Goodyear wprowadza na rynek nową oponę URBANMAX, zaprojektowaną specjalnie dla autobusów miejskich i innych pojazdów transportu miejskiego. Opona ta jest przystosowana do intensywnej eksploatacji, częstego zatrzymywania się i ruszania, a także kontaktu z krawężnikami, oferując wyższą trwałość i lepszą efektywność paliwową w porównaniu z poprzednim modelem. Została ona zaprojektowana z myślą o szerokim zakresie zastosowań – od pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, przez hybrydy, po autobusy w pełni elektryczne.
Nowe opony URBANMAX od Goodyear
Opona URBANMAX została wyposażona w mieszankę bieżnika z wysoką zawartością krzemionki, co, według wewnętrznych estymacji Goodyeara, pozwoliło wydłużyć jej przebieg choćby o 40% w porównaniu z poprzednim modelem. Opona charakteryzuje się niskimi oporami toczenia (klasa „B”) oraz dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni (klasa „B”). Dzięki czterożebrowej konstrukcji bieżnika, dodatkowym lamelom i głębokim rowkom ze wzmocnieniami, opona zapewnia precyzyjne prowadzenie, równomierne zużycie oraz niezawodną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych. Wzmocniona ściana boczna z wbudowanymi wskaźnikami zużycia zwiększa trwałość opony i zapewnia skuteczną ochronę przed uszkodzeniami w kontakcie z krawężnikami, co jest szczególnie istotne w warunkach intensywnej eksploatacji flot miejskich. Dodatkowo, opona Goodyear URBANMAX jest przystosowana do nacinania i bieżnikowania, co znacząco wydłuża jej cykl życia i obniża całkowity koszt posiadania.
Wybrane modele opon Goodyear URBANMAX będą dostępne z technologią EcoReady, co oznacza, iż aż 40% ich składu stanowią materiały przyjazne dla środowiska, w porównaniu z poprzednią oponą. Wśród nich znajduje się między innymi krzemionka pozyskiwana z popiołu z łusek ryżu (RHAS), której zrównoważone pochodzenie jest określane na podstawie metody bilansu masy. Goodyear definiuje zrównoważony materiał jako ten pochodzenia biologicznego, odnawialny lub pochodzący z recyklingu, co oznacza materiał przetworzony z odzyskanego surowca, lub materiał produkowany z zastosowaniem praktyk promujących ochronę zasobów i/lub redukcję emisji, takich jak bilans masy ISCC PLUS.
Nowe URBANMAX będą dostępne na rynku w rozmiarze 275/70R22.5. Według analizy bazy danych EPREL, opona ta znajduje się w najwyższej klasie pod względem hałasu (klasa A) i w jednej z dwóch najwyższych klas pod względem efektywności paliwowej (klasa B), co może wspierać klientów w spełnianiu wymagań taksonomii UE i przyczyniać się do zrównoważonej mobilności. Dodatkowy rozmiar, 455/45R22.5, zostanie wprowadzony w drugiej połowie roku.
Opona jest gotowa do pracy z pojazdami elektrycznymi, hybrydowymi i tymi z silnikiem wysokoprężnym. Zwiększona nośność gwarantuje optymalną wydajność również w przypadku cięższych modeli autobusów elektrycznych, zapewniając niezawodność niezależnie od typu napędu.