Koreańska Skoda Kamiq przyciąga nie tylko ceną. Za 30 000 zł dostajemy dużo miejsca i spalanie 6,1 l/100 km

4 godzin temu

Koreańska Skoda Kamiq przyciąga niskimi cenami na rynku aut używanych. Samochód oferuje jednak wystarczająco dużo miejsca i ma silniki, które producent już dziś wycofał ze sprzedaży. Ciężko oprzeć się wrażeniu, iż układy napędowe w używanych modelach są bardziej odpowiednie dla taniego, używanego samochodu. Kupno używanego Hyundaia Bayona ma sens, choć trzeba zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów.

Koreańska Skoda Kamiq – używany Hyundai Bayon

fot. Hyundai

Hyundai Bayon to najmniejszy SUV koreańskiego producenta oferowany w Europie. Jego bezpośrednim konkurentem jest m. in. Skoda Kamiq. Samochód bazuje na trzeciej generacji hatchbacka i20. Jego prześwit w postaci 183 mm w połączeniu z 17-calowymi felgami daje pewne możliwości poza utwardzonymi drogami, choć oczywiście daleko mu do terenówki. Mały SUV jest pakowny i przestronny – bez problemu pomieści całą rodzinę choćby z bagażem.

Co ważne, jego cena na poziomie 65 000 złotych jest bardzo atrakcyjna. Dla niektórych problemem może być dość kontrowersyjny design. Jednakże, na rynku aut używanych ceny tego modelu zaczynają się już od około 30 000 złotych. To brzmi jak okazja, tym bardziej, iż mówimy o samochodach które nie są starsze niż 4 lata. SUV został stworzony do miejskiej jazdy, więc przebiegi rzadko kiedy przekraczają 200 000 kilometrów.

Niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild postanowili sprawdzić model z 2023 roku. Pod jego maską pracował turbodoładowany, trzycylindrowy silnik o pojemności 1.0 w połączeniu z 48-woltową instalacją elektryczną. Ta jednostka jest wciąż oferowana przez Hyundaia, jednak jej moc została zmniejszona do 90 KM. Oryginalna wersja ma o 10 KM więcej.

fot. Hyundai

Używany SUV to świetny wybór

Decydując się na używany egzemplarz, będziemy mieli do wyboru także 1,2-litrowy, wolnossący, czterocylindrowy silnik o mocy 84 KM. To wydaje się być najlepsza jednostka do jazdy miejskiej. Co więcej, jest to bardzo nieskomplikowany i bezawaryjny silnik.

Dziennikarze podczas swojego testu osiągnęli spalanie na poziomie 6,1 l/100 km. Nie wyjeżdżali jednak poza miasto, gdzie np. na autostradzie ta wartość znacząco by wzrosła. Zauważyli oni jednak dość szarpaną, sporadyczną zmianę biegów. Narzekali także na niestabilność systemu Start-Stop.

Przy egzemplarzach z większymi przebiegami mogą pojawić się problemy z wtryskiem paliwa. Ale problemy mogą stwarzać także turbosprężarki. W zależności od układu napędowego, naprawy mogą być bardziej kosztowne niż u konkurencji. jeżeli jednak Skoda jest dla was zbyt oklepana, Hyundai Bayon to bardzo dobry konkurent. Tym bardziej, iż można go kupić za naprawdę niewielkie pieniądze. Przed podjęciem decyzji koniecznie zdecydujcie się na jazdę próbną.

fot. Hyundai
Idź do oryginalnego materiału