Ineos Grenadier Trialmaster X Letech – gdy teren robi się naprawdę ciężki

7 godzin temu

Ineos zaprezentował mocno zmodyfikowany wariant Grenadiera (i wersji pick-up, czyli Quartermaster) stworzony wraz z niemiecką firmą Letech. Cel: oczywiście jeszcze lepsze niż w bazowych wersjach adekwatności terenowe.

Grenadier powstał z tęsknoty za prawdziwym terenowym samochodem, jakim był oryginalny Land Rover Defender. Za jego powstaniem stoi potentat w branży chemicznej – brytyjska firma Ineos (tak naprawdę powstały w 2016 r. jej odłam, czyli Ineos Automotiuve), a przede wszystkim jej szef – Jim Ratcliffe. Najpierw pokazano wersję zamkniętą, potem dołączył do niej pick-up Quartermaster.

Teraz Ineos zaprezentował wariant Trialmaster x Letech, który ma podnosić zdolności terenowe na jeszcze wyższy poziom, dostępny dla obu odmian nadwoziowych.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/ineos-grenadier-pierwsza-jazda,aid,3651

Układ jezdny to podstawa

Prototypy tego wariantu zostały pokazane już na ubiegłorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood i zostały bardzo dobrze przyjęte. w tej chwili do gamy trafia seryjny model. Jak się okazuje, już ponad 1000 klientów prywatnych wyraziło zainteresowanie zakupem, do Ineosa zgłaszają się także firmy i instytucje zajmujące się m.in. ratownictwem.

Modyfikacje zostały opracowane przez współpracującą z Ineosem niemiecką firmę Letech i będą przeprowadzane na Grenadierach dostarczonych z fabryki w Hambach (Francja) do zakładu Letecha pod Stuttgartem w Niemczech. Kluczowym komponentem zestawu są osie portalowe, które zapewniają radykalne zwiększenie prześwitu (z 26,4 do aż 45 cm) i głębokości brodzenia (z 80 do 105 cm). Ponadto montowane są nowe, wytrzymalsze wielowahaczowe układy zawieszenia przedniego i tylnego oraz opony BFGoodrich Mud-Terrain KM3 37x12.5 R18 założone na jednoczęściowe kute obręcze Hutchinsona.

Zestaw obejmuje również m.in. wzmocniony układ hamulcowy, poszerzenia nadkoli, metalowe progi ułatwiające wsiadanie, wyciągarkę Warn Zeon 10, drabinę na piątych drzwiach (tylko Grenadier), bagażnik dachowy, uchwyt do koła zapasowego, a także sześciolampowe diodowe oświetlenie instalowane na dachu, nad przednią szybą.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/producent-aut-terenowych-ineos-automotive-stanie-sie-chinskie,aid,5290

Niezmienione silniki

Tak jak pozostałe auta Ineosa, także warianty Trialmaster X Letech mogą być napędzane silnikami BMW 3.0 R6: turbodieslem B57 generującym 249 KM i 550 Nm lub turbodoładowanym benzynowym B58 rozwijającym 286 KM i 450 Nm. W obu przypadkach przekładnia to 8-biegowy automat ZF. Prędkość maksymalna jest taka sama (160 km/h), ale odmiana benzynowa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s, zaś wysokoprężna – o sekundę wolniej.

Nowy wariant ma lepsze parametry terenowe w porównaniu ze standdowym: kąt natarcia 45,5 vs 35,5 st., zejścia 45 vs 36,1 st. i rampowy 43 vs 28,2 st. Zdjęcie: Ineos
Auta seryjnie otrzymują wyciągarkę. Zdjęcie: Ineos
Prześwit wynosi gigantyczne 45 cm. Zdjęcie: Ineos
Głębokość brodzenia to aż 105 cm. Zdjęcie: Ineos
Opony mają średnicę zewnętrzną 37 cali (blisko 94 cm). Zdjęcie: Ineos
Drabina ułatwia dostanie się na dach. Zdjęcie: Ineos
Idź do oryginalnego materiału