
To zaskakująco atrakcyjna propozycja w bardzo mocno obsadzonym segmencie. Charakteryzuje się udaną stylistyką, bogato wyposażonym wnętrzem i konwencjonalnym układem napędowym. Koreański SUV dla rodziny powinien w tej cenie powinien zainteresować sporą liczbę polskich klientów. Warto go poznać.
Nowa strategia producenta
Produkty tej marki są w Polsce znane od lat, ale nie można mówić o ugruntowanej pozycji. Wszystko za sprawą ostatnich zmian, które wymagają budowy wizerunku niemal od podstaw. Czy to adekwatna strategia? Czas pokaże. Na pewno potrzeba czasu, by trafić do świadomości kierowców.
Koreański SUV dla rodziny trafił na trudny czas dla swojego producenta, ale jest na tyle ciekawą propozycją, iż może być alternatywą choćby dla MG HS. W pewnym sensie przypomina chiński model, ale wygląda ciekawiej i jest zdecydowanie większy.
KMG Torres – przód, fot. KGMTo KGM Torres, czyli zupełnie nowy samochód na naszym rynku. Taka nazwa może kilka mówić, ale pod tymi trzema literami kryje się SsangYong. Nowe zależności kapitałowe sprawiły, iż należy przyzwyczaić się do innej nazwy.
Tak czy inaczej, prezentowany samochód ma aż 4705 milimetrów długości, 1890 milimetrów szerokości i 1710 milimetrów wysokości – przy rozstawie osi wynoszącym 2680 milimetrów. To podobne gabaryty do tych, które oferują Mitsubishi Outlander i Peugeot 5008.
Koreański SUV dla rodziny z prostym napędem
Azjaci postanowili zaoferować w tym modelu konwencjonalny silnik spalinowy, który jest pozbawiony jakiegokolwiek wsparcia ze strony elektryczności. Brak hybrydy upraszcza całą konstrukcję, co może spodobać się purystom.
Cały zestaw przypomina również inne chińskie konstrukcje ze względu na koncepcję i wielkość. Fundamentem jest doładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra. Generuje 163 konie mechaniczne i 280 niutonometrów.
KMG Torres – tył, fot. KGMKoreański SUV dla rodziny posiada również sześciobiegową skrzynię manualną. Można ją zastąpić automatem o tej samej liczbie przełożeń, co wymaga dopłaty. Wraz z nim można dokupić także napęd na obie osie z funkcją blokady.
Osiągi samochodu są wystarczające. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 194 km/h. Trzeba jednak wziąć pod uwagę spore zużycie paliwa, które w zależności do wersji może wynosić od 8 do 10 litrów cyklu mieszanym.
Co oferuje koreański SUV dla rodziny za 111 703 zł?
Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu oraz wspomniany wyżej układ napędowy, ta cena wydaje się wręcz okazyjna. I rzeczywiście taka jest. Widać, iż KGM stara się zdobyć popularność i próbuje podebrać klientów takim modelom, jak Hyundai Tucson.
KMG Torres – wnętrze, fot. KGMOferta standardowa dotyczy egzemplarza ze 163-konnym silnikiem i sześciobiegową skrzynią manualną. Dopłata do automatu wynosi 9750 zł. Tyle samo kosztuje napęd 4WD. Koreański SUV dla rodziny oferuje w podstawie wersję Joy, która obejmuje m.in.:
- reflektory i tylne lampy full LED
- dwustrefową klimatyzację
- relingi dachowe
- 17-calowe felgi aluminiowe
- skórzaną kierownicę
- cyfrowe zegary (12,3 cala)
- elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne
- dotykowy ekran multimedialny (12,3 cala)
- tempomat
Ta lista jest znacznie bogatsza, niż mogliby oczekiwać pragmatycy. Torres to bardzo interesująca propozycja, która w tej cenie może stanowić alternatywę choćby dla dużo mniejszych samochodów. Podobnie wyceniony jest nowy Volkswagen T-Roc w podstawowej konfiguracji, co daje do myślenia.

4 dni temu



![[Wideo] Mercedes-Benz eVito od BMG Goworowski „na służbie” u hodowcy pstrąga](https://www.moto3m.pl/wp-content/uploads/2025/12/Mercedes-eVito-scaled.jpg)










