Po nieco ponad czterech latach od jej debiutu Opel odświeża Astrę VI. Zmiany widać przede wszystkim w wyglądzie przodu, ale na liście nowości są też elementy, które mają poprawić bezpieczeństwo, komfort i funkcjonalność.
Klasyczne samochody kompaktowe sprzedają się w Europie (kraje UE, EFTA, Wielka Brytania) coraz słabiej – klientów interesują od dłuższego czasu przede wszystkim SUV-y i crossovery. Jak wynika z danych firmy analitycznej Dataforce, w ciągu 10 miesięcy br. zarejestrowano 1 424 858 szt. kompaktów – mniej o 13,6% niż w analogicznym okresie ub.r.
Warto jednak zauważyć, iż spadki są bardziej znaczące w grupie kompaktów marek popularnych (-16,3% rok do roku) niż tych premium (-3,5%). Oplowi Astrze daleko do miana bestsellera – zarejestrowano go bowiem 46,6 tys. szt. (od stycznia do października br.) – mniej o 34,2% niż w tym samym czasie 2024 r. W efekcie Astra jest dopiero na 10. miejscu wśród najpopularniejszych kompaktów marek popularnych, a 14. – ogólnie w tej klasie (bestsellerem pozostaje VW Golf : 164 tys. szt.; -10% rok do roku).
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-opel-astra-k-i-volkswagen-golf-vii-pojedynek-hitow-polskiego-rynku-wtornego,aid,5266Trudno wyrokować, na ile przeprowadzony właśnie face lifting poprawi zainteresowanie Astrą, i czy wróci ona do grona najpopularniejszych modeli tego segmentu. Tak czy inaczej, oto najważniejsze zmiany, jakie wprowadzono w tym kompaktowym Oplu.
Trochę inaczej
Zdarzają się liftingi, które bardzo mocno zmieniają wygląd samochodu (np. Kia Stonic), ale ten przeprowadzony w Oplu Astrze na pewno do nich nie należy. Modyfikacje objęły w zasadzie tylko przód nadwozia – inne są atrapa chłodnicy z listwą oświetleniową łączącą lampy, podświetlane logo, przemodelowany zderzak, ale przede wszystkim reflektory Intelli-LUX HD. Wycinają z wiązki światła innych uczestników ruchu (poprzedzających i nadjeżdżających z przeciwka), w zależności od kąta skrętu kierownicy po odpowiedniej stronie pojazdu aktywowany jest dodatkowy moduł doświetlający, który doświetla pobocze, eliminując tzw. „czarne dziury” podczas pokonywania zakrętów.
W trudnych warunkach pogodowych lub podczas jazdy we mgle system reaguje na zjawisko oślepiania przez światło odbite od mokrej nawierzchni, odpowiednio korygując natężenie, aby zminimalizować ten efekt dla kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Ponadto system wykrywa znaki drogowe i przyciemnia odpowiednie diody LED, tak aby odbicia od ich powierzchni nie powodowały oślepienia.
W kabinie najważniejszą modyfikacją jest wprowadzenie do wyposażenia seryjnego udoskonalonych foteli, które mają na siedzisku specjalne zagłębienie odciążające kość ogonową (jak zaznaczono, wzorowano się w tym przypadku na… siodełkach rowerowych). Wśród opcji przez cały czas będą oferowana siedzenia ergonomiczne z certyfikatem AGR (organizacji promującej zdrowie kręgosłupa).
Na razie nie podano szczegółów na temat gamy napędów, ale wiadomo, iż wersja elektryczna z akumulatorem 58 kWh ma wydłużony o 34 km zasięg (do 454 km) i funkcję V2L, czyli zasilania urządzeń zewnętrznych z baterii auta.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywany-opel-astra-j-kontra-astra-k-kolejne-generacje-przebojowego-kompaktu-ktora-z-nich-wybrac,aid,3139Debiut w Belgii
Więcej detali odnośnie ewentualnych zmian w aucie poznamy podczas salonu samochodowego w Brukseli (9-18 stycznia 2026 r.), na którym odświeżona Astra zadebiutuje.
Poza zmianami przodu wprowadzono też nowe lakiery i wzory felg.
Fot. Opel
Z tyłu wersja po liftingu jest taka jak przed nim. Astra przez cały czas będzie oferowana jako kombi i hatchback.
Fot. Opel
Opel podaje, iż sto procent tkanin w kabinie Astry pochodzi z materiałów powtórnie przetworzonych.
Fot. Opel via Autoren-Union Mobilität
Astra otrzymała nowe fotele.
Fot. Opel via Autoren-Union Mobilität

2 godzin temu













