
Choć pogoda nie jest idealna, podobnie zresztą jak sam klimat, Polacy coraz bardziej doceniają jednoślady – także te wyposażone w silniki spalinowe. Czerwcowe wyniki rejestracji motocykli są tego dobitnym potwierdzeniem. Kolejny duży wzrost to już tendencja, z której cieszą się producenci z różnych zakątków świata.
Czerwcowe wyniki rejestracji motocykli na plus
Praktycznie całe półrocze jest dla polskiego rynku bardzo łaskawe. Czerwcowe wyniki rejestracji motocykli przewyższają jednak tegoroczną średnią, co daje powody do zadowolenia i napawa optymizmem na przyszłość. Przejdźmy więc do liczb.
Jak podał Instytut SAMAR, szóstym miesiącu udało się zarejestrować 5002 nowe motocykle. Stanowi to wzrost o 18,1 procent w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Warto zaznaczyć, iż w dotychczasowych miesiącach udało się łącznie zarejestrować 24 085 sztuk takich maszyn (+8,6 procent).
W przypadku motorowerów stworzona jest odrębna kategoria – i też wygląda dobrze (1862 sztuki, co oznacza wzrost o 13 procent). Tendencja wzrostowa dotyczy też całego półrocza, co potwierdza 7783 zarejestrowanych jednośladów (11,6 procent).
Import motocykli też wygląda bardzo dobrze, choć wzrost w jego przypadku jest wyraźnie mniejszy. Trzeba jednak uczciwie zaznaczyć, iż ma największe udziały w całym rynku. W okresie styczeń-czerwiec sprowadzono do Polski 58 506 jednośladów.
Chińskie marki coraz wyżej
Czerwcowe wyniki rejestracji motocykli ujawniają, iż lokalni klienci nie oszczędzają na motocyklach. Uwydatnia to czołowa dziesiątka, w której znajdziemy renomowane marki – na samym szczycie. Pozycja lidera jest ponownie zajęta przez Hondę – z wynikiem 5099 egzemplarzy.
Drugie miejsce zajmuje kolejny japoński producent – Yamaha. Jej rezultat rejestracji w pierwszej połowie roku nie jest jednak aż tak duży – wynosi 2999 sztuk. Podium dopełnia bawarska marka premium, czyli BMW z wynikiem 2245 egzemplarzy.

Za czołową trójką jest bardzo ciekawie, ponieważ wzrost udziałów zanotowały chińskie firmy, które dotychczas nie były tak wysoko. Jak widać, przemysł motoryzacyjny z Państwa Środka staje się coraz mocniejszy we wszystkich segmentach i kategoriach.
Czwarta lokata należy dziś do QJ Motor z wynikiem 1398 sztuk. Do niemieckiego potentata jeszcze sporo brakuje, ale tempo wzrostu zwiastuje, iż niedługo może to się zmienić. Kolejna chińska marka jest na piątym miejscu. To Zontes z wynikiem 962 egzemplarzy. W Top 10 są jeszcze Triumph (941 sztuk), CF Moto (938 sztuk), Kawasaki (921 sztuk), Junak (900 sztuk) i Romet Motors (865 sztuk).
Jak sugerują wyżej podane liczby, walka o miejsca 5-10 będzie zacięta do samej końcówki 2025 roku. Podejrzewamy, iż wszyscy gracze mogą utrzymać wzrost, choć atrakcyjne ceny mogą przechylić szalę zwycięstwa na korzyść dalekowschodnich przedsiębiorstw.