Skoda Fabia to auto, które z niepozornego hatchbacka stało się powszechną bazą do budowy idealnego auta sportowego. Fabie podbijając oesy na całym świecie, z sukcesami walczą też w rallycrossie. A w Czechach to już wariacji na bazie tego auta ciężko zliczyć. Ale tutaj powstało coś nowego. To udomowiony potwór, można pojechać na track day i na poranną mszę.
Nie jest to sliper bo potężne poszerzenia ze skody R5 od razu pokazują iż coś z tym autem jest nie tak. Zawrót głowy pojawia się dopiero jak zajrzymy do środka.
We wnętrzu poczujemy się jak w aucie dziadka, który jeździ Fabią 1,4 mpi. Środek bowiem został całkowicie seryjny. Można więc zabrać rodzinę na wycieczkę czy skoczyć na zakupu. Ale za to w jakim stylu. Niech to nie uśpi naszej czujności, bo zabawa zaczyna się tam gdzie wzrok na początku nie sięga.






Auto powstało w garażu Osmański Motorsport. To ekipa z dużym doświadczeniem w rallycrossie do którego szykują właśnie różne ewolucje Skody Fabii. Wykorzystali więc swoje doświadczenie i powstał szalony projekt, który gdzieś tam odkładał się z tyłu głowy i miał szansę na realizację kiedy pojawiło się wolne nadwozie Skody Fabii.
Konkrety
Body kit pochodzi z Fabii R5 Rally 2 evo. Nadmuchane nadwozie nie pozostawia żadnych wątpliwości odnośnie swojego potencjału. Pod maskę wjechał motor z grupy VW o pojemności 1.8 gdzie zastosowano turbinę z silnika 2.0 TFSI. Ten zestaw został wystrojony w bezpiecznej mocy 300 KM i 415 Nm przy doładowaniu 1,6 bara, aby cieszyć się jak najdłużej z jego możliwości.
Dla pewności jego trwałości silnik został zakuty. Skrzynia biegów oraz zawieszenie przednie i tylne pochodzi z Audi S3 (P8). Amortyzatory przód i tył to Bilstein B16.



Napęd jest oczywiście 4×4, sterowany Haldexem 4 generacji z pełną regulacją. Także można jeździć z napędem na sam przód, albo z 100% spięciem tylnego napędu, czyli 100% 4×4. Sterowaniem silnika i napędu zajmuje się Ecu Master EMU BLACK z dodatkowym wyświetlaczem ADU7 Ecu Master. Ręczny hydrauliczny rozłączający automatycznie tylny napęd.
Fabia ma możliwość regulacji doładowania turbo (manometrem). Jest też oczywiście Lunch Control i podtrzymanie turbo czyli ALS.
Auto stoi na kołach z felgami OZ racing 18 cali, które skrywają hamulce z Audi S3.
Ten interesujący projekt powstał w Osmański Motorsport (Łukasz Osmański), część prac przy wsparciu NO REV LIMIT. Auto jest w pełno jeżdżące i działające. Momentalnie znalazło nowego właściciela. Trafiło oczywiście do Czech, bo tam kochają wszelkie wariacje Skody. Więc po zobaczeniu tego projektu nabywca długo się nie zastanawiał.