Ford Pro zaprezentował odświeżony model Ranger, wprowadzając zmiany w stylistyce, funkcjonalności i systemach bezpieczeństwa. Nowości mają wzmocnić pozycję tego pick-upa jako lidera w swojej klasie, a gama Rangerów PHEV została powiększona o wersje Platinum i Limited.
Nowe wersje Rangera PHEV – Platinum i Limited
Dotychczas popularne wersje XLT, Wildtrak i MS-RT zyskały wsparcie nowych wariantów PHEV. Ranger PHEV oferuje teraz większy wybór konfiguracji, umożliwiając korzystanie z zalet hybryd typu plug-in bez kompromisów w zakresie wyposażenia i komfortu.
Ford BlueCruise – pierwszy pickup w Europie bez rąk na autostradzie
Wprowadzony w Rangerze PHEV system Ford BlueCruise pozwala na jazdę „hands-off, eyes-on” po autostradach – pierwszy taki system w segmencie pickupów w Europie. Standardowo dostępny w wersji Platinum PHEV, opcjonalnie w Wildtrak PHEV, system umożliwia kierowcy kontrolę pojazdu bez konieczności trzymania rąk na kierownicy, zachowując bezpieczeństwo dzięki stałemu nadzorowi wzroku.
Stylizacja i wyposażenie – nowoczesność w detalach
Zmiany stylistyczne obejmują ciemniejszą, bardziej nowoczesną kolorystykę wnętrza i nadwozia. Wersja Platinum wyróżnia się:
- Wykończeniami w Ebony Gloss Black na zderzaku, kratce i emblematach
- Sportowym orurowaniem bagażnika
- Nowymi 18-calowymi felgami aluminiowymi
- Nowym lakierem Acacia Green metallic
We wnętrzu zastosowano detale w przydymionym chromie, szwy w kolorze Urban Grey oraz skórzane fotele z nowym pikowaniem. Opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix LED, oświetlenie 360° Zone Lighting, podgrzewane i wentylowane fotele oraz system Pro Trailer Backup Assist.
Ekrany i technologia – komfort i funkcjonalność
Cała gama Rangera otrzymała:
- 12-calowy ekran dotykowy Ford SYNC 4A
- 12,4-calowy cyfrowy wyświetlacz zegarów
- System Trailer Theft Alert powiadamiający właściciela w przypadku odłączenia przyczepy
Te technologie zapewniają lepszą kontrolę i komfort jazdy, zarówno w mieście, jak i w terenie.
Osiągi i możliwości ładunkowe
Ranger PHEV oferuje:
- Moc 281 KM i moment obrotowy do 697 Nm
- Zasięg elektryczny do 43 km
- Holowanie przyczep do 3 500 kg
- Ładowność do 1 tony
- Elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła
Dostępny jest także silnik wysokoprężny V6 3.0 l o mocy 240 KM i momencie 600 Nm, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią.














