowane samolotową klasą biznes. Wygląda ono jednak typowo dla aktualnych produktów z Państwa Środka i ma m.in. dwa ekrany w kokpicie.

JuneYao Auto zdaje sobie sprawę, iż ze względu na niezbyt wyśrubowane standardy ładowania pierwszy samochód tej marki nie ma wielkich szans na sukces w jego ojczyźnie. Dlatego cena Aira w Chinach jest raczej niewygórowana (ok. 76 tys. zł).
Sukcesu linie lotnicze upatrują jednak na innych rynkach. Po premierze w Tajlandii JuneYao Auto chce wejść do Uzbekistanu i bierze pod uwagę m.in. Europę.
1953