
Takie samochody nie przyspieszają bicia serca, ale wzbudzają największe zainteresowanie na polskim rynku. Lokalni klienci doceniają ich prostotę konstrukcyjną, oszczędność i nie zawodność. Taki zestaw cech jest coraz rzadziej spotykany we współczesnych modelach, dlatego kompakt Toyoty ma duże wzięcie.
Bestseller japońskiej marki
Ten doskonale znany model zdetronizował Skodę Octavię, która przez lata cieszyła się ogromną popularnością. Rozpoczął również świetną passę japońskiego producenta, która trwa do dziś. Wystarczy dodać, iż ma największe udziały na rynku pierwotnym w naszym kraju.
Kompakt Toyoty z pewnością nie jest najlepszy w każdej z pożądanych kategorii. Ma jednak taki zestaw zalet, iż to wystarczy, by od lat cieszyć się z pierwszej pozycji. Zresztą, w pierwszej dziesiątce znajdują się też inne modele tej firmy (np. Yaris Cross i C-HR).
Toyota Corolla – przód, fot. ToyotaChoć w ofercie są trzy wersje nadwoziowe, kluczową jest sedan, co może być swego rodzaju paradoksem. Jest najmniej atrakcyjny stylistycznie, a przy tym oferuje ograniczoną praktyczność (klapa nie otwiera się wraz z szybą).
Doceniają go jednak taksówkarze i najbardziej pragmatyczni nabywcy, którzy nie chcą dopłacać do nowoczesnych, acz wyraźnie droższych układów hybrydowych. Widać, iż lokalni kierowcy wciąż stawiają na spokojną eksploatację.
Toyota Corolla Sedan z podstawowym napędem
Nie wszyscy wiedzą, iż kompakt Toyoty jest wciąż dostępny z konwencjonalnym silnikiem benzynowym pozbawionym elektrycznego wsparcia. To wolnossąca jednostka z rodziny VVT-i o pojemności 1,5 litra.
Użytkownik ma do dyspozycji 125 koni mechanicznych i 154 niutonometry, co w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się w różnych warunkach. Trzeba jednak uczciwie dodać, iż Golf czy Astra z doładowanymi jednostkami w bazowych wersjach oferują nieco lepsze osiągi.
Nowa Corolla w takim wydaniu przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy. Według producenta, jest w stanie rozpędzić się do 198 km/h, co oznacza brak elektronicznego ogranicznika (przynajmniej w części egzemplarzy).
Spalanie jest wyższe, niż w wersji hybrydowej, ale kierowcy o spokojnym stylu jazdy mieszczą się zwykle w 7 litrach, co jest dobrym rezultatem. Nie ma więc powodu do narzekania w tej kategorii.
Co oferuje kompakt Toyoty za 94 200 zł?
To oferta dotycząca wyprzedaży rocznika, którą można znaleźć na stronie producenta. Podaż jest coraz mniejsza, dlatego warto gwałtownie podejmować decyzję, bo raczej nie potrwa za długo. Wbrew pozorom, wspomniana kwota nie dotyczy najuboższej wersji wyposażenia.
Toyota Corolla – wnętrze, fot. ToyotaZa tę sumę można kupić egzemplarz ze wspomnianym, 125-konnym układem napędowym i wyposażeniem Comfort+Tech. W jego skład wchodzą m.in.:
- 16-calowe felgi aluminiowe
- reflektory LED
- przednie i tylne czujniki parkowania
- cyfrowe wskaźniki (12,3 cala)
- dotykowy ekran multimedialny (10,5 cala)
- podgrzewane fotele
- podgrzewana kierownica
- nawiewy w drugim rzędzie
- automatyczna klimatyzacja
- indukcyjna ładowarka
Prezentowana oferta wygląda bardzo atrakcyjnie, jeżeli ktoś oczekuje od auta komfortowego użytkowania. Kompakt Toyoty tej konfiguracji zapewni spokojną eksploatację przez lata. Warto podkreślić, iż będzie również łatwy w odsprzedaży.

3 tygodni temu














