Japońskie SUV-y mają tu coraz ostrzejsze branie. To najpopularniejsze alternatywy dla Toyoty

4 godzin temu

Klienci w Ameryce Północnej przez cały czas uwielbiają kupować pick-upy jako standardowe auto na co dzień. Jednak coraz większe znaczenie na tych rynkach mają crossovery. W tym roku, zwłaszcza w Kanadzie, rosnącą popularność mają japońskie SUV-y, a zarazem rywale Toyoty.

Kanada to ogromny rynek motoryzacyjny, który w ostatnim półroczu zaliczył wzrost, bo o 4,3 proc. Z danych SAAR wynika, iż od stycznia do czerwca 2025 r. zarejestrowano tam niemal milion pojazdów (958 000 szt.). Pierwszym wyborem na tamtejszym rynku jest, podobnie jak w USA i Meksyku, Ford F-Series, czyli przede wszystkim Ford F-150. Po 6 miesiącach bestsellerowy pick-up ma 63 792 rejestracje.

Ford F-150. // fot. materiały prasowe

Japońskie SUV-y zyskują w oczach Kanadyjczyków

Jednak już na drugim miejscu jest SUV, a konkretnie Toyota RAV4 (41 548 szt.). To jednak wynik o -1,3 proc. gorszy niż w pierwszym półroczu 2024 r. Podium kompletuje kolejny pick-up, czyli GMC Sierra (33 288 szt.). Całe trio może mówić o względnej stabilności rezultatów, ale to rywale spoza podium rosną ostatnio dynamicznie. Czwarty Chevrolet Silverado urósł o 17,1 proc. (31 875 szt.). Natomiast najpopularniejsza alternatywa dla Toyoty RAV4, Honda CR-V o 17,8 proc., przekraczając próg 30 tys. rejestracji w 6 miesięcy (30 915 szt.).

Honda CR-V. // fot. materiały prasowe

Japońskie SUV-y rosną tu jednak jeszcze bardziej w siłę. Za szóstym RAM-em (21 893 szt., zbiorczy rezultat dla pick-upów) jest Nissan Kicks (z wariantem Kicks Play). Ten sukcesor Nissana Juke’a podwoił sprzedaż (+105,8 proc.) do 20 136 szt. Dzięki temu wyprzedził swojego starszego brata, Nissana Rogue’a (18 846 szt.). Do czołowej dziewiątki awansował z kolei koreański SUV, Hyundai Tucson (18 745 szt.). Top 10 uzupełnia najpopularniejszy kompakt, Honda Civic (17 600 szt.).

Nissan Kicks (z lewej) i Nissan Kicks Play (z prawej). // fot. materiały prasowe

Nissan pnie się w górę

Jeśli weźmiemy rejestracje wszystkich modeli w pierwszym półroczu, to liderem kanadyjskiego rynku jest Ford (123 635 szt.). Jedyną marką, która przekroczyła jeszcze 100 tys. rejestracji w 6 miesięcy była Toyota (106 068 szt.). Chevrolet (79 828 szt.) obronił podium przed Hyundaiem (74 474 szt.). Popyt na japońskie SUV-y sprawił, iż ten duet mocno podgoniła Honda (69 536 szt.). Z kolei Nissan awansował na szóste miejsce (57 730 szt.) kosztem GMC (53 231 szt.). W kanadyjskim Top 10 znalazły się też Kia (50 302), Volkswagen (40 548) i Mazda (39 781).

Idź do oryginalnego materiału