 Dacia ma powód do świętowania – nowy Bigster znalazł się w finale konkursu Car of the Year 2026, trafiając do grona siedmiu aut, które powalczą o tytuł Samochodu Roku. To istotny moment dla marki, która coraz śmielej rozpycha się w segmencie kompaktowych SUV-ów. Jury doceniło nie tylko praktyczność i cenę, ale też fakt, iż Bigster to już zupełnie nowa jakość w świecie Dacii.
Dacia ma powód do świętowania – nowy Bigster znalazł się w finale konkursu Car of the Year 2026, trafiając do grona siedmiu aut, które powalczą o tytuł Samochodu Roku. To istotny moment dla marki, która coraz śmielej rozpycha się w segmencie kompaktowych SUV-ów. Jury doceniło nie tylko praktyczność i cenę, ale też fakt, iż Bigster to już zupełnie nowa jakość w świecie Dacii.
SUV z pomysłem – prosty, solidny, autentyczny
Bigster to model, który ma symbolizować wejście Dacii do segmentu C-SUV. Producent nie ukrywa, iż chodziło o stworzenie auta prostego i funkcjonalnego, ale bez rezygnacji z nowoczesnych rozwiązań. Efekt? Rodzinny SUV o wyrazistej sylwetce, przestronnym wnętrzu i świetnym stosunku ceny do możliwości.
Klienci najwyraźniej to docenili – od premiery wiosną 2025 roku sprzedano już prawie 40 tysięcy egzemplarzy, a liczba zamówień przekroczyła 55 tysięcy.
Hybrydowa ofensywa i nowy napęd 4×4
Bigster powstał na platformie CMF-B, tej samej, którą wykorzystują m.in. Duster i Jogger, ale technicznie to krok dalej. Samochód oferuje kilka zelektryfikowanych wersji napędowych, w tym:
- Hybrid 155 – klasyczna pełna hybryda, pozwalająca poruszać się w trybie elektrycznym choćby przez 80% czasu w mieście,
- Mild hybrid 140 – tzw. miękka hybryda 48 V z 1.2 turbo, obniżająca spalanie i emisję CO₂ o ok. 10%,
- Mild hybrid-G 140 – wersja dwupaliwowa (benzyna + LPG) z technologią mild hybrid, zapewniająca zasięg do 1450 km,
- Hybrid-G 150 4×4 – zupełnie nowa konfiguracja łącząca napęd hybrydowy, LPG i elektryczny układ przeniesienia mocy na obie osie. To pierwsza na świecie taka technologia, oferująca zasięg do 1500 km i możliwość jazdy elektrycznej do 60% czasu w mieście.
To właśnie hybryda 155 cieszy się największym zainteresowaniem – odpowiada za blisko 65% sprzedaży.
Ekologia i praktyczność po daciańsku
Dacia podkreśla też kwestie środowiskowe – Bigster wykorzystuje m.in. tworzywo Starkle®, wykonane w 20% z materiałów z recyklingu i w pełni nadające się do ponownego przetworzenia. Wnętrze można personalizować dzięki systemu YouClip, znanego już z innych modeli marki, który pozwala na montaż praktycznych, modułowych akcesoriów.
Cena, która wciąż robi różnicę
Bigster pozostaje wierny filozofii marki: dużo samochodu za rozsądne pieniądze. Ceny startują od 99 900 zł, co jak na SUV-a tego rozmiaru i z takim napędem, jest mocnym argumentem. Model łączy przestronność, dzielność terenową i nowoczesne technologie bez wchodzenia w rejony premium – i najwyraźniej właśnie to przekonało jury Car of the Year 2026.
Bigster wśród najlepszych
Finałowa siódemka Car of the Year 2026 to mieszanka elektryków, hybryd i SUV-ów. Dacia wchodzi w to grono jako marka, która wciąż potrafi łączyć rozsądek z nowoczesnością – i to bez zadęcia. Zwycięzcę poznamy 9 stycznia 2026 roku podczas Brussels Motor Show.

















