
Ineos zaprezentował mocno zmodyfikowany wariant Grenadiera (i wersji pick-up, czyli Quartermaster) stworzony wraz z niemiecką firmą Letech. Cel: oczywiście jeszcze lepsze niż w bazowych wersjach adekwatności terenowe.
Grenadier powstał z tęsknoty za prawdziwym terenowym samochodem, jakim był oryginalny Land Rover Defender. Za jego powstaniem stoi potentat w branży chemicznej – brytyjska firma Ineos (tak naprawdę powstały w 2016 r. jej odłam, czyli Ineos Automotiuve), a przede wszystkim jej szef – Jim Ratcliffe. Najpierw pokazano wersję zamkniętą, potem dołączył do niej pick-up Quartermaster.
Teraz Ineos zaprezentował wariant Trialmaster x Letech, który ma podnosić zdolności terenowe na jeszcze wyższy poziom, dostępny dla obu odmian nadwoziowych.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/ineos-grenadier-pierwsza-jazda,aid,3651Układ jezdny to podstawa
Prototypy tego wariantu zostały pokazane już na ubiegłorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood i zostały bardzo dobrze przyjęte. w tej chwili do gamy trafia seryjny model. Jak się okazuje, już ponad 1000 klientów prywatnych wyraziło zainteresowanie zakupem, do Ineosa zgłaszają się także firmy i instytucje zajmujące się m.in. ratownictwem.
Modyfikacje zostały opracowane przez współpracującą z Ineosem niemiecką firmę Letech i będą przeprowadzane na Grenadierach dostarczonych z fabryki w Hambach (Francja) do zakładu Letecha pod Stuttgartem w Niemczech. Kluczowym komponentem zestawu są osie portalowe, które zapewniają radykalne zwiększenie prześwitu (z 26,4 do aż 45 cm) i głębokości brodzenia (z 80 do 105 cm). Ponadto montowane są nowe, wytrzymalsze wielowahaczowe układy zawieszenia przedniego i tylnego oraz opony BFGoodrich Mud-Terrain KM3 37x12.5 R18 założone na jednoczęściowe kute obręcze Hutchinsona.
Zestaw obejmuje również m.in. wzmocniony układ hamulcowy, poszerzenia nadkoli, metalowe progi ułatwiające wsiadanie, wyciągarkę Warn Zeon 10, drabinę na piątych drzwiach (tylko Grenadier), bagażnik dachowy, uchwyt do koła zapasowego, a także sześciolampowe diodowe oświetlenie instalowane na dachu, nad przednią szybą.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/producent-aut-terenowych-ineos-automotive-stanie-sie-chinskie,aid,5290Niezmienione silniki
Tak jak pozostałe auta Ineosa, także warianty Trialmaster X Letech mogą być napędzane silnikami BMW 3.0 R6: turbodieslem B57 generującym 249 KM i 550 Nm lub turbodoładowanym benzynowym B58 rozwijającym 286 KM i 450 Nm. W obu przypadkach przekładnia to 8-biegowy automat ZF. Prędkość maksymalna jest taka sama (160 km/h), ale odmiana benzynowa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s, zaś wysokoprężna – o sekundę wolniej.





