
Chiński gigant motoryzacyjny Chery zorganizował w Warszawie wydarzenie, podczas którego nie tylko świętował dostarczenie swojego pięciomilionowego samochodu eksportowego, ale także oficjalnie wprowadził na nasz rynek dwa zupełnie nowe modele hybrydowe: kompaktowego TIGGO 4 HEV oraz flagowego TIGGO 9 PHEV.
Najważniejszym punktem warszawskiego eventu było symboliczne przekazanie kluczyków do pięciomilionowego auta wyeksportowanego przez Chery, którym okazał się model TIGGO 8 PHEV. Wydarzenie to było jednak przede wszystkim okazją do zaprezentowania dwóch kluczowych nowości w polskiej ofercie marki, które trafią do salonów jeszcze w tym roku.
Pierwsza z premier to TIGGO 4 HEV, czyli kompaktowy, pięciomiejscowy SUV segmentu B i zarazem pierwsza klasyczna hybryda (HEV) marki w Polsce. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach: Essential od 95 900 zł oraz Prestige od 105 900 zł.
Drugą, znacznie większą nowością jest TIGGO 9 PHEV – flagowy, siedmiomiejscowy SUV segmentu D z napędem hybrydowym typu plug-in i napędem na wszystkie koła. Będzie on oferowany w jednej, bogato wyposażonej wersji w cenie 209 900 zł.
Technologia Chery Super Hybrid
Sercem obu nowych modeli jest zaawansowany system Chery Super Hybrid (CSH), nad którym firma pracowała od 2001 roku. Jego kluczowym elementem jest dedykowany silnik 1.5 T-GDI o wysokiej sprawności cieplnej (44,5%; bardzo dobry wynik jak na jednostkę spalinową w aucie osobowym). W połączeniu z 3-biegową przekładnią hybrydową DHT i silnikami elektrycznymi, system inteligentnie zarządza energią w zależności od warunków.
W przypadku TIGGO 4 HEV układ generuje łączną moc 163 KM, co pozwala na zużycie paliwa na poziomie 5,3 l/100 km i osiągnięcie zasięgu do 950 km na jednym baku. Z kolei flagowy TIGGO 9 PHEV dysponuje mocą systemową 428 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy, a dzięki baterii o pojemności 34,46 kWh może przejechać na samym prądzie do 147 km.
Bogate wyposażenie i długa gwarancja
Chery zamierza konkurować na polskim rynku nie tylko ceną, ale również bogatym wyposażeniem i pakietem gwarancyjnym. Już w podstawowej wersji TIGGO 4 HEV oferuje m.in. pełen pakiet 24 systemów bezpieczeństwa ADAS (w tym adaptacyjny tempomat), podwójny ekran 24,6 cala i bezprzewodowy Apple CarPlay/Android Auto. TIGGO 9 PHEV dodaje do tego m.in. napęd AWD, 10 poduszek powietrznych, system kamer 540°, 14-głośnikowy system audio Sony oraz wentylowane i podgrzewane fotele z masażem.
Wszystkie nowe modele objęte będą 7-letnią gwarancją producenta z limitem 150 000 km. W przypadku hybryd plug-in najważniejsze komponenty, takie jak bateria i silnik elektryczny, chronione są gwarancją przez 8 lat lub 160 000 km. Marka zapewnia również, iż części zamienne będą dostarczane do dowolnego punktu dealerskiego w Polsce w ciągu 24 godzin.
Galeria zdjęć modelu Chery Tiggo 4 HEV


































Galeria zdjęć modelu Chery Tiggo 9 PHEV




















































Chiński smok rośnie w siłę. Chery chwali się historycznym wynikiem i bije rekordy
Jeśli artykuł Chery z podwójną premierą w Polsce. Znamy ceny hybrydowych TIGGO 4 i TIGGO 9 nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.